Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozstrzygnął przetarg na dostawę 10 trolejbusów klasy MAXI. Znalazły się brakujące środki i urzędnicy mogli dokonać wyboru najlepszej oferty. A za taką została uznana propozycja Ursusa.
Przypomnijmy, że lubelski przetarg ogłoszono w połowie lutego. Miasto chciało wyłonić dostawcę 10 trolejbusów klasy MAXI. Pojazdy muszą posiadać baterie o pojemności min. 40 kWh, dzięki którym możliwe ma być pokonanie przez trolejbusy dystansu min. 10 km na napędzie autonomicznym. Szczegółowo wymagania ZTM wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj. Dostawa ma zostać zrealizowana do 2 września 2019 r.
13 kwietnia upłynął termin składania ofert. Lubelscy urzędnicy na zakup trolejbusów przygotowali 18450 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego założono na poziomie 1500 000 PLN netto. Mimo bardzo korzystnego dla producentów terminu dostawy wycena ta stała w opozycji do wysokich wymagań ZTM. Ale ciężko tu kogokolwiek winić, skoro budżet był kalkulowany w zupełnie innych realiach.
Obie oferty, które wpłynęły w postępowaniu przewyższały lubelskie szacunki. Pierwszą, lecz droższą przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa był gotów wykonać zamówienie za 23 370 000 PLN brutto. Jeden “jamnik z szelkami" został więc wyceniony na 1 900 000 PLN netto. Tańszy był Ursus. Propozycja lubelskiego producenta opiewa na 21 734 100 PLN brutto. Jeden trolejbus, zapewne oparty na nadwoziu CS12LFT kosztowałby ZTM 1 767 000 PLN netto.
Niespełna dwa miesiące warzyły się losy przetargu. Miasto dokonało pewnych zmian w budżecie i znalazło dodatkowe środki, dzięki którym możliwe było rozstrzygnięcie przetargu. Dziś ZTM jako zwycięzcę wskazał Ursusa. Producent z Lublina górował nad Solarisem praktycznie we wszystkich punktowanych kryteriach. Jedynie pod względem zużycia energii trolejbusy Ursusa okazały się gorsze od tych z fabryki w Bolechowie. Nie miało to jednak żadnego znaczenia, gdyż lubelski producent ostatecznie zdobył 98,29 pkt wobec 90,42 pkt dla Solarisa.
Ursus może więc już dopisywać kolejne zamówienie z lokalnego podwórka. Obecnie trwa odbiór przez ZTM 15 przegubowych trolejbusów typu CS18LFT. Już niedługo natomiast Ursus przekaże miastu oraz MPK 18 autobusów City Smile 12LF. 10 zostanie wydzierżawionych dla miejski przewoźnika, natomiast pozostała ósemka zostanie przekazana ZTM.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dobrze sprzedają dobre solarisy
Jeszcze wrócą do Solarisa.
Najszczersze wyrazy współczucia.
Jano Osowiecki
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.