Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zielona Góra domyka elektromobilny projekt

infobus
05.03.2019 09:00
0 Komentarzy

MZK Zielona Góra chce wydłużyć realizację całego elektromobilnego projektu do końca I połowy 2020 roku. Za moment zakończy się odbiór wszystkich 47 szt. autobusów elektrycznych marki Ursus.

-„Główne zadania tj. budowa Centrum Przesiadkowego,modernizacja zajezdni i budowa punktów ładowania na pętlach zakończymy w lipcutego roku – powiedział nam Jacek Newelski, kierownik Sekcji Rozkładów Jazdy iMarketingu w MZK Zielona Góra.

Na ten moment autobusy elektryczne mają już gotową zadaszoną halę postojową,widać postępy przy budowie hali obsługowej, a Centrum Przesiadkowe zaczyna nabierać konkretnych kształtów. Docelowo to miejsce będzie zadaszone i połączone zdworcem kolejowym. Tym samym będzie można przesiąść się z pociągu na autobus”suchą stopą”.

Równolegle lubuski przewoźnik sukcesywne odbiera autobusy elektryczne.Firma ma już większość zakontraktowanych elektrobusów. To 43 szt. pojazdy typu UrsusCitySmile 12LFE z 47 zamówionych.

Aktualnie po zielonogórskich ulicach eksploatowanych jest 30 autobusów elektrycznych,w tym 11 egzemplarzy korzysta z szybkiej ładowarki na ul Wyspiańskiego. Pozostałejeżdżą w rotacji. Jak to wygląda w poszczególnych porach dniach – możnapodejrzeć na mapie – TUTAJ Autobusy elektryczne zostały oznaczone piktogramem z piorunem.

Warto odnotować fakt, że autobusy zostały ciepło przyjęte przezmieszkańców. Mieszkańcy dzielnic, doktórych autobusy elektryczne nie dojeżdżają zgłaszają nam to i proszą, abytakże mogli z nich korzystać.

Prace na zajezdni

-„Największym wyzwaniem dla nas jest zapewnienie bezbłędnejobsługi komunikacyjnej miasta przy trwającej przebudowie zajezdni i wymianietaboru. Pasażerowie nie powinni i nieodczuwają tej zmiany – deklaruje Jacek Newelski.

Przy takiej operacji na żywym organizmie, wiele wysiłkukosztuje także organizacja zaplecza. Tutaj z jednej strony mamy nowe autobusy, zaśz drugiej – nowa infrastrukturę.

-„Cały czas pracujemy nad organizacja pracy na warsztacie.Równocześnie z wprowadzaniem autobusów elektrycznych do eksploatacji jestmodernizowana zajezdnia. Właśnie trwają prace przy nawierzchniach i wyburzanajest ostatnia stara hala warsztatowa. Mechanicy są w trakcie przenosin na nowywarsztat. Do tego wszyscy pracownicy zostali przeszkoleni – zarówno z obsługinowych pojazdów jak i z obsługi szybkiego ładowania na pętli – dodaje JacekNewelski.

Prace na mieście

Docelowo w Zielonej Górze ma funkcjonować aż 11 szybkichładowarek. Aktualnie działa trzystanowiskowy punkt na pętli przy ul. Wyspiańskiego.Kolejne miejsc, czyli pętle Jędrzychów, Wrocławska, Dworzec Główny, Os. Śląskiesą przygotowywane pod budowę stacje szybkiego ładowania.

MZK Zielona Góra oczekuje, że na początku kwietnia zostaną udostępnionekolejne dwie pętle z ładowarkami, a na koniec kwietnia kolejne dwie.

Cały system szybkiego ładowania będzie zlokalizowany na 11 pętlach (w tym Centrum Przesiadkowe), na których łącznie przewidziano 27 stanowisk szybkiego ładowania. 25 dwustanowiskowych ładowarek wolnego ładowania (50 stanowisk) i jedna dwustanowiskowa ładowarka do szybkiego ładowania będą na terenie zajezdni MZK.

Generalnie budowa wszystkich punktów ładowania na pętlach – wraz zbudową Centrum Przesiadkowego i modernizacją zajezdni – zakończy się w lipcutego roku.

Rozmowy z CUPT

Przypomnijmy, że w marcu 2017, podczas podpisywania umowy z firmaSkanska na budowę Centrum Przesiadkowego w Zielonej Górze, termin zamknięciabudowy określono na marzec … 2018 r. Takie przesunięcia w terminach powoduje,że MZK Zielona Góra prowadzi aktualnie rozmowy z CUPT-em o przedłużeniu realizacji całegoelektromobilnego projektu do końca I połowy 2020 roku. Przypomnijmy, że cały zielonogórski elektromobilnyprojekt – o wartości ok. 250 mln zł – w 75 proc. ta został dofinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, którym zarządza właśnie CUPT.

Komentarze