Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZKM Gdańsk nie kupił autobusów mini, więc stawia na midi

infobus
29.07.2016 13:24
0 Komentarzy

Gdański Zakład Komunikacji Miejskiej ogłosił dzisiajprzetarg, który ma poskutkować wyborem dostawcy dwóch autobusów klasy midi.Spółka na ten cel jest w stanie przeznaczyć do 1,6 mln zł netto. Czy nowe zamówienie zmiana to efekt dwóch nieudanych postępowań na zakup pojazdów klasy mini?

Dwa autobusy, które aktualnie chce kupić ZKM majązostać dostarczone do Gdańska w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy. Dozłożenia ważnej oferty konieczne jest spełnienie trzech warunków. Po pierwszeto zabezpieczenie oferty wadium w wysokości 23 000 zł. Minimalny poziomzdolności finansowej lub kredytowej ZKM określił na 1 mln zł. Warunekdoświadczenia zostanie spełniony jeśli oferent udowodni, że w ciągu ostatnichtrzech lat dostarczył przynajmniej dwa autobusy, które mają zostaćzaproponowane spółce.

Zgodnie z tegorocznym zwyczajem przyjętym przezgdańskiego przewoźnika ocena ofert będzie dokonana na podstawie trechkryteriów. Dzięki cenie będzie można wywalczyć do 55% punktów. W ocenietechnicznej maksymalna pula to 35%. Pozostałe 10% to charakterystykaekologiczna, która będzie oceniana na podstawie wyników osiągniętych w teścieSORT2.

W ocenie technicznej ZKM wziął pod uwagę czterykwestie. W pierwszej kolejności premiowane będą autobusy z konstrukcją nadwoziawykonaną ze stali o podwyższonej wytrzymałości, dodatkowo zabezpieczonąantykorozyjnie metodą kataforezy zanurzeniowej całej, kompletnej karoserii.Pożądane jest także zastosowanie silnika tego samego producenta co pojazd.Dodatkowo mile widziany będzie układ rekuperacji oraz niezależna przednia oś. Pora na specyfikację techniczną

Nowe nabytki ZKM Gdańsk mają być autobusami o długości9 – 10,65 m, szerokości 2,5 – 2,55 m i wysokości do 3,25 m. Powinny umożliwiaćpodróż przynajmniej 70 pasażerom. Spółka wymaga minimum 16 miejsc siedzących,lecz nie więcej niż 28. Przynajmniej cztery fotele mają być dostępnebezpośrednio z poziomu niskiej podłogi. Wejście na pokład autobusu ma byćmożliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2 lub 1-2-2.

Za napęd ma posłużyć czterosuwowy silnik dieslaspełniający normę EURO6. Jednostka ma posiadać moc 175 – 225 kW, maksymalnymoment obrotowy nie mniejszy niż 1010 Nm oraz pojemność skokową 6,6 – 8,7 l.Całość ma uzupełnić automatyczna skrzynia biegów, przynajmniej z czteremaprzełożeniami.

Naturalna wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma byćzapewniona przez przynajmniej sześć przesuwnych okien bocznych oraz dwa uchylneluki dachowe. Nie może także zabraknąć klimatyzacji o mocy minimum 30 kW.

Pojazdy muszą być monitorowane oraz wyposażone w dosyćbogaty system informacji pasażerskiej. Wymagane są trzy zewnętrzne wyświetlaczediodowe o wysokiej rozdzielczości. W ostatnich miesiącach widać, że cieszą sięone coraz większą popularnością wśród przewoźników oraz zarządców komunikacji. Będzietakże wewnętrzna tablica LCD o przekątnej minimum 22″. Nie może takżezabraknąć głosowego zapowiadania przystanków.

Gdański ZKM wysoko stawia poprzeczkę i oczekuje dosyćbogato wyposażonych autobusów. Ale do kogo? O tym, kto będzie miał największeszanse na zwycięstwo przekonamy się najwcześniej 7 września. Na tendzień spółka wyznaczyła wstępny termin składania ofert.

To nie jedyny w tym roku zakup gdańskiego przewoźnika. 13 czerwca ZKMpodpisał z EvoBusem umowy na dostawę 21 Mercedesów Citaro C2. Będzie to dziewięćklasy maxi i tyle samo przegubowych. Stawkę uzupełnią trzy Citaro K. Będą onekosztowały spółkę niespełna 30 mln zł brutto i jeszcze w tym roku pojawią się wGdańsku.

Komentarze