Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZTM Warszawa jeszcze raz oceni oferty

infobus
14.08.2015 15:00
0 Komentarzy

Krajowa Izba Odwoławcza uznała tylko odwołanie spółki Michalczewski od wyników przetargu ZTM Warszawa na obsługę linii setką nowych autobusów. Skargi Mobilisu oraz konsorcjum Europa Express City i Raf-Transu zostały oddalone.

Uwzględnione odwołanie Michalczewskiego dotyczyło rażąco niskich stawek za usługę zaproponowanych przez pozostałe firmy biorące udział w przetargu, a także niespełnienia przez konsorcjum Europa Express City i Raf- Transu warunku doświadczenia. Wyrok KIO oznacza konieczność powtórnej oceny ofert złożonych w trakcie postępowania przetargowego. 

W lipcu br. Zarząd Transportu Miejskiego dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę komunikacyjną 100 autobusami ? 50 klasy midi i taką samą ilością przegubowców. Za najkorzystniejszą ofertę, zarówno w przypadku krótkich (6,77 zł/wzkm) oraz długich autobusów (8,29 zł/wzk) uznano propozycję Mobilisu. W przetargu wzięło udział jeszcze dwóch oferentów. To konsorcjum Europa Express City i Raf-Transu oraz spółka Michalczewski z Radomia.

Do rozstrzygnięcia postępowania uwagi mieli wszyscy oferenci. Sytuacja była naprawdę nadzwyczajna, skoro odwołanie składa zwycięzca przetargu. Ile potrwa ponowna ocena ofert? Z pewnością długo, skoro ZTM oświadczył, że będzie posiłkował się opinią biegłego. Stawia to także pod znakiem zapytania termin 1 stycznia 2016 r., jako umowną datę objęcia zadań przewozowych objętych zamówieniem.

Przypomnijmy, że przetarg na obsługę komunikacyjną 100 autobusami ? 50 długimi i 50 krótkimi został ogłoszony w maju br. Zgodnie z wymaganiami określonymi w dokumentacji przetargowej autobusy będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową oraz ? to nowość ? najnowocześniejsze systemy lokalizacyjne, które będą miały duże znaczenie w sprawnym zarządzaniu flotą. ZTM wprowadził również wymóg posiadania przez operatorów odpowiedniego zaplecza technicznego, czyli zajezdni, w której pojazdy będą sprzątane i myte oraz będą w niej dokonywane niezbędne przeglądy i naprawy. Nowością jest też to, że kierowcy będą musieli znać język polski oraz topografię Warszawy. Przewoźnik będzie musiał zatrudnić kierowców na umowę o pracę.

Umowa zostanie podpisana na 8 lat. Nowe autobusy wyjadą na warszawskie ulice w ciągu 25 tygodni od dnia podpisania umowy pomiędzy ZTM a wykonawcą usługi.

Komentarze