TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZTM odpowiada pasażerom: lepszy brudny autobus niż zepsuty
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.02.2017 20:45:18 11 komentarzy
ZTM odpowiada pasażerom: lepszy brudny autobus niż zepsuty

Tradycyjnie, mniej więcej o tej porze roku, w mediach pojawia się debata na temat estetyki warszawskiego taboru. Pasażerowie chcą czystych autobusów, a ZTM po raz kolejny musi tłumaczyć, czym grozi mycie pojazdów podczas mrozu.

-"Autobusy w stolicy potrzebują porządnej kąpieli", -"Autobusy linii 703 i 711 są też bardzo brudne jakby z miesiąc ich nie myto", -"Autobusy tak brudne, że pasażerowie nie wiedzą, kiedy wysiadać" – to tylko niektóre cytaty.

Najłatwiej omówić ten problem na przykładzie największego warszawskiego operatora autobusowego, czyli Miejskich Zakładów Autobusowych, który nie myje autobusów w całości, gdy temperatura na zewnątrz spada poniżej minus 5 stopni Celsjusza.

W czasie mycia tworzy się tzw. pył wodny, który bardzo łatwo może doprowadzić do zablokowania układów pneumatycznych w pojeździe, które są odpowiedzialne m.in. za sterowanie działaniem układu hamulcowego i zamykaniem drzwi. Znajdująca się w szczelinach przy drzwiach woda sprawiłaby, że drzwi by zamarzły. W efekcie – ze względów bezpieczeństwa – pojazd nie mógłby wyjechać w trasę ze względu na niesprawne hamulce i drzwi.

Myjnie autobusowe, w przeciwieństwie do samochodowych, nie są wyposażone w funkcję suszenia. Po wyjeździe z takiej myjni na zewnątrz autobus szybko zamieniłby się w "skorupę". Odkuwanie pojazdu z warstwy lodu byłoby niemożliwe. Niestety operatorzy nie mają możliwości garażowania autobusów w ogrzewanych halach. Pojazdy po przeglądach są ustawiane na niezadaszonych placach manewrowo-postojowych.

Operator utrzymuje jednak w czystości elementy wyposażenia, które mają wpływ na identyfikację pojazdu. Podczas obsługi codziennej myte ręcznie są tablice liniowe, miejsca, w których jest umieszczony numer taborowy, tablice rejestracyjne, reflektory, przyciski do otwierania drzwi oraz piktogramy z informacją dla pasażerów.

Utrudnione utrzymanie czystości na zewnątrz pojazdów nie zwalnia operatorów z konieczności zapewnienia odpowiedniej estetyki przedziałów pasażerskich. Pracownicy ZTM Warszawa kontrolują czystość również wewnątrz pojazdów i nakładają na operatorów kary finansowe za rażące zaniedbania w tym zakresie.


Sprawdź też:
ZTM warszawa
MZA Warszawa
  • Berlińczyk – 13.02.2017

    BTW w Berlinie też autobusy jeżdżą brudne. Sorry, taki mamy klimat :)

  • Michalk – 13.02.2017

    A dziś wozy z Arrivy czyściutkie aż miło. Czyli da się. Niektóre z MZA też. Najgorsze brudasy widziałem z Ostrobramskiej i Woronicza.

  • Jacek – 13.02.2017

    Stalowa też dziś się nie uporała z brudem. Co najdziwniejsze wozy firmy Mobilis też jeżdzą czyste.

  • PKSGM – 14.02.2017

    Jakoś wozy Europa Expres , Arrivy i Mobilisu jeżdżą czyste.

  • fromex – 14.02.2017

    Pytanie, czy ajenci garażują pod chmurką, czy pod dachem?
    Bo jeśli to drugie, to już wiadomo dlaczego są czyste.
    A jeśli pierwsze, no to... wartało by ich zapytać, jak to robią i jaki ma to wpływ na sprawność taboru na mrozie :P Pewnie w tych "drobiazgach" jest hund gegraben.

  • Jacek – 14.02.2017

    Wozy ajentów garażowane sa pod chmurką. Co do wozów Arrivy myte są na tej samej myjce co wozy PB, a niegdyś wozy ITSu. Za czasów ITS myjka w czasie mrozów nie pracowała i wozy tego przewoznika należały do najbardziej brudnych, a tu taka niespodzianka ze strony Arrivy.

  • zen – 14.02.2017

    Mza ma ciekawe zasady. Zostawianie autobusów z włączonymi silnikami w mrozy oraz zamykanie myjni na czas mrozów. Tłumaczenie wszyscy już znamy, ale te twarde zasady miękną po szumie medialnym. Przykład dziś w nocy mróz był i to spory, a rano autobusy czyste. Dało się? Wniosek: albo zasady do bani albo panika bo media i skargi.

  • BUSOMAT PL – 14.02.2017

    Autobus powinien być zawsze czysty

  • Przede wszystkim, to niech jeżdżą – 14.02.2017

    Tak, muszą być czyste. Jak przyjedzie, kiedy stoję na przystanku podczas mrozu, to aż się do niego tulę. A kiedy wchodzę do biura, to kierownik wita mnie „Ty niechluja”, a to tylko był pocałunek dziękczynny na autobusie, że w taki mróz, a jednak przyjechał. Ja swojego samochodu już dziesięć lat nie myje. Bo ma już czternaście lat. Taki stary koń, to sam się powinien umieć umyć.

  • dieter – 14.02.2017

    oczywiście większość ludzi tak się zna na temacie a jeśli ktoś wie że jeśli jest duży mróz to autobusu się nie myje no chyba ze chcecie czekać na przystanku na czysty autobus gdy on nie wyjedzie bo będzie miał awarie

  • fromex. – 15.02.2017

    Taaa, dało się. Umyty i oblodzony. Dziwię, się, że kierman w ogóle za bramę wyjechał (spróbowałby "nie" i po premii ?).
    http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,mieli-nie-myc-jednak-sprobowali-w-autobusach-zamarzly-szyby,223962.html
    Albo akcja zrobiona pod publiczkę na zasadzie "a widzicie, mieliśmy rację".
    Tyle, że o zamarzniętych przewodach ani słowa, bo wóz jakoś jeździ :)

    Ciekawe jak to robi Arriva? Może myją rotacyjnie (wysycha na hali)? Ale wtedy jakaś część i tak byłaby brudna, albo jakimś cudem wyrabiają się w ciągu doby. No tu się ewidentnie dało.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...