TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zakopane uruchomi komunikację miejską w 2017 roku
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.01.2016 17:40:31 12 komentarzy
Stało się- od 2017 r. Zakopane uruchomi komunikację miejską.

Zakopane uruchomi komunikację miejską. Start systemu przewidziano 1 stycznia 2017 r. zanim jednak to się stanie samorząd podejmuje działania przygotowawcze.

Jednym z nich jest opublikowanie w Wigilię na stronie internetowej Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej wstępnego ogłoszenia informacyjnego. Informuje ono, że miasto przeprowadzi postępowanie w zakresie wyboru operatorów transportu publicznego na następujących liniach komunikacyjnych:

  • 1 Rejon Dworców ? Kuźnice ? Rejon Dworców
  • 3 Rejon Dworców ? Olcza Wojdyły ? Rejon Dworców
  • 4 Hotel ?Kasprowy? ? Kuźnice ? Hotel ?Kasprowy?
  • 5 Rejon Dworców ?Fis? ? Kuźnice ? Rejon Dworców ?Fis? przez Guty, Olczę
  • 7 Olcza - Stachonie ? Kuźnice ? Olcza - Stachonie
  • 8 Rondo Bronisława Czecha ? Kuźnice ? Rondo Bronisława Czecha
  • 9 Rejon Dworców ? Kuźnice ? Rejon Dworców 
  • 12 Rejon Dworców ? Dolina Strążyska ? Rejon Dworców przez Kuźnice
  • 13 Rejon Dworców ? al. 3 Maja - Olcza - Harenda - Spyrkówka ? Rejon Dworców
  • 14 Rejon Dworców ? Bachledy - Guty - Olcza ? Rejon Dworców
  • 15 Ciągłówka NCWR ? Rejon Dworców ? Olcza ? Kościuszki - Pomnik ?Ognia?
  • 16 Ciągłówka NCWR ? Olcza ? Rejon Dworców - Ciągłówka NCWR
  • 17 Rejon Dworców ? Kuźnice ? Rejon Dworców
  • 20 Rejon Dworców ? Olcza Rybkówka ? Rejon Dworców
  • 22 Rejon Dworców ? Cyrhla ? Hrube ? Pomnik "Ognia"

Miasto przewiduje, że wyboru operatorów poszczególnych linii dokona w trybie udzielenia koncesji. Umowy z wybranymi przewoźnikami zostaną zawarte na trzy lata. System zostanie uzupełniony przez dwie linie, których obsługą zajmie się TESKO. Będą to połączenia w relacjach:

  • Dworzec PKP ? Olcza ? Wojdyły ? Dworzec PKP
  • Cyrla ? Dworzec PKP ? Krzeptówki ? Dworzec PKP ? Cyryla

W tym celu zakopiańska spółka komunalna prowadzi przetarg na dostawę w formie leasingu czterech autobusów klasy midi. O warunkach tego postępowania pisaliśmy tutaj, a także tutaj.

Zakopiański samorząd ma świadomość, że obecna perspektywa unijna może być ostatnią z tak dużą ilością środków finansowych na inwestycje w zakresie transportu publicznego. Dlatego aby wykorzystać je gmina chce się dobrze przygotować. Jednym z elementów tych działań jest pilotażowy projekt uruchomienia własnej komunikacji publicznej.

Jak już na wstępie zaznaczyliśmy miasto chce zawrzeć z operatorami trzyletnie umowy typu netto, które będą obowiązywały do końca 2019 r. W efekcie samorząd uzyskuje wystarczająco dużo czasu by sprawdzić jak system będzie funkcjonował oraz z uwzględnieniem jakich priorytetów walczyć o unijne granty. Strategia, którą cechuje pewna zachowawczość wydaje się być optymalnym rozwiązaniem. I to nawet za cenę tego, że Zakopane z tego powodu miałoby zrezygnować z pewnych atrybutów organizatora komunikacji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
TESKO Zakopane
  • krakus – 04.01.2016

    Dawniej była świetna komunikacja miejska na bazie PKS , autobusy kursowały 1 Dworzec-Kużnice 2 Dworzec - Dolina Kościeliska 3 Rondo-Jaszczurówka to były czasy i te ogórki

  • mario – 05.01.2016

    Etam, czyli nic się nie zmieni. Wybrano koncesję czyli najmniej przyjazną pasażerowi formułę. Nadal każdy będzie jeździł jak chce.

  • oko – 05.01.2016

    Nareszcie! Ale czy będzie wspólny bilet na cały system, zunifikowany wygląd pojazdów itd? Bez tego cała sprawa nie ma sensu.

  • januszkar – 05.01.2016

    Na bazie PKS bardzo dobra KM obsługiwana przez Jelcze PR110 funkcjonowała na początku lat 80-ych. I było więcej jak 3 linie wspomniane powyżej. Z tego co pamiętam, to pojazdy dowoziły do: Kuźnic, Olczy (dwie linie okrężne), Brzezin (a nawet Polany Zazadnia), Kościeliska, Harendy i Ciągłówki.

  • Zgred – 06.01.2016

    W ogóle to ciekawa sprawa, jak to mogło się stać, że zarżnięto zakopiański PKS, który powinien być w tych warunkach żyła złota, nawet w konkurencji z agresywnym busiarstwem. Nawet w końcowym okresie PKS Zakopane autobusy były zatłoczone.

  • oko – 06.01.2016

    Bez przesady z zatłoczonymi autobusami PKS. Zatłoczone były do Kuźnic, na innych kierunkach to raczej nie. Prowadził bezsensowną politykę taborową, pamiętam z 2002 podróże pustym Zemunem przez Olczę. Zdezelowane autosany H9-21, później dość egzotyczne i drogie mercedesy, nieregularny rozkład, brak biletów okresowych... zajezdnię mieli w dobrym miejscu i za jej sprzedaż mogli kupić bazę gdzieś dalej od miasta, ale pewnie kasa się rozpłynęła...

  • zakopiańczyk – 06.01.2016

    Ale tu piszą o latach 70-80-tych gdzie linie po Zakopanym były świetnie wykorzystane

  • grot – 06.01.2016

    Lata 2000-czne to już era busiarzy

  • mouset – 06.01.2016

    Nie tylko Zakopane PKS prawie wszędzie upadł

  • Ola z Wrocławia – 10.08.2016

    nie mogę się doczekać tej miejskiej komunikacji. Podobno mają też jeździć do Polany Białczanskiej. Wreszcie znikną te chamy w busach o których już głośno w całej Polsce.

  • WojtasRBC – 03.12.2017

    Obiecujecie że benda Nowe linię autobusowe i jak nie było tak nie ma.a już zapowiadało się ładnie.Że nową komunikację miejską mamy.na razie to mamy ale 4 autobusy i tyle

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....