Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielone Solarisy pojadą do Luksemburga

infobus
11.10.2018 08:00
0 Komentarzy

Jedno z największych, prywatnych przedsiębiorstw transportupublicznego w Luksemburgu, firma Sales-Lentz, zamówiła kolejne autobusy markiSolaris. Tym razem, przewoźnik z siedzibą w Bascharage, mieście położonym wpołudniowo-zachodniej części kraju, podpisał z Solarisem umowę na dostawępięciu autobusów elektrycznych.

Solaris rozpoczął współpracę z firmą Sales-Lentz w ubiegłymroku, dostarczając wówczas swój pierwszy pojazd do Luksemburga. Po autobusienapędzanym tradycyjnym silnikiem spalinowym, nadszedł czas na pojazdy bezemisyjne.Do Bascharage zostanie dostarczonych łącznie pięć autobusów elektrycznych zpodpoznańskiego Bolechowa. Zgodnie zumową w marcu 2019 zostaną dostarczone dwa autobusy dwunastometrowe, a wczerwcu kolejne trzy autobusy przegubowe o długości 18 metrów.

Elektryczna piątka

Przegubowe autobusy elektryczne zamówione przez Sales-Lentznapędzane będą centralnym silnikiem trakcyjnym o mocy 240 kW. Jako magazynenergii posłużą baterie typu Solaris High Energy o łącznej pojemności 240 kWh.Pojazdy będzie można ładować zarówno poprzez złącze plug-in, jak i przezzamontowany na dachu pantograf. Kolejną charakterystyczną cechą pojazdu będądrzwi wejściowe w układzie 2+2+2+0, dzięki czemu producent wygospodarowałmiejsca siedzące dla 43 pasażerów, z czego aż 16 dostępnych jest z niskiejpodłogi.

Dwunastometrowe bezemisyjne Solarisy, które pojadą doLukemburga napędzane będą z kolei za pośrednictwem portalowej osi napędowej zezintegrowanymi silnikami elektrycznymi o mocy 2×125 kW. Podobnie jak wprzypadku pojazdów przegubowych, magazynami energii będą baterie typu SolarisHigh Energy o łącznej pojemności 240 kWh. Również podobne rozwiązanie jak wwariancie przegubowym dotyczy ładowania pojazdów, które odbywać się będzie przypomocy złącza plug-in oraz pantografu.

Luksemburski standard

Zamówione Solarisy Urbino electric dzięki układowi drzwi 2+2+0 zapewnią podróż na miejscach siedzących dla 38 pasażerów. Ponadto pojazdy, które będą wozić pasażerów wBascharage, wyposażone zostaną w klimatyzację, rozbudowany system informacjipasażerskiej, system monitoringu wizyjnego, energooszczędne oświetleniewykorzystujące technologię LED oraz siedzenia pasażerów wyposażone windywidualne pasy bezpieczeństwa.

W niespełna rok od wygrania swojego pierwszego kontraktu wLuksemburgu, Solaris podpisał kolejną umowę na dostawę autobusów do tego kraju.Luksemburski operator komunikacji miejskiej Sales-Lentz od dawna zainteresowanyjest ekologicznymi i innowacyjnymi rozwiązaniami.

W marcu 2017 roku polskiSolaris Urbino 12 electric z powodzeniem przeszedł testy przewoźnika na dwóchliniach miasta Bascharage. Miasto testuje obecnie także przegubowego Urbino 18electric oraz jego dwunastometrowy odpowiednik – Solaris Urbino 12 electric.

Dodajmy, że firma sukcesywnie zamawia też pojazdy Volvo – produkowane we wrocławskiej fabryce – zarówno w wersjach hybrydowych, jak i elektrycznych.

Komentarze