TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zielona Góra ponawia przetarg na ładowarki
InfoBus.pl - Opublikowano: 23.05.2017 16:15:43 9 komentarzy
Zielona Góra ponawia przetarg na ładowarki

18 maja 2017 r. MZK Zielona Góra ogłosiła drugi przetarg na dostawę, montaż i uruchomienie systemu ładowania (szybkiego i wolnego ładowania) dla 47. autobusów elektrycznych. W pierwszym podejściu jedyna oferta Ekoenergetyki znacznie przekroczyła budżet. Czy tym razem będzie inaczej?

Generalnie ciężko być elektromobilnym pionierem w Polsce. Przykład przetargowych problemów PKM Jaworzno i MZK Zielona Góra jest tego najlepszym dowodem. Obie firmy przecierają szlak, który potem innym przewoźnikom będzie się zdecydowanie łatwiej poruszać.

Zielona Góra ponowiła już przetargi na zakup autobusów elektrycznych (47) i przegubowych (17) z silnikami diesla. Taki sam los spotkał zamówienie na systemu ładowania elektrobusów. W ramach pierwszego podejścia jedyną w postepowaniu ofertę złożyła zielonogórska firma Ekoenergetyka Polska, która zaproponowała sumę 32 964 000 PLN brutto, podczas gdy budżet MZK na ten cel wynosił 24 056 463 PLN brutto.

Spora różnica spowodowała, że przewoźnik unieważnił pierwszy przetarg, jeszcze raz przeliczył swoje e-potrzeby i 18 maja ogłosił ponowny przetarg. Przedmiot zamówienia jest ten sam (choć system telemetryczny zniknął z tytułu zamówienia), natomiast inna jest suma zamawianych ładowarek i inne są kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty

Ogólne założenia są takie: Zielona Góra chce zamówić dostawę montaż i uruchomienie systemu ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym w tym:

- 27 szybkich ładowarek o mocach wyjściowych w zakresie 400 kW – 800 kW na pętlach autobusowych. (zamiast poprzednich 37)

- 28 wolnych ładowarek (w tym trzech mobilnych) o mocy wyjściowej regulowanej w zakresie 40-80 kW oraz szybkiej stacji ładowania o mocy 400kW na terenie Zajezdni MZK.

- objęcie kompletnym systemem telemetrycznym wszystkich stacji ładowania i 47 autobusów elektrycznych przewidzianych do dostarczenia w ramach odrębnego postępowania.

Wszystkie stacje ładowania muszą być m.in. kompatybilne z autobusami dostarczonymi w niniejszym projekcie w ramach odrębnego zamówienia. Szybkie ładowarki mają być wyposażone w moduł umożliwiający komunikację z systemem nadzoru poprzez sieci LAN/WIFI/GSM (minimum 3G)/ Proces szybkiego ładowania ma przebiegać w taki sposób, aby zagwarantować możliwość wsiadania, wysiadania oraz przebywania pasażerów, w tym osób niepełnosprawnych, we wnętrzu autobusu w trakcie ładowania.

Z kolei budowa wolnych stacji ma takie założenia. Powstanie 28 stacji wolnego ładowania (w tym trzech mobilnych) oraz jednej stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych na terenie zajezdni MZK przy ul. Chemicznej, o mocy wyjściowej regulowanej w zakresie 40-80 kW dla wolnego ładowania i 400 kW dla szybkiego ładowania. Stacje ładowania przeznaczone będą do uzupełniania energii w bateriach autobusów elektrycznych. Zainstalowane zostaną na terenie zajezdni autobusowej we wskazanych lokalizacjach.

Zamówienie obejmuje również powstanie stacji transformatorowych na pętlach autobusowych i zajezdni MZK oraz uzyskanie wszelkich uzgodnień, pozwoleń, decyzji, itp. dokumentów. Koniec robót zaplanowano na 31/05/2018

Zielonogórskie kryteria

Najnowsze kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty w zielonogórskim przetargu są cztery:

• Gwarancja wraz z serwisem gwarancyjnym za Centralny System Informatyczny (CSI) / Waga: 10 %

• Sprawność energetyczna stacji ładowania (SE) / Waga: 10 %

• Różnorodność dostaw (RD) / Waga: 10 %

• Cena - Waga: 60 %

Wcześniej przewoźnik zastosował trzy kryteria (Gwarancja / Waga: 20 % - Technika / Waga: 20 % - Cena - Waga: 60 %). W ramach kryterium "Sprawność energetyczna stacji ładowania" oceniane będzie zaoferowanie następujących parametrów sprawności energetycznej stacji ładowania:

do 93,99% 0 pkt

od 94 do 95,99% 50 pkt

od 96% i więcej 100 pkt

Z kolei w ramach kryterium "Różnorodność dostaw" oceniana będzie dostawa ładowarek typu off-board do różnych producentów autobusów elektrycznych":

do 2 różnych marek autobusów 0 pkt

do 3 różnych marek autobusów 50 pkt

do 4 różnych marek autobusów 100 pkt

O tym kto podejdzie do tego zamówienia dowiemy się 26 czerwca 2017 r., kiedy zaplanowano otwarcie ofert. Poniżej lokalizacje zaplanowanych zewnętrznych stacji MZK Zielona Góra plus ich liczba:

LP.

LOKALIZACJA

MOC WYJŚCIOWA STACJI ŁADOWANIA KW

ILOŚĆ STANOWISK ŁADOWANIA

1

Batorego

600

3

2

Świerkowa

600

3

3

Wrocławska

400

2

4

osiedle Śląskie

600

3

5

Botaniczna

400

2

6

Jędrzychowska

400

2

7

Wyspiańskiego

600

3

8

Bema

800

4

9

Zawadzkiego

600

3

10

Chynów

400

2

11

Wyczółkowskiego

400

2



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Zielona Góra
ładowarka
  • ufoludek – 23.05.2017

    Kryterium "różnorodność dostaw" nie odnosi się do przedmiotu zamówienia tylko do potencjalnego dostawcy. Nie wiem jak można dać więcej punktów nie za właściwości przedmiotu zamówienia tylko za to, że ktoś sprzedał ten produkt większej ilości klientów. Jak widać kryteria napisane są pod jednego dostawcę w sposób ograniczający konkurencję

  • kosmita – 23.05.2017

    chyba kolega nie doczytał SIWZ :) oceniana będzie dostawa ładowarek do różnych producentów autobusów elektrycznych, co potwierdza kompatybilność ładowarek z różnymi pojazdami. Nie wiem na czym ma polegać preferowanie jednego wykonawcy?

  • nie z tego świata – 24.05.2017

    Nie widzę nic zdrożnego w tym aby stawiać przetarg pod konkretnego producenta.

  • ufoludek – 24.05.2017

    Po pierwsze ustawianie przetargu pod konkretnego producenta jest zabronione i przeczy zasadzie konkurencyjności jaka obowiązuje przy wydatkowaniu publicznych ( unijnych ) pieniędzy. Poza tym konkurencyjność przetargu pozwala na uzyskanie atrakcyjnych rynkowych cen a jak tej konkurencyjności nie ma to zdajemy się na dyktat monopolisty który dyktuje nam cenę i blokuje dostęp do rynku innym podmiotom. Fakt, że zamawiający dysponuje jakąś potencjalną kwotą dofinansowania nie oznacza, że ma ją w całości wydać na niekonkurencyjne zamówienie. Dobrze doczytałem SIWZ i nie jest punktowana kompatybilność tylko dostawy do różnych producentów zresztą kryterium tak zostało nazwane "różnorodność dostaw"

  • nie z tego świata – 24.05.2017

    Teoretycznie tak a praktycznie jeżeli przewoźnik uprze się na konkretnego producenta to tak napisze przetarg żę wygra ten co ma wygrać. Z resztą ile to już postępowań na tabor było gdzie do przetargu stawała tylko jedna firma która była mórowanym faworytem do wygranej i która wygrała wszystkie ostatnie przetargi... Jak dla mnie przetargi to farsa która musi się odbyć dla formalności. Jeżeli jakaś miejska spółka komunikacyjna ma dbre doswiadczenia z dany producentem, dobrze razem wspópracuja i celem unifikacji nie chcą nowego typu pojazdów to po co to zmieniać... A w przetargach rożnie bywa bo zgłosi inny producent z najtańszą ofertą i co? Albo się bierzy nowy typ taboru albo unieważnia przetarg i rozpisuje nowy aż wygra ten co trzeba...

  • nie z tego świata – 24.05.2017

    murowanym*

  • xyz – 25.05.2017

    bez ładowarek żaden elektryk nie wyjedzie na trasę...

  • HGGG – 25.05.2017

    xyz@Cenna uwaga. Mądrego to aż miło posłuchać...

  • Hgy – 25.05.2017

    @ ufoludek: a jak sądzisz? O czym ma świadczyć różnorodność dostaw ? Nie czasem właśnie o kompatybilności z różnymi dostawcami ?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....