TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Żylina kupuje 32 autobusy. Elektryki, hybrydy i diesle
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.07.2017 15:20:50 23 komentarze
fot. DPMZ

Zakłady komunikacyjne ze słowackiej Żyliny (Dopravný podnik mesta Žiliny, DPMZ) prowadzą trzy przetargi na dostawy nowych autobusów. Łącznie na celowniku przewoźnika są łącznie 32 pojazdy. Będzie trochę elektrycznie, hybrydowo i spalinowo. A na wszystko spółka chce wydać ok. 12,21 mln EUR netto.

W pierwszym z postępowań przewoźnik chce wyłonić dostawę dwóch elektrobusów klasy MAXI. Na ich pozyskanie DPMZ ma zarezerwowane niespełna 1,15 mln EUR netto. Mają to być pojazdy umożliwiające podróż przynajmniej 74 pasażerom, w tym 20 na miejscach siedzących. Muszą posiadać nadwozia o długości 11,9 – 12,2 m, wysokości do 3,5 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. Dostęp na pokład mają zapewnić trzy wejścia w układzie 2-2-2. Układ napędowy elektrobusu oraz baterie trakcyjne mają umożliwiać na jednym ładowaniu pokonanie dystansu przynajmniej 100 km w warunkach testu SORT2. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania przez pantograf oraz złącze plug-in. Elektrobusy mają trafić do Żyliny w ciągu maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy.

Dzięki przeprowadzeniu drugiego przetargu ma być wyłoniona firma, która dostarczy 16 autobusów klasy MAXI z napędem hybrydowym. Na ich zakup przewoźnik z Żyliny ma przygotowane nieco ponad 7 mln EUR netto. Mają to być pojazdy umożliwiające podróż przynajmniej 94 pasażerom, w tym 24 na miejscach siedzących. Muszą także posiadać nadwozia o długości 11,9 – 12,2 m, wysokości do 3,5 m i szerokości 2,5 – 2,55 m. Dostęp na pokład mają zapewnić trzy wejścia w układzie 2-2-2. Silnik spalinowy o pojemności 4,5 – 7 l i mocy minimum 210 kW ma spełniać normę Euro 6. DPMZ wymaga ponadto montażu jednego silnika trakcyjnego o mocy przynajmniej 110 kW lub dwóch, każdy po 70 kW. W celu obniżenia zużycia paliwa i emisji spalin hybrydy muszą zostać wyposażone w funkcję START - STOP. I w tym zamówieniu termin dostawy określono na maksymalnie 12 miesięcy od podpisania umowy.

Czas na ostatnie postępowanie. W nim przewoźnik wyłoni dostawcę 14 autobusów klasy MAXI z silnikami diesla Euro 6. Ich wartość DPMZ szacunek na nie więcej niż nieco ponad 3,75 mln EUR netto. Nowe "dwunastki" dla Żyliny mają umożliwiać podróż przynajmniej 104 pasażerom, w tym minimum 24 na miejscach siedzących. Wymagane jest zaoferowanie konstrukcji z nadwoziami o długości 11,9 – 12,2, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,5. Dostęp na pokład mają zapewnić trzy wejścia w układzie 2-2-2. Silnik diesla musi być nie słabszy niż 209 kW i zostać zblokowany z automatyczną skrzynią biegów Voith. Także te pojazdy trafią do słowackiego miasta w ciągu roku od podpisania kontraktu.

Tabor autobusowy DPMZ składa się obecnie z 46 pojazdów. Prawie połowa tej floty to wysokopodłogowe Karosy. Zakup 32 autobusów i elektrobusów powinien pozwolić na wycofanie pojazdów czeskiej marki. Jest on możliwy dzięki wsparciu unijnemu.

Kogo natomiast możemy się spodziewać ma przetargowym ringu? Wymagania postępowań są bardzo łaskawe dla firm SOR (z modelami ENS12 i NS12) i Solaris. O tym, czym będziemy świadkami czesko-polskiego pojedynku w Żylinie przekonamy się już w pierwszych dniach sierpnia. 1 sierpnia zaplanowano otwarcie ofert w przetargach na autobusy spalinowe i hybrydy. Natomiast trzy dni później dowiemy się kto powalczy o kontrakt na elektrobusy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Żylina
DPMZ
przetarg
tabor
elektrobus
hybryda
  • farafiu – 26.07.2017

    Błąd. Nie 42 a 32.

  • kajman – 27.07.2017

    Mocno solarisowy ten Infobus...W Żylinie Karosy a na zdjęciu...Trochę to przypomina TVPis:)

  • Obserwator – 27.07.2017

    Czyżby totalitarna opozycja nawet i tu się wkradła? A won stąd na Czerską!

  • Rozgoryczony – 27.07.2017

    Kajman, 100% racji i jeszcze więcej. Dlatego czytam tylko nagłówki i to raz na miesiąc. Dobrze wiedzą redakcje tej i konkurencyjnej witryny że są zwolennicy i przeciwnicy Solarisa albo Pese i ich prezesów robią na bóstwa, są osoby które wolą inne marki i chcą o nich też się więcej dowiedzieć, ale i tak będą na złość jak najwięcej i jak najlepiej o jednej marce jak jakaś reklama... ktoś powie "to nie czytaj".. a ja odpowiem "no to nie czytam", nie ma co się denerwować, ile razy już w komentarzach było to poruszane przez czytelników, nic nie dociera...

  • ?! – 27.07.2017

    NO TO NIE CZYTAJCIE, po cholere to wchodzicie skoro i tak wiadomo, że Solaris jest najlepszy?

  • farafiu – 27.07.2017

    Łatwe to tak powiedzieć trollom, aby nie pisali ;)) Nie dociera, posiadają inny wymiar postrzegania świata. Zważywszy, że przewoźnik z Żyliny chwalił się najnowszymi Solarisami jako pierwszymi nowymi wozami od lat, teraz dostrzegają reklamę tejże marki. Jak już kiedyś napisałem, jest to choroba, schizofrenia, która ogarnia przeciwników tejże marki. Niech im będzie, niech czują się wyżsi, krzycząc z każdej strony o rzekomym dotowaniu przez Solarisa ten portal. Może zazdroszczą, że nic im nie kapnie? :)) Powiem więcej - największą reklamą Solarisa jest fakt, że nie startuje w innych przetargach, bo nie wyrabia ;)) Równie dobrze tym samym osobom przychodzi atakowanie użytkowników, którzy lubią Solarisa ;)) Ot co takie okazanie bezsilności ;))

  • Obserwator – 28.07.2017

    Warto dodać, że jeśli są artykuły, w których umieszcza się zdjęcia MAN-a czy Mercedesa. Idąc tropem tutejszych ujadaczy, wnioskuję, że wspomniane wcześniej marki także płacą za reklamę, co nie?

  • !!! – 28.07.2017

    brawo FARAFIU

  • Artur – 01.08.2017

    W wielu komentarzach na różnych artykułach na stronie pojawia się faworyzacja Solarisa, który mi już osobiście zbrzydł z przesytu. Potrzebą rynku jest konkurencja ponieważ skłąnia do rywalizacji pomiędzy firmami i uważam że np Ursus będzie niedługo potężnym konkurentem Solarisa. Wtedy na ratunek pojawi się dużo trolli solarisowych

  • Wojtek – 01.08.2017

    @Artur masz rację że Ursus idzie w dobrą stronę w produkcji autobusów . A to jeszcze firma z polskim kapitałem i kasa zostaje w kraju a nie np. na Cyprze

  • urs – 01.08.2017

    To co? URSUSem w końcu pojeżdżą mieszkańcy?

  • Tomek – 01.08.2017

    Oho,, trochę poczytałem co tam piszecie i jestem za tym aby wygrala Polska firma. Trzymam kciuki za Ursusa

  • neggogje – 01.08.2017

    wycofanie czeskiej produkcji i co? przetarg wygra firma zarejestrowana na Cyprze?

  • korkociag – 01.08.2017

    Z deszczu pod rynnę jeśli chcą Żylinianie skończyć z Solarisem!

  • phfiehefi – 01.08.2017

    Nie ma co czekać. Rozpisujemy przetarg, URSUS wygrywa i wszyscy są szczęśliwi. DO DZIEŁA!

  • slovak – 01.08.2017

    Dla URSUSa byłaby to niezła gratka wygrać przetarg w Słowacji :) trzymam mocno kciuki

  • wlodek – 01.08.2017

    Czyżby to automatyczna sugestia infobusa, ze w Żylinie wygra znowu solarisek? szkoda szkoda

  • Jowita – 02.08.2017

    Miło będzie, jak polski Ursus bedzie śmigał po drogach kolejnego miasta w Europie

  • . – 02.08.2017

    DO ADMINISTRACJI: może zacznijcie blokować w końcu tego bota, bo aż wazelina sie WYLEWA :/ wstydźcie sie ursusiaki, wstydźcie. Solaris jest the best i tak zostanie przez długie lata a żaden "polski" szmelc tego nie zmieni.

  • tak – 02.08.2017

    @slovak: chyba cie matka nie kocha.@: wlodek: oby Solaris, oby!@: jowita: w twoich snach, co najwyżej :)

  • jejku – 02.08.2017

    uuuu.....coś sie porobiło z forum chyba . Obiektywnie patrząc to powyższe osoby cisną po Ursusie więc są z Solarisa.... a jak nie to skąd taka niechęć do tej marki....przecież nic wam zlego nie zrobił ten Ursus. chyba żę żal sciska 4 litery że jest więcej fanów Ursusa niż Solarisa

  • :D – 02.08.2017

    jejku: więcej "fanów" ursusa? HAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAh dobry żart na dzisiejszy wieczór, nieźle :D

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....