TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Znamy ceny autobusów w przetargu MZA!
MZA WARSZAWA InfoBus.pl - Opublikowano: 23.03.2015 15:08:00 90 komentarzy
Znamy ceny autobusów w przetargu MZA!

23 marca br. otwarto oferty w przetargu na dostawę 80 autobusów dla MZA Warszawa. Stołeczny przewoźnik w podzielonym na dwie części zamówieniu zdecydował się na zakup 60 pojazdów przegubowych oraz 20 klasy maxi.O dosyć wysokich wymaganiach jakie MZA postawiło oferentom pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Po dwukrotnym przekładaniu daty otwarcia ofert nastąpił 'sądny dzień'. Na zaproszenie największego stołecznego przewoźnika odpowiedziały cztery firmy, a w części dotyczącej dostawy pojazdów przegubowych złożono tylko dwie oferty.To pewne zaskoczenie, ponieważ MZA złagodziły wymagania wobec sytuacji finansowej oferentów. Tak więc zaledwie dwie propozycje mogą budzić pewien niedosyt.Tańszą propozycję przedstawił EvoBus Polska oferując najprawdopodobniej model Mercedes-Benz Conecto G. Dealer Mercedesa i Setry za dostawę 60 przegubowców zażyczył sobie 90,7 mln zł. Droższą ofertę przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa za dostawę swoich pojazdów chce 91,841 mln zł. Nie mamy jednak na razie informacji czy zaoferowano III czy też IV generację modelu Urbino 18. Różnica cenowa pomiędzy obiema propozycjami jest bardzo mała. Wobec tego decydujące znaczenie będą miały punkty za parametry techniczne i charakterystykę ekologiczną pojazdów. O zwycięstwie Mercedesa może przesądzić zarówno stosowany podział poszycia zewnętrznego, który MZA najwyżej punktuje, jak i unifikacja silnika. Warto tez dodać, że EvoBus Zaproponował model Conecto ?bez systemu rekuperacji energii, czyli jak na razie to innowacyjne rozwiązanie nie znajdzie zastosowania w flocie MZA.

Znacznie ciekawiej sytuacja wygląda w zadaniu dotyczącym dostawy 20 autobusów solowych. Swoje propozycje przedstawiło czterech oferentów. Najtańsza została złożona przez Solarisa, który za 20 sztuk Urbino 12 chce 20,988 mln zł. Następna w kolejności jest propozycja producenta autobusów Solbus, czyli Lider Trading. Właściciel soleckiej fabryki za zrealizowanie dostawy życzy sobie 22,066 mln zł. Trzecią pod względem ceny ofertę w tej części zamówienia złożył EvoBus Polska, który za 22,676 mln zł wyraża gotowość dostarczenia 20 Conecto LF. Czwarta i najdroższa propozycja pochodzi od spółki MAN Truck &Bus Polska. Dealer pojazdów spod znaku lwa za 20 standardowych egzemplarzy Lion's City życzy sobie 26,666 mln zł.

W tej części zamówienia walka o zwycięstwo powinna się rozegrać między Solarisem a Lider Tradingiem. Producent z Bolechowa ma pewną, być może pozornie bezpieczną przewagę dzięki cenie. Jednak i tutaj kryteria techniczne i ekologiczne mogą nieco namieszać. Przypomnijmy jeszcze raz- cena dostawy pojazdów gra najistotniejszą rolę. W tym kryterium będzie można zdobyć maksymalnie 82 ze 100 punktów przetargowych. Ponadto do 7 punktów będzie można uzyskać dzięki parametrom technicznym oferowanych autobusów. Aż 11 punktów zaś będzie do zdobycia za charakterystykę ekologiczną pojazdów. Czekamy zatem na jak najszybsze rozstrzygnięcie przetargu. A jakie by ono nie było i tak będzie bardzo ciekawie. Bezapelacyjnie zapowiada się ostra walka do końca. Na koniec raz jeszcze przedstawiamy ceny ofert wszystkich producentów - w kolejności alfabetycznej:1. EvoBus Polska (autobusy z rodziny Mercedes-Benz Conecto LF)- 22.676.280 złotych brutto (autobusy 12-metrowe)- 90.700.200 złotych brutto (autobusy przegubowe)2. Lider Trading (autobusy marki Solbus z serii Solcity)- 22.066.200 złotych brutto (autobusy 12-metrowe)3. MAN Truck &Bus (autobusy z rodziny Lion`s City)- 26.666.400 złotych brutto (autobusy 12-metrowe)4. Solaris Bus &Coach (autobusy z rodziny Urbino)- 20.988.720 złotych brutto (autobusy 12-metrowe)- 91.841.886 złotych brutto (autobusy przegubowe


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
MZA Warszawa
Solbus
Solaris
MAN
Mercedes
  • hurra – 23.03.2015

    Mercedes hurra hurra hurra :) ;)

  • Nuxxx – 23.03.2015

    Trzymam kciuki za Mercedesa.

  • mietek – 23.03.2015

    gratulacje dla solaris

  • wojtek1611 – 23.03.2015

    Czy ja wiem czy warto się cieszyć z tureckich Conecto

  • – 23.03.2015

    podróżowania

  • – 23.03.2015

    A jakże oczywiście Conecto bo stolica to małe miasto jak Puławy czy Inowrocław i trzeba kupić tańszy produkt bo Citaro za drogie masakra

  • jwaw – 23.03.2015

    Zemsta za wojne niemcy chcieli zniszczyć Warszawe nienawidzili tego miasta nie udało sie zgnoić Warszawy robią to w inny dyskretny sposób choćby w celowym oferowaniu dziadoskich autobusów dla komunikacji miejskiej .Gdynia,Białystok,Wrocław,Bydgoszcz zaoferowali by Citaro nawet w najuboższej wersji ale nie Warszawie

  • adamos – 23.03.2015

    @jwaw Solaris nie lepszy gdyby oferowali 4 generacje od razu byłoby przedstawione w końcu to mogłaby być pierwsza duża dostawa nowej wersji w Polsce ,ale niemieckie obywatelstwo założyciela firmy robi swoje

  • aser – 23.03.2015

    Pożyjemy zobaczymy a może będzie 4ka solarisa

  • Teofilow – 23.03.2015

    Ci, ktorzy ciesza sie, ze mialy by byc kolejne Szmelcedesy z Turcji, chyba nie maja juz poukladane w lbie.. Podatek idzie do Niemcow, praca do Turkow a Polak zazwyczaj pojdzie na pusto. Nie ma tak! Powinni w Warszawie dokladnie tak robic, jak wszelkie przewozniki w Szlezwygu-Holsztznu. Tam Szmelcedes stanowi prakticznie 100 procent, zwlaszcza w Kilonii. Od 2007r. tylko i wylacznie kupuja szmelcedesy, bo niechca polskiego Solarisa a nawet nie w Polsce zbudowanego MAN. Wiec MZA Warszawa prosze tym samym podejsciem podchodzic: 100% Made in Poland!

  • Neoplan 6771 nie żyje! – 23.03.2015

    Gdyby była Autobusowa Nagroda Nobla, to Teofilow powinien ją otrzymać natychmiast! To osobnik genialny. Podziwiam Teofilowe dogłębne analizy.

  • ikar – 23.03.2015

    Solaris wygra moze bedzie IV generacja dobrze ze nie Solbus powodzenia dla Solarisa

  • Radek – 23.03.2015

    W zeszłym roku solaris sprzedał 100 przegubów dla Izmiru, wiec turecki mercedes odpowiada ofertą dla Warszawy.

  • Teofilow – 23.03.2015

    @Radek: W zamian Litzmannstadt odebralo juz 115 niskopodlogowych oraz 30 sredniopodlogowych pudel Cönectö. To chyba wystarczajaca liczba.

  • solaris150 – 23.03.2015

    ja bym to podzielił na polskie firmy, przegub solaris, a solo solbus, dzięki takiemu rozdaniu pieniądze zostaną w kraju oraz to Polacy będą mieli prace.

  • tomtom – 23.03.2015

    Nic nie jest przesądzone. Solaris traci 1 pkt na cenie i 0,5 na braku unifikacji producenta silnika i nadwozia, a to jeszcze jest do odrobienia, zwłaszcza, że autobusy produkowane przez koncern MB nigdy nie należały do przesadnie oszczędnych. Ktoś wie, jak sprawa wygląda z silnikami i punktacją za pojemność dla Connecto i SU18?

  • KW – 24.03.2015

    Proszę przeczytać informację zamieszczoną poniżej. Tam jest wyjaśnienie jakie komentarze będą usuwane.

  • Solbusy do Solorza – 24.03.2015

    Byle nie solbusy. To okropna tandeta. Brak tylnych okien to po prostu skandal. A wczoraj jechałem 1211 na linii 154 i skrzypiał po prostu niemożebnie, jak scanie z PKS Grodzisk Maz., tyle że one są w bieda-wersji i do tego zajeżdżone po taniości. Ogrzewanie w solbusach - miejscami wieje na max. (choćby z tej kratki w ścianie płaczu w 18-metrowych gazowcach, albo z sufitu).

  • Piotrek Górka – 24.03.2015

    @ tomtom: MB (Om470LA, 10,7 l) i Solaris (DAF MX11, 10,8 l) dostają tyle samo punktów za pojemność silnika w przegubach.

  • Teofilow – 24.03.2015

    Conecto jest o wiele lepsze od Solarisa.

  • Tommy – 24.03.2015

    a może Solaris zaproponował panele słoneczne na dachu ? Za to jest chyba 3 pkt.

  • Tommy – 24.03.2015

    Zgadzam się z Twoją pierwszą wypowiedzią Teofilow. MZA Warszawa powinno premiować polskich producentów.

  • ikar – 24.03.2015

    Tureckie conecto

  • Obiektywny – 24.03.2015

    Brawo, Mercedes góra :) Automaty drzwiowe dużo spokojnie chodzą i mają zakryte zawiasy u dołu drzwi oraz po bokach listwy zasłaniające belki ruchome co pozytywnie wpływa na bezpieczeństwo ! Solbusy są słabe ale o niebo lepsze od Solarisa który chyba sobie żarty. robi... Man w miarę ok, ale za drogi, więc i tak nie wezmą. Co ciekawe stare Solarisy mają lepsze drzwi, później im woda sodowa uderzyła do głowy od dobrobytu i taki efekt. Zbyt dużo nudnych Solarisów w Warszawie! Brać 60 Merców przegubowców, i 20 małych Solbusów, chyba ze Solaris zaproponuje IV generacje Urbino to jak najbardziej warto bo przynajmniej nowa stylistyka.

  • tt – 24.03.2015

    Brać 80 Mercedesów.

  • Tommy – 24.03.2015

    czemu tylko 80 może od razu ze 120 szmelcwagonów kupić

  • Teofilow – 24.03.2015

    @Objekt..: Solaris IV ma wlasnie takie same drzwi, jak Szmelcedes. Obudowane ruchome sztangi. Wiec nie widze problemow. ;) A co do tych drzwi w Szmelcedesach: WSTYD! Juz w najnowszych autobusach skrzepia, piszcza i robia wrazenie, ze zaraz wypadna. I z reszta co z tego, ze niby pneumatyka pracuje ciszej, jak nadal alarm piszczy *BEEP, BEEP, BEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEP*. Szmelcedes turecki szajs. Do Warszawy POLSKIE AUTOBUSY! A ten kto faworyzuje niemieckie/tureckie bagno nie powinien nigdy w swoim zyciu dostac epolskiej emerytury, bo z czego maja wyplacic, skoro podatek idzie do innych krajow?

  • Chińczyk – 24.03.2015

    A BYD nie wystartował?!

  • Jarosław z Warszawy – 24.03.2015

    @Teofilow trollu emerytury się nie płaci z podatku.

  • Teofilow – 24.03.2015

    A nie? To niby z czego?

  • qq – 24.03.2015

    Teofilow - te piszczałki faktycznie może nie są dobrym pomysłem, bo są za głośne i za długo piszczą, ale chyba MZA może je jakoś wyciszyć lub zlecić producentowi montaż innego sygnału, to klient decyduje. Natomiast wreszcie Solaris wymienił drzwi w nowych wozach, w takim razie ok, bo to co jest w obecnych to szok, dzisiaj jechałem Solarisem i wystarczy, ze ktoś włożyć palec lub rękę np. w czasie hamownia i może urwać przy otwieraniu drzwi. Tym bardziej, że czasem są źle wyregulowane i nagle potrafi skrzydło drzwi szarpnąć, mnie nawet po budzie raz przejechał ten mechanizm ;/ Tak więc kupować 20 Solarisów jeśli to urbino czwórka , a co do przegubowców, fakt jak doby produkt to wspierać Polskie, ale w obecnej sytuacji Merc ma lepsze punkty za cenę, czas pokaże co będzie.

  • jqw – 24.03.2015

    Conecto to liga sancity i solcity ,New Urbino to konkurencja Citaro 2,Lions city,Citea,Citywide,7900 itp.zapamiętać

  • jsd – 24.03.2015

    Zyczyć należy Warszawie nowej serii Urbino w dwóch wersjach oby

  • – 24.03.2015

    Kolejne nowości

  • – 24.03.2015

    Man wysoko sie ceni

  • – 24.03.2015

    Man wysoko sie ceni

  • – 24.03.2015

    Man wysoko sie ceni

  • jse – 24.03.2015

    Wysokie loty konkurencja ogromna

  • – 24.03.2015

    Man,MB,Solbus,solaris co będzie?

  • sjw – 24.03.2015

    Niestety faktycznie Conecto to 2 liga i taki jest fakt ale to też wina kryteriów cena 80% citaro odpada

  • jsh – 24.03.2015

    Oby wygrał solaris z nowym urbino ,najlepsza propozycja ze wszystkich

  • aser – 24.03.2015

    To fakt 4 generacja urbino jest najlepszą propozycją ze wszystkich ,Man dobry jest ale obecna wersja to ewolucja modelu z 2005 roku to taki autobusowy vw golf ,solbus taniocha ,conecto sorry to nie Rosja ani Turcja

  • ! – 25.03.2015

    Urbino to klasa Contecto oraz Solcity.

  • toji – 25.03.2015

    Dostarczone Mercedesty to jakiś dramat skrzypiące drzwi, brak zawieszenia oraz juz na wstępnie pękające spoiny na podłodze. Zabezpieczenie krawędzi we wnetrzu też już się przeciera lub odpada. Nie, nie żartuję.

  • opinia – 25.03.2015

    Nie oszukujmy się, każdy producent ma bazowy model, tj Autosan Sancity, Mercedes Conecto, Solbus Solcity oraz Solaris Urbino (III a IV to tylko generacja). Natomiast duży producent z wyższej półki, w sumie Merc jak limuzyna ma to z automatu, oferuje półkę wyżej czyli Mercedes Citaro 2. Wszyscy wiemy, że publiczne pieniądze należą do obywateli, i należy je szanować, więc w przetargu publicznym z automatu wystawia się bazowe modele i cena ma być możliwie jak najniższa. Jeśli prywatna firma chce zaszaleć to bierze wyższą półkę, ale z reguły to nawet na zachodzi zapewne nie bawią się w luksusy i dlatego marki takie jak Solbus czy Solaris mają po jednym (miejskim) modelu, czyli tym bazowym. Mnie sie nie podoba tylko zachłanność Solarisa, bo Chiński gigant wygrał przetarg w Warszawie na autobuys elektryczne i Solaris złożył zażalenie do KIO, czyli nie potrafią przegrywać z honorem. Marna ilość autobusów, eksperyment na elektryczne autobusy, Chińczycy akurat produkują takich bardzo dużo i maja doświadczenie i masz ci los, wymusił Solaris i ma kontrakt na te kilka sztuk, nachapali się..ojejku brawo, pytanie czy później ludzie będą chcieli robić interesy z taką firmą co wymusza i wciska na silę droższy produkt.

  • felo – 25.03.2015

    Po pierwsze, poręcze u dołu tylko w Solarisach rdzewieją, owszem pierwsze modele z srebrnymi aluminiowymi były ok, ale odkąd MZA chce w poręcze malowane w kolorze żółtym, to Solaris oferuje inne, maluje stal która jest skandalicznej jakości. Po drugie Conecto ma dobry silnik, wolne obroty, przejedzie więcej km od Solarisa. Solbus nawet też ''zdrowo'' brzmi. Najbardziej wysilone to solarisy długie ale nie przegubowe, już takich nie zamawiają, bo mają małe jednostki i dużo palą.

  • PS – 25.03.2015

    Ogólnie tylko w Solbusach zaobserwowałem wibrujące płyty dachowe wewnątrz w czasie jazdy po nierównościach, a tak to wygodne autobusy i poziom komfortu Solarisa, tak samo Conecto jeśli chodzi o jazdę. Jelcz jest koszmarnie twardy niczym Ikarus ;/ Conecto może ma tańsze wyklejane poszycia nadkoli w pod fotelami, ale tylko wizualne wrażenia, nie ma nic wspólnego z trwałością, za to conecto rekompensuje lepszymi drzwiami, dużo różnych elementów zabezpieczających i zakrywających szczeliny.

  • POlak – 25.03.2015

    A jaki ten Solaris polski. Skrzynia most silnik zawieszenie drzwi klima centralne smarowanie nawet buda zaprojektowana przez Niemców a właścicielowi o wiele bliżej do Niemiec jak do polski nawet zarząd maja nie polski. Polska jest tylko tania sila robocza i wyzyskiwany polski pracownik ponieważ tanio trzeba sprzedać, dlaczego solaris nigdy nie zdobył tytułu top employer a zdobywa go volvo mercedes? Wlasnie dlatego. Dobrym przykladem jest elektryczny przetarg w mza gdzie "polski" producent totalnie sie osmieszyl zarzucajac bydowi dumping cenowy, a zastanowcie sie czym solaris wygrywa przetargi za granica... No wlasnie CENA, bo nikt nie uwaza go tam za taki cud techniki jak wiekszosc wypowiadajacych sie na tym forum. Przypomnijmy sobie jeszcze sposob prowadzenia biznesu po solarisowemu, nie bede wiele pisal ale podam tylko dwa przyklady: Wroclaw I Krakow. Wstyd po prostu. Man nadzieje ze szanowna redakcja nie usunie mojego komentarza I przychyli sie do prosby usuniecia noedorzecznych I zenujacych komentarzy osoby o nicku zoofilof.

  • Teofilow – 25.03.2015

    Szmelcedes i dobrze drzwi? Hahah, je*lem ze smiechu. Wrazenie, jak zaraz by mialy wyleciec. I tylko ten jeden, jedyny dzwiek zamykania drzwi. Wqrw..cy jest! A dolne wykonczenie drzwi wyglada nie tylko juz tanio, a bezwartosciowo. Jakas odchodzaca wystajaca guma. Wstyd. Szmelcedes to juz nie ta jakosc co w O405 z 80 lat z czasow DDR.

  • mietek – 25.03.2015

    solaris tak solbus nie to pojazdy w tragicznym stanie jak na swój wiek rozpadają się na drodze a sama firma to wielki przekręt

  • Myśliciel – 25.03.2015

    Teofilow to chyba wynajęty gość do pisania głupot :) Tu w poście użytkownika ''POlak'' jest pokazane sedno sprawy, jeśli chcemy tylko PL to już lepiej brać Solbusa i zachęcać Autosana, aby w końcu startował w przetargach w Warszawie. Solaris już na samym początku projektował na bazie Neoplana, nawet pierwsze Solarisy miał na kierownicy napis NEOPLAN. Do tego na stronie internetowej Solarisa bezczelnie wyskakuje strona po angielsku i trzeba przestawić na PL - to ma być polska marka i dbanie o wizytówkę kraju? Ha... A Solbus może nie ma takiego doświadczenia co Solaris a już ich autobusy przewyższają Solarisa w wielu dziedzinach. Co do drzwi, Conecto owszem ma gumowe zakrywacze zawiasów, milion razy lepsze takie niż żadne, i może lepsze plastikowe ale zauważ ,że Solaris nie ma żadnych zakrywaczy, pies włoży nogę abo dziecko i tragedia gotowa, niby Solaris ma doświadczenie a robią jak idioci bez wyobraźni. A jak juz powiedziane gdzieś wyżej: Solaris robił dobrze,gdy brał części od dostawców Neoplana, a później przestał stosować osłony i robi fuszerkę w odświeżonym Urbino, zobaczymy czy Urbino IV nie jest taki sam jak urbino III po lifcie. Do tego boki drzwi w Conecto sa zabezpieczone metalowymi elementami, nawet MAN tak dobrych nie ma, Solbus ma akceptowalne, ale bym poprawił, Solaris to żałosna sprawa ;)

  • au to san – 25.03.2015

    Autosan w Warszawie - prima aprilis za tydzień. Dajcie spokój, to jeszcze dwa poziomy niżej niż beznadziejny solbus. Warszawa to bardzo trudne warunki eksploatacji i potrzebny jest solidny sprzęt. Solaris świetnie sobie radzi, wydaje się być idealny, MAN i Mercedes też nie najgorzej. Solbus -póki co najgorszy bezdyskusyjnie. Autosan - mamy solinki, wystarczy by się pośmiać. Ta firma już umarła, to zombie.

  • Ruppert – 25.03.2015

    AMZ do przetargu na solówki - chyba już może startować...

  • joł – 25.03.2015

    TO Wejcherowo dostanie nową generacje solary-a Warszawie wepchną odgrzewanego kotleta? ładnie...

  • Myśliciel – 25.03.2015

    Skoro Wejherowo już ma nowe to i Warszawa dostanie nowe 20 sztuk Urbino, a 60 Merców. Nie można brać droższej oferty Solarisa na przegubowce (mimo ze są piękne te nowe a Coneto ma smutny przód, już dawno powinni zrobić lifting), bo za chwile popsuje się rynek i niby Solaris ma cięgle wygrywać mimo wyższej ceny?? Niech Solaris zrobi dobrą cenę to wygra.

  • nooooooo – 25.03.2015

    Solaris? Pamiętam jak nie było wymogów co do siedziska, to gamonie co zamówili do Urbino? Siedziska bez gąbki, i sam materiał na deskach, dupa boli jak jade tym złomem Solarisa...tam pracują ćwierć inteligenci bez piątej klepki ! to samo drzwi które chcą robić krzywdę najpierw włączą sie automat a później zaczyna piszczeć, dajcie poskój.... xD w Conecto przynajmniej najpierw piszczy a później zamyka

  • filozof – 25.03.2015

    Dziwne że tak mało firm złożyło ofertę, gdzie Scania? Volvo? Chińczycy? A przegubowce tylko 2 oferty? A co Solbus i MAN już ma w dupie? :) To tak jak bezrobotny by nie wysłał CV ;) Scanie mamy w Warszawie bo prywatny przewoźnik kupił, ale szkoda że nie ma przegubowców - to styl autokarowy te scanie ;) A pamiętam jak w Łomiankach ogłosili przetarg i tylko solaris zaoferował autobusy, i wygrał :) Nie mogę, widocznie etat opłacony w spółce i szkoda zachodu wysyłać ofertę...

  • keso – 25.03.2015

    Teofilow, tanio, bezwartościowo i po spartańsku to wygląda wykończenie drzwi w urbino, i każda seria ma inny model drzwi, widocznie jechali po cenach i za każdym razem brali beznadziejnego producenta który w danym roku akurat zaoferował niska cenę... w w różnych latach były przetargi więc jest porównanie. conecto ma super drzwi.

  • odp – 25.03.2015

    keso - to chyba przez wymóg mza warszawa ze wozy maja byc wyprodukowane do 6 miesiecy od podpisania umowy, i dlatego taki autosan czy scania nie startuje w warszawskim przetargu.

  • Strażak Sam – 25.03.2015

    inne firmy nie startują bo główne kryterium to cena. Dlatego też MAN nie zgłosił oferty na przeguby. Solbus nie zgłosił oferty na przeguby bo jeszcze nie ma homologacji na EURO 6 w wersji 18 metrowej. Autosan bez komentarza

  • bob budowniczy – 25.03.2015

    Najwygodniejsze i do tego miłe w dotyku siedziska są a MANach w zamówieniu przez Michalczewskiego dla Warszawy i w dawnych Jelczach które nie wiem dlaczego wycofali z warszawskich ulicy, imitacja skóry kolor bordowy czy coś takiego . A najgorsze w jednej serii Solarisa kiedy poczuli się mocni to zamówili do swoich autobusów twarde siedziska, bo stali się potęga dzięki rynkowi warszawskiemu, samych urbino 18 zamówili w wawie w sumie aż 470 sztuk, już nie mówię o 15 czy 12 metrowych, też od groma... wczesnej siedziska były ok, obecnie to nawet kolor i materiał jest wpisany w przetargu jaki ma być , aby znowu solarisowi nie odbiło, ale i ten materiał taki jakiś...szorstki,ale przynajmniej jest gąbka pod materiałem i można siedzieć po ludzku.

  • solarisie przyjedź do W-wy – 25.03.2015

    Ja tysiąckroć wolę twarde siedziska, nie jestem królewną by nie usiedzieć kilka minut a przynajmniej nie ma wątpliwej czystości gąbki. W czeskiej Pradze są bardzo ładne siedzenia z giętej sklejki, a nie brudne i zakurzone materiały. Twarde jest zdrowsze dla kręgosłupa i nie tylko.

  • bob budowniczy – 25.03.2015

    Tyle ze dla osoby która ma problem z kością ogonową lub pokrewnymi sprawami to twarde jest niewskazane. Poza tym chodzi o gąbkę pod materiałem, wiec ta gąbka się nie brudzi to tylko izolacja pomiędzy deską a materiałem tapicerskim, który się czyści w razie zabrudzenia. Zapewne gdy czytasz sobie ten wpis siedzisz na siedzeniu które ma w sobie gąbkę ;)

  • solarisie, solarisie – 25.03.2015

    Widziałem kilka razy podarte siedzenia w autobusach, jak ta gąbka wygląda, i... najlepsze siedzenia i tak były w ikarusach. Nie za twarde, nie za miękkie (zwłaszcza gdy autobus był nowy). Ach ikarusy :) Wsiadanie tylko pierwszymi drzwiami to głupota, tego u nas nie będzie nigdy, mam nadzieję. Są rewersy, akurat z wsiadaniem jest dobrze i nie ma się czego czepiać. Podobnie jak kształtu drzwi w solarisach - to nawet śmieszne :)

  • Tak na powaznie – 26.03.2015

    Pomimo, ze Solaris podal wieksza cene, ma szanse zwyciestwa.

  • a tak z innej beczki.. – 26.03.2015

    Dzisiaj widziałem na Nowym Świecie (Warszawa) chińskiego elektrycznego Byda, ale przecież Solaris wmusił na podatnikach kupno 10 sztuk elenktycznych wozów i w końcu KIO ( w mojej ocenie bezprawnie) odrzucił ofertę Byda, i w końcu MZA miało podpisać umowę z Solarisem (mam nadzieje, że tego nie zrobili) więc co jest grane? Jedynak Byd wygrał? :)

  • Wielkopolanin – 26.03.2015

    BYD nie wygrał. Jeżdzą 4 szt. na testach do czasu dostarczenia Solarisów. Wszystkie na 222

  • krakus – 26.03.2015

    BYD jest 100% lepszy od Solarisa elektryka co już prototyp Kraków odesłał bo więcej stał na warsztacie niż jeżdził

  • polak – 26.03.2015

    KEBABY do Turcji!!!

  • oko – 26.03.2015

    Niska cena BYDa była uzasadniona, bo Chińczyk produkuje 100% osprzętu, a solaris musi to importować. Tak jak popieram solarisy-diesle, to tutaj przyznaję rację Chinolowi. Tym bardziej, że te elektryczne autobusy to w ogóle bezsensowna sprawa.

  • Tommy – 26.03.2015

    Jak tak czytam wypociny niektórych użytkowników to zastanawiam się, czy w ogóle jest sens, żeby produkować cokolwiek w Europie. Może najlepiej wszystko sprowadzać z chin a Europejczycy niech sobie leżą przed telewizorem i popijają piwko. Raz w miesiącu Unia rzuci parę złotych zasiłku i po co pracować....

  • Warszawiak – 27.03.2015

    Unia nie daje zasiłku, bez unii byśmy rozwijali sie jeszcze lepiej i to u nas by produkowano zachodnie autobusy, wystarczy zlikwidować podatek dochodowy, obniżyć podatki i zmniejszyć biurokracje...i mamy raj. Co do ''wypocin'' to nie wypociny tylko opinie oparte na faktach, podatnicy zapłacą 5 mln zł więcej za 10 złomów od Solarisa niemającego doświadczenia w elektrykach. Warszawa powinna była unieważnić przetarg po skandalicznej decyzji reżimowego KIO.

  • Warszawiak – 27.03.2015

    PS I dlatego mimo że Urbino IV jest piękne, to chce 60 przegubowców od Turków ! ani złotówki więcej dla pazernego Solarisa.

  • ps – 27.03.2015

    Elektryczne bezsensowne, lepsze na gaz, Solbus jako jedyny wystartował w przetargu w Wawie na trudny kontrakt - 35 wozów 18 metrowych, i w ramach kontraktu wybudują stacje do tankowania + dostawa gazu, wiec można iść w tym kierunku lub trzymać się klasyki - diesel..

  • au to san – 27.03.2015

    Do miłośników Autosana: w tej samej firmie (mobilis) jeżdżą genialne solinki i małe solarisy. Standard zapuszczenia podobny, ale solarisy się prezentują (i jeżdżą) bez porównania lepiej, co świadczy o ich solidności. Soliny i małe jelcze to po prostu wraki. A solarisy jakoś się trzymają, owszem, nawet wnętrze mniej obszarpane.

  • Obserwator – 27.03.2015

    Tak...tak, jasne pewnie DAF, ZF, Voith, Konvekta, Spheros, Wabco, Knorr i wiele innych składowych Solarisa zostawiają podatki w Polsce, szczególnie że mają fabryki w Niemczech i Turcji. @Teofilów te analizy to też jak z tymi skrzyniami Voith i ZF dość chybione (komentarze pod artykułem Urbino 4 Wejherowo). Solaris robi szkielet w Środzie i ma montownie w Bolechowie i tyle naszego polskiego. Nawet jakiś projektant z Belina im projektuje autobusy i tramwaje, bo pewnie w mniemaniu właścicieli z niemieckim paszportem, my się nie nadajemy, jedynie do brudnej, taniej spawalniczej roboty i montażu prostego, a szkoda.

  • Teofilow – 27.03.2015

    No coz, Polacy sa sami tego winni. Gdyby nie sprzedali wszystkiego za 99 groszy po czasach PRL to kto wie, na jakim poziomie teraz by byli. le nie, przeciez czasy za komuny byly takie zle. Niemozliwe, ze kazdy mial prace itd..

  • Obserwator – 27.03.2015

    Jak by Niemcy nie wjechali w '39 to pewnie by też byli na innym poziomie, tak by można gdybać bez końca, trzeba sobie uświadomić, że to co się stało w latach 90tych było złe, ale co ważniejsze skutek jest taki, że polski przemysł nie istnieje (ciężki maszynowy), wszystko należy do światowych (zachodnich) koncernów i nawet jak "produkujemy" niby polskie autobusu to mało w nich polskich rzeczy, więc dla mnie to nie są polskie autobusy tylko składaki, a rzeczy w których tkwi jakaś technologia się kupuje z zachodu. Lakierować, spawać i skręcać jedynie możemy. Obejrzyjcie sobie zakłady silników Mercedesa czy MANa, osi, skrzyń biegów ZF i Voitha, osprzętu w Niemczech, tego u nas niestety nie ma, a jak coś jest to z reguły w niemieckich łapach, albo innych nie naszych.

  • Teofilow – 27.03.2015

    Ale zamiast sie uczyc na bledach, to nadal nagminnie wszystko sprzedaja i nadal pozwalaja zachodnim handlem rozwyjac sie w Polsce. Tylko patrzec, jak Aldi przejmie Spolem i Zabke na 100%.

  • au to san – 27.03.2015

    Co tu ma do rzeczy 39 rok? Wtedy też Niemcy były potęgą techniczną, polskie autobusy były na niemieckich podzespołach, zupełnie jak dziś. Nie ma innego wyjścia, i tak nie jest źle. Produkcji będzie na świecie coraz mniej. Czesi od dawna są silną gospodarką z własnymi pomysłami i technologiami, i jednocześnie ścisłym związku z Niemcami, i dobrze na tym wychodzą. Bardziej mnie martwi to że nasz rząd wychodzi przed szereg z wspieraniem banderowców na Ukrainie, z tego nic dobrego nie będzie.

  • au to san – 27.03.2015

    Społem - najdroższe sklepy jakie znam, ceny z księżyca, niech sobie przejmie. Społem społem i przespołem.

  • Obserwator – 27.03.2015

    A to ma '39, że może dzisiaj bylibyśmy normalnym krajem, gdyby nie wojna: wymordowanie polskiej inteligencji i 45 lat pod butem "przyjaciół". Proponuję korepetycje z historii. A tak przez 20 lat nawet nic nie zdążyliśmy zbudować i znowu nas rozpiep..... A jak by się niemcy uczyli na błędach, to by się teraz nie dogadywali znowu z ruskimi, tylko pierdzielnęli by im porządne sankcje, a nie się certolą, jak będzie zawierucha to też sami na tym stracą stracą.

  • au to san – 28.03.2015

    Z historii oczywiście w wersji styropianowej jedynie słusznej. Junta wojskowa z lat międzywojennych w żenującym stylu przegrała wojnę, wznieciła bezsensowne powstanie w 1944 i uciekła z państwowym złotem do Londynu. Już komunistom się udało o wiele więcej pożytecznego zrobić. Ale pewnych spraw się nie przeskoczy, nikt automatycznej skrzyni biegów od zera nie wyprodukuje. Polska ma w sumie niezłą pozycję, a to że produkcji będzie ubywać, to oczywiste. Solaris jest mistrzem w drugiej lidze producentów - bez swojego silnika, ale to i tak bardzo dobry wynik. Może się zmieni technologia i łatwiej będzie nadgonić? W pojazdach elektrycznych napęd wart jest proporcjonalnie mniej, i jest w sumie prostszy technicznie.

  • Teofilow – 28.03.2015

    Taa.. Spolem drogi bo mieli ceny normalne konczace na 0. A debilne polaki jak slysza 5,99zl tez juz mysla, ze to tansze niz 5 zl .. wiec co tu mowic. Niedlugo Niemcy beda rzadzili w Polsce. A z reszta jaka Polska. Polska bedzie sie nazywac Niemiecka Aglomeracja / Deutsches Umland.

  • Obserwator – 28.03.2015

    A na koniec wszystko kupią Chińczycy, już się zaczęło najpierw Volvo, teraz Pirelli i tak poleci dalej. Niemcy na razie niech uważają żeby u nich nie zaczęli rządzić Turcy!

  • Teofilow – 29.03.2015

    Nie boj sie, u nas Conecto nie jest dopuszczalny. ;)

  • pbsz – 31.03.2015

    Kiedy jest rozstrzygnięcie przetargu i wyłonienie zwycięzców?

  • Obserwator – 02.04.2015

    Dzisiaj właśnie ogłoszono na stronach MZA.

  • hehuh – 02.04.2015

    Na szczęście wybrali Solarisy :)

  • ikarusiarz – 02.04.2015

    Gratulacje dla Solarisa

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....