TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zespół ds. ustawy o ptz rekomenduje rządowy projekt
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.04.2017 13:53:30
Zespół ds. ustawy o ptz rekomenduje rządowy projekt

4 kwietnia 2017 r. odbyło się piąte posiedzenie Zespołu ds. opracowania projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym. W efekcie głosowania przyjęto, że ostatnie rządowe propozycje idą w dobrym kierunku.

Na samym początku kwietniowego zebrania, przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa zaprezentowali kolejną wersję projektu ustawy, w której uwzględnione zostały niektóre z uwag i propozycji zgłoszonych wcześniej przez członków Zespołu do projektu ustawy (w wersji zaproponowanej przez Ministerstwo w dniu 27 lutego 2017 r.) Można ją pobrać TUTAJ (wersja z dnia 03.04.2017 r)

-"Z satysfakcją stwierdzam, że w nowym projekcie (z dnia 3.04.2017r) uwzględniono znaczną część uwag zgłoszonych wcześniej przez IGKM przy piśmie z dnia 14 marca 2017 roku ? powiedział nam Adam Karolak, prezes IGKM. - W piśmie tym zawarte zostały główne uwagi i wnioski, zgłoszone wcześniej do Izby przez naszych członków w przeprowadzonych konsultacjach, za które serdecznie dziękuję. Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa, dzięki kilku naszym spotkaniom w zespole ds. opracowania nowelizacji ustawy o ptz, wystąpieniom i składanym konsekwentnie przez Izbę wnioskom, dostrzegło specyfikę komunikacji miejskiej, o co zabiegaliśmy od samego początku prac przedstawiciela Izby w Zespole nad nowelizacją ustawy o ptz."

Miejskie zwycięstwo

Do głównych i ważnych dla miejskiego środowiska problemów, jakie były zgłaszane przez IGKM i które znalazły się w obecnym projekcie ustawy, należą m.in.:

  • przyjęcie rekomendowanej przez środowisko definicji komunikacji miejskiej,

  • brak obligatoryjności w pobieraniu opłat za korzystanie z samorządowych przystanków i dworców,

  • usankcjonowanie rozkładu jazdy w formie elektronicznej,

  • podwyższenie opłat za korzystanie z dworców (stawka nie do końca satysfakcjonująca).

Głosowanie nad kierunkiem zmian

Na wniosek prowadzącego posiedzenie w dniu 4 kwietnia, Dyrektora Departamentu Transportu, członkowie Zespołu zostali poproszeni o wyrażenie kierunkowej rekomendacji dla przedstawionych wcześniej i obecnie projektów ustawy, co ma pomóc Ministerstwu wybrać dalszą drogę prac nad dokumentem.

Alternatywą miał być również powrót do pierwszej propozycji zmian do ustawy, zawartej w druku senackim nr 208 w sierpniu 2016 roku, o co zabiegali przedstawiciele stowarzyszeń prywatnych przewoźników.

Większość członków Zespołu, (7?"za" i 2?"przeciw") zarekomendowała ostatni z przedstawionych projektów ustawy (z dnia 3.04.2017r) jako projekt idący we właściwym kierunku, choć wymagający jeszcze dopracowania.

Przeciwko głosowali przedstawiciele OSPO oraz BUS. Natomiast za rekomendacją opowiedziały się środowiska reprezentujące miasta, wsie, powiaty i województwa, a także Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji. W efekcie Ministerstwo zapowiedziało, że dalsze prace będą toczyły się w oparciu o aktualne propozycje, do których członkowie Zespołu będą mieli możliwość zgłoszenia jeszcze swoich uwag i propozycji.

Zwrócono przy tym uwagę, że zadaniem zespołu jest rekomendowanie Ministrowi Infrastruktury i Budownictwa określonych zmian, jednak to Minister ostatecznie zdecyduje o kształcie nowelizacji ustawy o ptz.

Harmonogram dalszych prac

Na zakończenie posiedzenia Zespołu w dniu 4 kwietnia ustalono, że:

  • w terminie do dnia 18 kwietnia 2017 r. członkowie Zespołu przedstawią swoje uwagi do poszczególnych zapisów projektu z dnia 03.04.2017r.;

  • kolejne posiedzenie Komisji odbędzie się w dniu 26 kwietnia 2017r.;

Dyskusyjne tematy

Podczas kolejnych posiedzeń Zespołu na pewno odbędzie się dyskusja nad nowymi propozycjami, które budzą nadal wątpliwości transportowej branży. To zagadnienia związane z:

  • obowiązkiem przygotowywania planów transportowych przez wszystkich organizatorów, w tym konieczność bezwzględnego przeprowadzania badań potoków pasażerów (co niewątpliwie znacznie podniesie koszt przygotowywania tych planów);

  • pakietowaniem linii komunikacyjnych jako elementu planu transportowego (nie dotyczy komunikacji miejskiej),

  • ograniczeniem zawarcia umowy z jednym operatorem na obsługę nie więcej niż 50% pakietów linii komunikacyjnych (nie dotyczy komunikacji miejskiej),

  • finansowaniem przewozów, w tym przede wszystkim sposobem przekazywania środków z budżetu państwa z tytułu stosowania ulg ustawowych i instrumentami kontroli,

  • przepisami przejściowymi, dotyczącymi terminu ważności dotychczasowych zezwoleń czy też z terminami związanymi z organizacją przewozów użyteczności publicznej.

Skład zespołu

Przypomnijmy, że w skład Zespołu ds. opracowania projektu ustawy o zmianie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym wchodzą następujące podmioty:

- Polska Izba Gospodarcza Transportu Samochodowego i Spedycji (PIGTSiS)

- Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Osobowych (OSPO)

- Stowarzyszenie Prywatnego Transportu Samochodowego BUS

- Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej (IGKM)

- Związek Województw RP (ZWRP)

- Związek Miast Polskich (ZMP)

- Związek Powiatów Polskich (ZPP)

- Związek Gmin Wiejskich RP (ZGWRP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
ptz
IGKM

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....