Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znamy plany zakupowe warszawskich MZA

infobus
03.03.2016 15:17
0 Komentarzy

Warszawskie Miejskie ZakładyAutobusowe przesłały do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenieinformacyjne, które opublikowano wczoraj. Z informacji w nim zawartych wynika,że największy stołeczny operator autobusowy chce zrealizować dwa projektytaborowe.

Pierwszy z nich zakładazakup dwóch autobusów do szkolenia kierowców. Byłoby to uzupełnienie już i takdosyć dużej floty, która jest w dyspozycji należącego do spółki OśrodkaSzkolenia Kierowców. Dzięki temu kursanci, którzy korzystają z usług MZA mająszeroką ofertę pojazdów, na których można odbywać szkolenia.

Drugi z projektów dotyczyzakupu kolejnych elektrobusów klasy maxi. W ogłoszeniu z TED jest informacja,że postępowanie na zakup 10 tego typu pojazdów miałoby się rozpocząć 17 maja.Jednak jak powiedział nam rzecznik spółki, Adam Stawicki nie jest tozobowiązujący termin.

Obecnie MZA prowadziczynności, które zmierzają do ogłoszenia przetargu. Oznacza to, że jestprowadzone rozeznanie rynku, ocena własnych możliwości finansowych oraz uzgodnieniaw kwestiach technicznych. To ma doprowadzić do stworzenia kompletnejdokumentacji przetargowej. Czy będzie się różniła czymś w porównaniu z tą z2014 roku? Odpowiedź poznamy w momencie, w którym postępowanie zostanieogłoszone.

Na razie jednak przewoźnikjest zadowolony z 10 egzemplarzy elektrycznych Urbino 12, które wprowadzono doruchu w ubiegłym roku. Kosztowały one ponad 21 mln zł. Mimo ograniczeń wzakresie dobowych przebiegów MZA wskazuje, że eksploatacja elektrobusów jesttańsza w porównaniu z autobusami zasilanymi olejem napędowym.

I nie ulega wątpliwości, żewnioski z ponad półrocznej eksploatacji tych pojazdów zostaną uwzględnione wnowym przetargu. Można przypuszczać, że MZA będzie szukało najlepszegorozwiązania, które m.in. powinno umożliwić wysyłanie elektrobusów na brygady, wktórych w ciągu dnia pokonuje się dystans większy niż 120-150 km.

Komentarze