TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zamiast elektrobusu na Morskie Oko hybrydowy wóz?
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 19.10.2016 12:46:44 2 komentarze
Zamiast elektrobusu na Morskie Oko hybrydowy wóz?

Na trasie do Morskiego Oka odbyły się pierwsze testy prototypowego wozu konnego ze wspomaganiem elektrycznym. Takie rozwiązanie ma odciążyć konie pracujące przy transporcie turystów.

-"Testy wypadły pozytywnie" ? ocenił we wtorek dyrektor TPN Szymon Ziobrowski. - Oczywiście pojawiły się pewne kwestie wymagające dopracowania, ale zbudowanie tego prototypu uważam za sukces. Mam nadzieję, że jeśli uda się to rozwiązanie wprowadzić w życie, rozwieje to już na dobre wszelkie wątpliwości dotyczące tego, czy konie w Morskim Oku pracują ponad siły" ? stwierdził dyrektor Tatrzańskiego Parku Narodowego, który sprawuje nadzór nad ruchem turystycznym do Morskiego Oka."

Testy hybrydowego wozu konnego odbyły się na drogach Bukowiny Tatrzańskiej oraz na trasie do Morskiego Oka. Zdaniem ekspertów system, który samoczynnie włączał napęd elektryczny na najbardziej stromych odcinkach szlaku, zadziałał prawidłowo. Podczas testu na wozie siedziało 13 osób i woźnica, czyli tyle, ile zwykle siada na wozie.

Władze TPN zapewniają, że wóz będzie w dalszym ciągu sprawdzany w każdych warunkach atmosferycznych, również zimą, wiosną i latem. "Jeżeli wóz sprawdzi się pod każdym względem, zostanie podjęta decyzja o zakupie i wymianie wszystkich pojazdów" ? wyjaśnił Ziobrowski.

Koszt wozu to około 200 tys. zł. Zaprzęgi hybrydowe mają być finansowane po części przez wozaków oraz TPN.

Szef Stowarzyszenia Przewoźników do Morskiego Oka Andrzej Mąka powiedział PAP, że wozacy są dobrej myśli po pierwszych testach. "Jesteśmy w kontakcie z producentem, któremu daliśmy swoje drobne uwagi co do wozu. Po kolejnych testach i wprowadzeniu poprawek będziemy mogli powiedzieć więcej na temat hybrydy" ? dodał.

Wóz hybrydowy wykonała poznańska firma Aktiv Elektronik, która jako jedyna spełniła wszystkie warunki postawione w przetargu. Pojazd nawiązuje swoim wyglądem do obecnie kursujących wozów na trasie Palenica Białczańska - Polana Włosienica.

Decyzję o zastosowaniu wozów wspomaganych silnikami elektrycznymi władze TPN podjęły po protestach obrońców praw zwierząt, którzy domagają się całkowitego usunięcia transportu konnego ze szlaku do Morskiego Oka. Aktywiści chcą, by konie zastąpiły wózki elektryczne. Takiemu rozwiązaniu sprzeciwili się m.in. specjaliści od hodowli koni, hipolodzy, środowiska akademickie, Związek Hodowców Koni oraz Główny Lekarz Weterynarii. Znawcy koni wskazują na fakt, że likwidacja transportu oznaczałaby również likwidację wielkiej hodowli, bowiem na szlaku pracuje blisko 300 koni.

Dobrostan koni pracujących przy transporcie turystów jest monitorowany przez lekarzy weterynarii i służby parku narodowego.(PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
Aktiv Elektronik
  • J – 20.10.2016

    200 tysi za wóz ho ho ho

  • misiek26 – 02.01.2017

    moim zdaniem Zakopane powinno na wszystkie trasy dać autobusy niskopodłogowe a nie tylko na te najważniejsze. Na przykład Żółta Linia lub Szos-Mig jeżdżą jak chcą i kiedy chcą a poza tym kopcą jak ikarusy oraz z walizką sie nie wejdzie do busa. Normalnie zero komfortu. Mam nadzieje że jakiś członek zarządu w Zakopanem przeczyta to i zrobi z tym porządek.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....