TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZTM Warszawa i Mobilis o efektywności komunikacji
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.09.2016 14:00:44 2 komentarze
fot. 247.com.pl

Zgodnie z najnowszym Barometrem Warszawskim, rekordowy odsetek mieszkańców stolicy (aż 89%) ocenia funkcjonowanie komunikacji miejskiej dobrze lub bardzo dobrze. Na taką opinię wpływa przede wszystkim przekonanie warszawiaków o stałej poprawie jakości transportu zbiorowego w mieście. Zokazji Międzynarodowego Dnia Bez Samochodu, Zarząd Transportu Miejskiego oraz największy prywatny przewoźnik w stolicy, Mobilis, promują wspólnie komunikację autobusową i prezentują jej efektywność.

Zgodnie z szacunkami ZTM, wszystkimi pojazdami komunikacji publicznej w Warszawie podróżuje obecnie ponad miliard pasażerów rocznie. Oprócz dwóch linii metra, tramwajów, SKM, pociągów czy rowerów miejskich, warszawiacy chętnie korzystają z rozwiniętej siatki połączeń autobusowych. Biorąc pod uwagę pracę przewozową (liczbę wozokilometrów), pojazdy te mają obecnie największy udział w komunikacji zbiorowej w Warszawie (51 proc.) Dzięki systematycznemu wprowadzaniu buspasów oraz uruchamianiu parkingów typu P+R, korzystanie z komunikacji autobusowej w Warszawie jest bezpieczne, sprawne i efektywne.

Mniej samochodów to mniej stresu, spalin i korków

Przeprowadzone w 2015 r. Warszawskie Badanie Ruchu wykazało, że jednym samochodem porusza się po warszawskich ulicach średnio 1,3 osoby. W dwóch autobusach (9-metrowym i 18-metrowym) zmieści się tyle osób, ile zwykle podróżuje po Warszawie ponad 140 samochodami. Podróżowanie komunikacją miejską to również wybór zdecydowanie bardziej ekologiczny. Samochód ze średnią liczbą pasażerów 1,3 emituje ok. 140 g/km dwutlenku węgla na osobę, natomiast nowy autobus z silnikiem wysokoprężnym, którym jedzie średnio 80 osób ? 0,006 g/km tlenku węgla na osobę. Efektywność i ekologiczność komunikacji miejskiej ZTM i przedstawiciele Mobilis zobrazowali eksperymentem z udziałem 100 kierowców, którzy na parkingu P+R Połczyńska wysiedli ze swoich samochodów i przesiedli się do dwóch autobusów z nowego taboru Mobilis.

Parkuj i przesiądź się do komunikacji

Na popularność komunikacji publicznej wpływa nie tylko jakość i nowoczesność taboru autobusowego, ale również sieć parkingów typu Parkuj i Jedź, które funkcjonują w Warszawie już od 2007 roku. Czternaście obiektów oferuje ponad 4,2 tys. miejsc parkingowych, a ich średnie zapełnienie dochodzi do 80 proc.

"Doświadczenia wielu miast wskazują, że promocja transportu zbiorowego w większym stopniu przyczynia się do ograniczenia korków niż budowa nowych dróg czy mostów. Ta idea jest wcielana w życie również w Warszawie" ? podsumowuje Katarzyna Strzegowska, Zastępca Dyrektora ZTM w Warszawie.

"Ważnym elementem systemu zrównoważonej i inteligentnej komunikacji miejskiej są parkingi typu Parkuj i Jedź. Znajdują się one przede wszystkim w sąsiedztwie głównych węzłów przesiadkowych ? przy stacjach metra i kolejowych. Kierowcy mogą dojechać samochodem do parkingu, zostawić auto i kontynuować podróż komunikacją miejską. W taki sposób możemy realnie wpłynąć na ograniczenie liczby samochodów wjeżdżających do centrum miasta" ? dodaje Katarzyna Strzegowska.

Do podróżowania komunikacją miejską zachęca nowy tabor

Warszawiacy podróżujący komunikacją autobusową przyzwyczaili się już do rosnącego komfortu podróży, który zwiększa się m.in. dzięki inwestycjom w nowy tabor. Kursujące po warszawskich ulicach pojazdy są coraz nowsze i posiadają coraz więcej udogodnień dla pasażerów. Średni wiek autobusów, które przewożą pasażerów w Warszawie, skrócony został z 10,8 roku (2006 r.) do 6,66 roku (2015 r.). Pod koniec lipca 2016 r. na warszawskie ulice wyjechało 100 fabrycznie nowych, praktycznie nieemitujących spalin autobusów Mobilis, największego niezależnego operatora komunikacji miejskiej w stolicy.

"Z okazji Dnia Bez Samochodu chcemy wspólnie pokazać, że autobusy w mieście są dużo bardziej efektywnym i ekologicznym środkiem transportu niż samochód osobowy. Poruszanie się autobusem jest tańsze, bezpieczniejsze i szybsze dla pasażerów, a także pozwala uzyskać znaczne oszczędności dla miasta liczone w rachunku ciągnionym, tj. uwzględniającym wszystkie czynniki kosztotwórcze, poczynając od straty czasu spędzonego w korkach, aż po koszty związane z zanieczyszczaniem środowiska ? powiedział Dariusz Załuska, Prezes Zarządu Mobilis Sp. z o.o.

"Cieszymy się, że wraz z nowym taborem możemy zaoferować pasażerom bardzo wysoki komfort podróży. Autobusy z naszego najnowszego taboru mają szereg udogodnień: klimatyzację, monitoring, biletomaty, ekrany LCD z informacją pasażerską oraz system głosowego zapowiadania przystanków, napisy w alfabecie Braille'a. Jak wiemy, zawsze bardzo istotnym elementem realizowania usługi transportowej jest aspekt ludzki, dlatego również dokładamy wszelkich starań, by nasi kierowcy zostali wszechstronne przeszkoleni, w tym również w zakresie kontaktu z pasażerami" ? dodaje Dariusz Załuska.

Zakochaj się w Warszawie komunikacyjnej ? już dziś

Wyposażenie warszawskich autobusów zmieniało się z biegiem lat. Od 2013 roku wszystkie pojazdy dostosowane są do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz podróżujących z wózkami dziecięcymi. Pierwsze niskopodłogowe autobusy pojawiły się na warszawskich ulicach w 1994 roku. Obecnie to już standard, czego przykładem są nowe Mercedes Conecto G.

"Cieszymy się, że mieszkańcy Warszawy i odwiedzający Warszawę mogą jeździć nowoczesnymi, komfortowymi i przede wszystkim bezpiecznymi autobusami. Autobusy marki Mercedes-Benz są optymalnym rozwiązaniem dla pasażerów, w tym osób o ograniczonej mobilności, kierowców oraz operatora. Pojazdy te posiadają ponadto innowacyjny moduł rekuperacyjny, dzięki któremu znacznie obniżone zostaje zużycie paliwa, a tym samym emisje, czyli obciążenie środowiska naturalnego" ? podkreśla Antonio Cavotta, Prezes Zarządu EvoBus Polska.

Kluczową rolę odgrywa również sprawny system monitoringu, który istotnie zwiększa poziom bezpieczeństwa w pojazdach. Warunek ten spełnia już niemal trzy czwarte autobusów (72,14%) kursujących po warszawskich ulicach.

"W pojazdach Solaris Alpino system monitoringu składa się aż z 7 kamer, które rejestrują obraz zarówno z przestrzeni pasażerskiej, ale także z kabiny kierowcy. Monitorują wszystko, co dzieje się przed autobusem, za nim i z boku. Co równie istotne, pojazdy te spełniają najbardziej restrykcyjne normy emisji spalin. Tym samym są niezwykle przyjazne dla środowiska i w istotny sposób przyczyniają się do poprawy jakości życia w naszych miastach" ? tłumaczy Krzysztof Musiał, Regionalny Dyrektor Sprzedaży w Solaris Bus & Coach.

Współczesne autobusy to także multimedia, zaawansowane technologie i systemy, ułatwiające lokalizację taboru oraz wyświetlanie informacji pasażerskiej.

"W obszarze systemów informacji pasażerskiej dokonał się olbrzymi skok jakościowy. Pamiętamy czasy, gdy autobusy jeździły z informacją o numerze i kierunku jazdy na zwykłych planszach. Produkcję pierwszych elektronicznych tablic informacyjnych rozpoczęliśmy ok. 27 lat temu. W nasze najnowocześniejsze rozwiązania wyposażyliśmy 108 nowych autobusów Mobilis, które od ponad miesiąca kursują po ulicach Warszawy" ? tłumaczy Anetta Knitter, Prezes Zakładu Elektronicznego SiMS, który jest dostawcą systemów dynamicznej informacji pasażerskiej.

Z kart historii ? Ikarus i Jelcz "ogórek"

Do 1978r. warszawska komunikacja miejska oparta była na popularnych "ogórkach", czyli kultowych autobusach marki Jelcz. Ich następcą i jednocześnie najdłużej eksploatowanym w stolicy modelem pojazdu był symboliczny już Ikarus 280, którym na dobre przestaliśmy jeździć w 2013 r. Ogromny wzrost w zakresie długości linii i liczby pojazdów miał miejsce m.in. w przypadku autobusowej komunikacji nocnej. W ciągu 20 lat długość linii nocnych wzrosła ponad 2,5-krotnie: z 319,1 km w 1995 roku do 833,8 km w październiku 2015 roku. Liczba autobusów przeznaczonych do obsługi komunikacji nocnej zwiększyła się z 57 w 1995 roku do 99 w 2015 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Mobilis
Mercedes
Solaris
ETZT
  • fromex – 23.09.2016

    Wszystko to prawda, no prawie wszystko (ale o detale nie będę się sprzeczać). Niestety, nie cała.Z artykułu mi wynika, że wysoki udział autobusów w przewozach, to wybór mieszkańców, co jest delikatnie pisząc nieporozumieniem. W dużej mierze to konieczność. Do pętli autobusowej mam 4 min., a do przystanku tramwajowego ok.25 min. szybkiego marszu. (a linia po remoncie z priorytetem i niskaczami, więc super, tylko się do niej dostać...). Do najbliższej stacji PKP (Wa-wa Toruńska) jest jeszcze dalej. Zresztą oferta kolejowa dla "miastowych" jest żadna. Osiedla oddalone od centrum, owszem. eSki i KMy są fajne dla Legionowa, Służewca, linii otwockiej, ale nie dla Bródna, Grochowa, czy Żoliborza (a szkoda, bo tabor też coraz nowocześniejszy). Pozostaje autobus, bo nie każde osiedle ma przecież linię tramwajową (o metrze nie wspominając).Jedynym prawdziwym wyborem (czyt. alternatywą) jest samochód. O ile tych "jadących sobie do pracy i nazad" należy zachęcać do przesiadki w zbiorkom, to jak zachęcić rodziców z małymi dziećmi? Mają jeździć tylko poza szczytem, czy zostawiać wózek na przystanku, bo się nie mieści? Z dzieciakami jeżdżę tylko kilka przystanków w rejonie osiedla, dalej, tylko własną "blachą", niestety.Tu CIĄGLE jest problem. I to dość złożony, bo jeśli przesadzimy kierowców w zbiorkom, to powinna zwiększyć się podaż taboru (na co się nie zanosi, bo trwa wymiana taboru, a nie zauważalne zwiększanie planu przewozowego). Skutek - będzie jeszcze ciaśniej. Dodatkowo problem określenia godzin szczytu, żeby w tym czasie podaż zapewnić też łatwy nie jest, bo zależy od rejonu miasta, czyli też od wytrasowania linii.Duże miasto, duże kłopoty.Nie narzekam. Jest naprawdę OK*, tylko jeśli teraz organizator zbiorkomu spocznie na laurach, to zaprzepaści to, co już się udało, bo jeszcze wiele jest do zrobienia.* dziwne, że tak mało napisano o systemie informacji pasażerskiej, który jest niemal wzorcowy w skali kraju. I to, że Mobilis ma najnowocześniejsze, i wogóle, to lekka przesada :P Większość tych tablic nie jest w ich wozach nawet :D To ZTM określa standard wyposażenia i w Merce z Solniczkami też to mają. No. ale sukces ma wielu ojców.PS. podniecanie się niskoemisyjnością jest jakąś aberacją w sytuacji gdy ilość ciężarówek "orających" to miasto skutecznie nakrywa czapką spalin cały uzysk z ekologiczności autobusów. I tak będzie przynajmniej do czasu ograniczenia ruchu tranzytowego, czyli jeszcze długo.

  • kier – 19.11.2016

    Mobilis i efektywność komunikacji to chyba zart: Mobilis to syf

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....