TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZTM Warszawa i przetarg na linie z 30 midibusami
Piotrek Górka - Opublikowano: 02.02.2015 16:41:09 9 komentarzy
ZTM Warszawa i przetarg na linie z 30 midibusami

Wystartowały pierwsze z zapowiadanych na ten rok w Warszawie przetargi na obsługę linii autobusowych. Na początek stołeczny ZTM szuka przewoźników, którzy będą realizowali przewozy na łącznie 30 brygadach pojazdami klasy midi. 30 i 31 stycznia br. na stronie Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej pojawiły się dwa ogłoszenia o zamówieniu nadesłane przez Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie.Każde z nich obejmuje świadczenie usług przewozowych 15 autobusami klasy midi w terminie od 1 września 2015 roku do 31 sierpnia 2018 r. Zakładana praca przewozowa na każdym z pakietów to 3,6 mln wzkm.

Ponadto ZTM zawarł w ogłoszeniach możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do 50 % wartości kontraktów podstawowych, czyli nawet do 2 lat dodatkowych przewozów. Według naszych informacji przetarg obejmuje linię nr 211 (obsługiwaną teraz przez Mobilis autobusami Urbino 8,6)oraz nowe trasy w Białołęce. Oferty będą oceniane na podstawie 2 kryteriów:- Maksymalnie 80 punktów można uzyskać za proponowaną cenę usług;- Maksymalnie 20 punktów można zdobyć za wiek autobusów, jakimi oferenci będą planowali realizować przewozy.

Do tej pory ukazała się specyfikacja do zamówienia ogłoszonego 30 stycznia, jednak za logiczne należałoby przyjąć, że identyczna będzie obowiązywała w przetargu ogłoszonym dzień później.

Tak więc przechodząc już do konkretów zacznijmy od wymagań ZTM wobec taboru. Warszawski organizator wymaga aby usługi były świadczone autobusami klasy midi od długości 8,5 - 9,5 m, wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2009 roku oraz spełniającymi co najmniej normę Euro 5. Muszą posiadać przynajmniej 13 miejsc siedzących, w tym chociaż 2 dostępne z niskiej podłogi.Bardzo liberalnie potraktowano kwestię drzwi. ZTM pozostawił oferentom wolną rękę w doborze układu wejść od charakterystycznej dla miejskich minibusów konfiguracji 0-2-1, po 2-2-2 znaną choćby z Mercedesa Citaro K czy Solbusa SM10. W tej sytuacji w pełni naturalne jest, że wachlarz autobusów, jakie mogą zostać zgłoszone do obsługi pakietów jest bardzo duży. A to pewnością może korzystnie wpłynąć na obniżenie stawek za wzkm. Ponadto pojazdy mają być wyposażone w monitoring, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, minimum połowa okien ma być przesuwnych, pasażerowie mają mieć do dyspozycji ciepłe guziki. Na informację pasażerską mają się składać 3 zewnętrzne wyświetlacze diodowe w standardzie znanym choćby z ostatnich nabytków MZA, wyświetlacz wewnętrzny o rozdzielczości minimum 120 x 16 punktów, całości zaś dopełni ramka na dyktę w formie koralików. Do tego pojazdy mają być wyposażone w kasowniki i autokomputer kompatybilne z rozwiązaniami firmy ASCOM. Standardowo ZTM wymaga, aby autobusy były pomalowane w warszawskie barwy, tj. w kolorach żółtym, pomidorowej czerwieni i czarnym. Aby wziąć udział w przetargu i złożyć ważną ofertę zainteresowani przewoźnicy muszą wykazać się wykonaniem przynajmniej jednej usługi regularnego przewozu osób w wysokości minimum 400 000 wzkm rocznie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert. Ponadto oferenci będą musieli udowodnić, że dysponują lub będą dysponować przynajmniej 15 autobusami zgodnymi z wymaganiami zamawiającego. W tym drugim przypadku wystarczające będzie okazanie pisemnego zobowiązania podmiotów, które udostępnią autobusy na potrzeby realizacji kontraktów. Jak już na wstępie zaznaczyliśmy o wyborze będą decydowały 2 kryteria. Za cenę można uzyskać maksymalnie 80 punktów, z kolei za wiek autobusów przeznaczonych do realizacji zamówienia do 20. Komplet punktów w tym kryterium można zdobyć za zaoferowanie świadczenia usług pojazdami wyprodukowanymi w 2014 lub 2015 roku. W przypadku, jeśli te zostaną zaproponowane z różnych roczników ZTM będzie przydzielał punkty w kryterium wieku autobusów na zasadzie średniej arytmetycznej. Co charakterystyczne dla warszawskich przetargów na obsługę linii i tym razem przewidziano dogrywkę w formie aukcji elektronicznej. Jest tylko jeden warunek by tak się stało -muszą zostać złożone przynajmniej 3 ważne oferty. Czy te przetargi będą oznaczały pojawienie się nowego gracza a może graczy w Warszawie? Patrząc na dosyć liberalne wymagania można pokusić się o taką tezę. My jednak nie bawimy się w prorokowanie i z ogromną ciekawością czekamy na dzień otwarcia ofert. A ten ZTM wstępnie przewidział na 10 marca.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
ZTM Warszawa
przetarg
  • – 02.02.2015

    Z różnych roczników oby były 2015

  • www – 02.02.2015

    Nareszcie. W końcu może będą normalne autobusy. Dziwne tylko, że nie wymagają całkiem nowych.

  • xyz – 02.02.2015

    Haha Trzy lata i komplet punktów za nówki. Nie za bardzo bogata ta Warszawa? No i Panie autorze - praca eksploatacyjna, a nie przewozowa...

  • Piotr – 02.02.2015

    Szkoda, że ZTM dokonał kroku wstecz, od długoterminowych kontraktów na nowe autobusy, do krótkich kontraktów na używane, i nie w pełni wyposażone jak współcześnie kupowane, autobusy. Swoją drogą to ciekawe, czy zgłosi się jakikolwiek oferent, przynajmniej z sensowną ceną, bo 6 letnich autobusów, do tego midi, wyposażonych np. w klimatyzację, to raczej zbyt wiele nie ma na rynku. Poza tym przy 3 latach i 15 autobusach raczej nie opłaca się budować infrastruktury, więc starać się o zamówienie pewno będą tylko przewoźnicy którzy już mają bazy w Warszawie.

  • Tier-1 – 03.02.2015

    W ogóle ZTM ogłosił przetarg nie badając rynku czy w ogóle takie wozy będą dostępne.

  • Piotrek Górka – 03.02.2015

    Pisząc tekst zastanawiałem się czy ZTM nie pogodził się z myślą, że np. MAZ'y albo w ogóle pojazdy z tej półki cenowej mogą wejść do Warszawy. Po lekturze specyfikacji wydaje mi się to możliwe. Szczególnie gdyby pojawił się przewoźnik, któremu za wszelką cenę zależałoby na zaistnieniu w stolicy. Ale to moje osobiste gdybanie.

  • jws – 03.02.2015

    Teraz już nie Mazy a Glaspo Mideco z pobliskiego Płońska

  • jws – 03.02.2015

    Zobaczymy co będzie najlepiej aby były Sancity 9le -ratunek dla autosana zwłaszcza że autobusy mogą być nowe i mieć norme euro 5

  • – 05.02.2015

    Podróż podróżowania

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....