TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zapomniany midibus – Irisbus Citelis 10,6M
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 10.02.2010 22:56:26 5 komentarzy
Zapomniany midibus – Irisbus Citelis 10,6M

Przy okazji omawiania sytuacji na czeskim rynku w 2009 r. „odkryliśmy”, że w ofercie Irisbusa obecny jest także niskopodłogowy midibus Citelis 10,5M. Zgodnie z obietnicą prezentujemy bliżej ten bardzo ciekawy autobus, wytwarzany we francuskich zakładach koncernu w Annoney. Z danych jakie uzyskaliśmy z firmy Iveco Czech Republic wynika, że Citelis 10,6M jest produkowany od 2008 r. i łącznie powstało kilkadziesiąt tego typu konstrukcji, w tym 36 szt. w wersji CNG. W zeszłym roku jeden taki pojazd trafił do czeskiego przewoźnika i tym samym pojazd zadebiutował na autobusowym rynku w Europie Środkowej. Oczywiście oprócz wersji gazowej oferowany jest klasyczny Diesel. Można powiedzieć, że Citelis 10,6M jest odpowiednikiem Citaro K czy Urbino 10, czyli reprezentuje rodzinę autobusów miejskich, która dzięki modułowej budowie może występować w trzech podstawowych klasach gabarytowych (midi, maxi mega). Dziwi nas trochę brak tego autobusu w ofercie Kapeny –generalnego przedstawiciela Irisbusa w Polsce. Oczywiście jest to produkt niszowy, ale właśnie pod koniec zeszłego roku MZA Warszawa ogłosiło przetarg na dostawę 16. pojazdów tego typu. Ciężko powiedzieć, czy Citelis M miałby szanse w tej konfrontacji (nie znamy bowiem jego ceny,a przetarg ostatecznie unieważniono), ale skoro do zamówienia startuje Mercedes to Irisbus powinien także upatrywać tutaj swojej szansy.

W wersji gazowej pojemność Citelisa 10,6M wynosi max. 90 osób (w wersji z układem drzwi 2-2-2) lub 86 w układzie 2-2-0. W układzie napędowym zastosowano gazowy, pionowy, 6-cylindowy silnik Iveco Cursor 8 CNG EEV o mocy 245 KM lub 290 KM i pojemności 7,8 l. Współpracuje on ze skrzynią biegów Voith D.854 lub ZF5 HP Ecomat 4 / ZF6 HP Ecomat 4. Dodaemy, że w odmianie CNG Citelis „dźwiga”na dachu zestaw 98 butli CNG o pojemności 155 litrów każda. Jego podstawowe dane techniczne są następujące:

Długość - 10 460 mm

Szerokość - 2 500 mm

Wysokość - 3 301 mm

Rozstaw osi - 4 590 mm

Zwis przód / tył - 2 710 / 3 160 mm

Wysokość wewnętrzna (w wersji z dwoma drzwiami) przód / tył - 2 344 / 2 135 mm

Wysokość wewnętrzna (w wersji z trzema drzwiami) przód / tył - 2 344 / 2 319 mm

Wysokość wejścia nad poziomem ziemi - 320 / 330 / 330 mm

Szerokość drzwi - 1 200 mm
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Irisbus
Citelis
  • Juzio – 11.02.2010

    ciekawe jak by sprawował się w Warszawie.

  • jARkO – 11.02.2010

    Oby w Warszawie przetarg na midibusy i przegubowce wygrał Mercedes Citaro.Bo za dużo w stolicy jest tych Solarisów

  • straphan – 11.02.2010

    Taaaak, grunt to roznorodnosc floty, zeby gimbusy sie nie nudzily... O ekonomii kupowania czesci zamiennych i szkolenia warsztatowcow na kompletnie nowy typ pojazdu milczymy, tak?

  • AK – 12.02.2010

    to nie jest kompletnie nowy typ pojazdu - ma zabudowe modułową czyli obsługa serwisowa i częsci w ramach rodziny Citelis są tutaj podobne. Jezeli Autosan moze utrzymywac 4 generacje pojazdow to mysle, ze Irisbus moglby wprowadzic do ofety nowoczesnego midibusa, tym bardziej, ze sa oglaszane przetargi na tego typu pojazdy... :)

  • Piotr – 16.02.2010

    Mysle, ze straphan'owi chodzilo raczej o pozniejsze koszty obslugi i serwisowania przez przewoznika. Do tego dochodzi inercja duzych firm, w mniejszej latwiej by sobie poradzili z krotka seria (vide Dennis'y z MZA ktore potem, w nastawionym przeciez na zysk, ITS jezdzily jeszcze kilka lat).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....