TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ZKM Elbląg szuka dwóch przewoźników na 7 lat
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.03.2020 14:00:59
fot. Karol Woźniak, phototrans.pl

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu ogłosił dwuczęściowy przetarg na obsługę linii autobusowych. SIWZ jeszcze nie, ale pewne są dwie rzeczy. Pierwsza- będzie na pewno dwóch operatorów. Druga? Oferta przewozowa ulegnie skurczeniu.

Postępowanie jest podzielone na dwie części. Każdy oferent, który wyrazi zainteresowanie przetargiem może przedstawić swoją propozycję tylko na jeden pakiet. W obu przypadkach umowy miałyby obowiązywać od 1 stycznia 2021 r. do końca 2027 r. Choć okres trwania kontraktów jest zadowalający to martwi sztywne określenie termin uruchomienia przewozów. Przynajmniej w świetle ogłoszenia na TED. Czy SIWZ to zmieni? Czekamy.

Pierwszy z pakietów zakłada pracę eksploatacyjną w skali roku na poziomie ok. 1 mln wzkm. Łącznie ma to dać ok. 7 mln wzkm. W drugim praca eksploatacyjna jest o 1/5 większa. ZKM zakłada średnioroczne zapotrzebowanie na przewozy w wymiarze ok. 1,2 mln wzkm. To by zaś dawało ok. 8,4 mln wzkm w skali siedmiu lat. Elbląski organizator zastrzegł sobie jednak "nożyczki". Pakiety mogą przez siedem lat urosnąć o maksymalnie 10%. Mogą się jednak także skurczyć, ale o nie więcej niż 20%. To jednak dosyć duży zakres ewentualnej redukcji przewozów. 

Liczby te wskazują, że wybrani przez ZKM operatorzy mogą wprowadzić do ruchu ok. 35 autobusów, zapewne tak jak to było do tej w trzech metrażach od MIDI do MAXI.

Czekając na SIWZ przechodzimy do warunków formalnych postępowania. Zaczynamy od pierwszego pakietu. Minimum w zakresie zdolności finansowej oferenta to 11,5 mln PLN. Ponadto musi on posiadać ubezpieczenie od prowadzonej działalności na min. 500 000 PLN. Warunek doświadczenia określono jako wykonanie w ciągu ostatnich pięciu lat usług komunikacji miejskiej przynajmniej na poziomie 2 mln wzkm oraz z dodatkowym wskazaniem, że jedna z nich obejmowała obsługę przynajmniej trzech linii.

W przypadku drugiego pakietu wymagania są praktycznie identyczne z jednym wyjątkiem. Tutaj minimalny poziom zdolności finansowej to 9 mln PLN. Dosyć zaskakujące zważywszy, że zlecenie to zakłada większy wolumen przewozów. Ale można to logicznie wytłumaczyć. W przypadku pierwszego pakietu może chodzić o pojazdy klasy MAXI. Natomiast w drugim mimo większej skali przewozów mogą to być mniejsze pojazdy.

Termin składania ofert wyznaczono na 27 kwietnia.

Na razie wokół przetargu jest dużo niewiadomych. Obecnie elbląskie linie autobusowe obsługują w ramach kilku umów Arriva, PKS Elbląg i PKA Elbląg. Jeszcze w ubiegłym roku był Warbus, ale stołeczny przewoźnik wypadł z gry z powodu swojej trudnej sytuacji finansowej. W każdym razie dotychczas rocznie autobusy elbląskich operatorów wykonywały ok. 2,8 - 3 mln wzkm przy wykorzystaniu ok. 50 - 52 autobusów maksymalnie w ruchu.

Nowy przetarg pokazuje, że oferta przewozowa może zostać znacznie ograniczona. A składa się na nią kilka czynników, w tym m.in. niedawny strajk pracowników Tramwajów Elbląskich.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
ZKM Elbląg
Arriva
PKS Elbląg
PKA Elbląg

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....