TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZTM Warszawa bierze w obronę kierowcę i przeprasza pasażerów
WARSZAWA.WYBORCZA.PL/RADIOZET.PL - Opublikowano: 31.01.2019 11:00:36 2 komentarze
ZTM Warszawa bierze w obronę kierowcę i przeprasza pasażerów; fot. ZTM Warszawa

25 stycznia kierowca WTP zatrzymał autobus w trakcie kursu  - na przystanku Metro Wilanowska. - i wyprosił pasażerów. Bo takie dostał polecenie od dyspozytora. Mamy stanowisko ZTM Warszawa w tej sprawie.

Sprawę szeroko opisała stołeczna "Gazeta Wyborcza", powołując się na relację jednego z pasażerów uczestniczących w kursie autobusu linii 200 z Konstancina do Śródmieścia. Tego dnia, z uwagi na trudne warunki pogodowe, duża część środków komunikacji publicznej zanotowała spore opóźnienia. Ten, którym jechał pan Aleksander, przyjechał 50 minut po czasie. Jego kurs niespodziewanie skończył się jednak wcześniej, niż powinien.

Co się wydarzyło?

– W pojeździe było wówczas ok. 30 pasażerów. Ci, którzy stali z przodu, słyszeli, że kierowca chwilę wcześniej rozmawiał przez telefon z centrum ruchu. Tłumaczył, że skończył już pracę, i pytał, co ma zrobić – relacjonuje czytelnik "GW". Ostatecznie po przejechaniu czterech przystanków pojazd zatrzymał się na przystanku Metro Wilanowska. Kierowca poprosił pasażerów o jego opuszczenie, tłumacząc, że skończył już zmianę, po czym odjechał. Pasażerowi byli zdezorientowani i po odjechaniu autobusu zostali pozostawieni sami sobie.

– Czy kierowca nie posiada łączności radiowej z dyspozytorem, nie ma telefonu, żeby poinformować ZTMo potrzebie awaryjnego dostarczenia autobusu zastępczego albo zmiennika? Dlaczego nikt nie interweniował i kto za to odpowie? – pyta retorycznie czytelnik "Wyborczej".

ZTM komentuje

Dziennikarze gazety zwrócili się z pytaniem biura prasowego Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie. Pracujący tam Michał Grobelny odpowiedział, że zna sprawę, potwierdził, że opisana sytuacja miała miejsce i wyjaśnił, że głównym powodem takiego zamieszania były wspomniane już niedogodności pogodowe, które spowodowały liczne opóźnienia.Przedstawiciel ZTM twierdzi, że kierowca postąpił zgodnie z poleceniem służbowym.

– W momencie, gdy autobus nr 200 był na przystanku Metro Wilanowska, od kilkudziesięciu minut powinien być już w zajezdni. Kończył się limit czasu pracy kierowcy i istniało ryzyko, że będzie musiał zakończyć jazdę gdzieś na trasie. Wobec tego otrzymał on polecenie, aby zakończyć kurs na przystanku Metro Wilanowska, tak by pasażerowie mogli przesiąść się do innych linii, a sam miał zjechać do zajezdni – stwierdził,podkreślając, że kierowca zachował się zgodnie z poleceniem dyspozytora i żadne konsekwencje zawodowe go za to nie spotkają.

– Ważne było to, aby pojazdu nie prowadził kierowca, który powinien już zakończyć pracę tego dnia. Zależy nam na tym, aby autobusy były prowadzone w sposób bezpieczny, przez niezmęczonych, w pełni sprawnych kierowców – tłumaczył w rozmowie z "GW" Grobelny, przepraszając jednocześnie poszkodowanych pasażerów.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
kierowca
ZTM Warszawa
  • Diszyłbus – 02.02.2019

    "...W Krakowie nie do pomyślenia..."A w Krakowie Śnieg nie pada?A w Krakowie Ustawa o czasie pracy kierowców...Pozdrawiam Kraków

  • marek – 03.02.2019

    Tymczasem w MZA znowu podwyżki,najniższa stawka 4500 najwyższa 5200.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....