TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Znamy cenę gazowych MAN-ów dla PKS Lubin!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.10.2019 16:00:12
Znamy cenę gazowych MAN-ów dla PKS Lubin!

Znamy cenę, którą MAN zaproponował PKS Lubin za 25 krótkich gazowców w najnowsze odsłonie. Wygląda na to, że przewoźnik z Zagłębia Miedziowego otrzymał bardzo korzystną propozycję.

Czego chce PKS Lubin?
Przypomnijmy, że lubiński PKS interesują w pełni niskopodłogowe konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 12,4 m, szerokości do 2,55 m i nie wyższe niż 3,4 m. Każdy umożliwi podróż min. 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 29 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami gazowymi, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności min. 7,5 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi, przynajmniej pięciobiegowymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc chłodnicza agregatu ma być nie mniejsza niż 25 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz przynajmniej cztery okna uchylne. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdko z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. PKS wymaga zamontowania trzech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. W środku znajdą się LCD o przekątnej min. 23". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiedzi przystanków.

Tak skompletowane autobusy mają trafić do Lubina w ciągu maksymalnie 10 miesięcy od podpisania umowy dostawy. Wszystkie będą objęte dwuletnią gwarancją całopojazdową.

Tylko MAN w grze
Do połowy października PKS czekał na oferty. Nie wiemy jaką sumą na zakup gazowych "dwunastek" dysponowała spółka. Wiemy natomiast, że ich pozyskanie jest możliwe dzięki wsparciu unijnemu ze środków dolnośląskiego RPO. Na ten cel PKS ma zapewnione dofinansowanie do zakupu w wysokości 14 387 500 PLN.

Wiemy natomiast znacznie więcej o autobusach, które przewoźnikowi zaoferowano. To MAN-y Lion's City 12G, a więc najnowsza propozycja producenta "lwów" w segmencie gazowych konstrukcji klasy MAXI. Wiemy też w jakiej cenie jednostkowej zaoferowano autobusy PKS. To 1 110 000 PLN netto, a więc można powiedzieć, że bardzo przyzwoicie. Tym bardziej, że to prawdopodobnie cena za gazowca z modułem MAN EFFICIENTHYBRID.

Warto dodać, że to trzecia próba sprzedaży w Polsce autobusów z rodziny nowego Lion'sa City. Czy tym razem skończy się ona sukcesem? Musimy poczekać. Nie wszystkie karty zostały jeszcze odkryte. Tak więc cierpliwości.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
PKS Lubin
MAN
CNG
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....