TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zielona Góra coraz bliżej elektrycznych autobusów
GAZETA WYBORCZA ZIELONA GÓRA - Opublikowano: 06.02.2015 21:43:10 7 komentarzy
Zielona Góra coraz bliżej elektrycznych autobusów

-?Wierzę, że w 2016 r. autobusy elektryczne wyjadą na ulice Zielonej Góry?- zapowiada prezydent miasta Janusz Kubicki. Miasto chce wymienić całą dotychczasową flotę MZK i kupić 80 autobusów napędzanych energią elektryczną. Ich szacunkowa wartość to 145 mln PLN. Pieniądze na ten cel ?zdaniem prezydenta miasta - obiecało przyznać Ministerstwo Infrastruktury poprzez wciągnięcie zielonogórskich elektrobusów na listę projektów indywidualnych dla Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Całkowita wartość e-projektu to 195 mln PLN, z czego wkład własny ma wynieść 65 mln PLN. Na ten cel pieniądza miałby wyłożyć spółka Polskie Inwestycje Rozwojowe. W tej sprawie cały czas trwają negocjacje. 

W rozbiciu na poszczególne zadania projekt Zielonej Góry wygląda następująco:

- zakup floty 80 elektrobusów - wartość 145 mln zł;

- budowa stacji ładowania - 21 mln zł,

- przebudowa zajezdni MZK Zielona Góra i jej przystosowanie do obsługi elektrobusów - 30 mln zł,

- szkolenie personelu MZK ?1 mln zł;

Do tego dochodzą jeszcze infrastrukturalne przedsięwzięcia, takie jak rozbudowa systemu dynamicznej informacji pasażerskiej o kolejne tablice, a przede wszystkim budowa Centrum Przesiadkowego przy dworcu PKP Zielona Góra za 17 mln zł. Tutaj docelowo ma powstać rondo, sześć przystanków autobusowych i zadaszone połączenie z stacją. Pozostałe zmiany to: - remont al. Wojska Polskiego, ul. Bohaterów Westerplatte i ul. Zacisze za 18 mln zł oraz przebudowa wąskiego most kolejowego przy ul. Batorego za 4 mln zł. Miasto jeszcze w tym roku chce rozpisać przetargi na te inwestycje. 

Elektryczne autobusy miałyby zacząć kursować jeszcze w 2016 r. Fakt ten potwierdza najnowsza umowa MZK na wynajem autobusów podpisana z firmą AJ-Tech. Na jej postawie zielonogórska flota powiększyła się o pięć, 12-letnich autobusów MAN Lion`s City, które wcześniej kursowały w Szwajcarii. Obsługują one dodatkowe zadania komunikacyjne, jakie powstały po połączeniu się miasta z gminą z dniem 1 stycznia br. Miesięczny koszt dzierżawy jednego takiego pojazdu to 6,659 tys. zł, co w skali roku przy 5 egzemplarzach daje sumę 399,54 tys. zł. To stosukowo niewielki koszt, a przy ambitnych, elektrycznych planach miasta zapewnia bardzo pożądaną elastyczność.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zielona Góra
elektrobus
MZK Zielona Góra
dzierżawa
inwestycje taborowe
inwestycje infrastrukturalne
  • MichalK – 07.02.2015

    Po roku gorzko tego pożałują, niewielki zasięg, wysoki koszt i poziom gotowości na poziomie poniżej 50%. Komunikacja na elektrykach nie ma przyszłości. Widać to chociażby w Warszawie na linii 222, Nawet BYD który jest najbardziej doświadczonym producentem nie daje rady. Z 4 sztuk wyjeżdża 1 góra 2 pojazdy, reszta co chwilę się ładuje. Najlepszym rozwiązaniem byłaby wymiana floty na autobusy LNG. Koszt o połowę niższy, paliwo tanie a same pojazdy są ciche i nawet bardziej ekologiczne od elektryka - gaz spala się czysto, a prąd mimo że sam jest czysty to powstaje w większości ze spalania paliw kopalnych.

  • May – 07.02.2015

    BYD jeździ na zwykłych akumulatorach samochodowych, to czego Ty wymagasz? :)

  • – 08.02.2015

    Kiełbasa Wyborcza i tyle, obecnie Zielona Góra jest przed wyborami.

  • Kran – 08.02.2015

    Popieram... elektryki na skalę masową to na chwilę obecną ślepy zaułek w ewolucji autobusów miejskich. Jak dotąd żaden elektryk w Polsce nie przejeździł pełnego roku w ruchu liniowym z kompletem pasażerów - w tym okresu zimowego - z temperaturami na poziomie - 20stC. Niech najpierw zbiorą doświadczenia szczególnie w zimie (Polska to nie Włochy czy Hiszpania) a później pogadamy... !!! Tak jak poprzednicy pisali: albo CNG którego w Polsce mamy pod dostatkiem albo trolejbusy.

  • xyz – 09.02.2015

    W podlinkowanym artykule prezydent miasta wskazuje wykonawcę zamówienia na dostawy autobusów, co przy wygranej tego producenta może się okazać zgubne w przypadku jakiejkolwiek kontroli. Martwi także inny fakt - 100% taboru napędzanych alternatywnie - jaka przyszłość? Niepewna... Mam wrażenie, że Polska to dżungla, gdzie każdy kto jest u władzy robi co chce.

  • Tommy – 10.02.2015

    Mam nadzieje, że uda się zrealizować te plany i że autobusy faktycznie dostarczy Solaris. Byłby to dla niego krok milowy w dziedzinie elektrobusów.

  • Kiciuś – 04.04.2015

    To skrajny debilizm ekonomiczny i ekologiczny!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....