TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zagadkowy przetarg w Ostrołęce. Co kryje oferta PeterBusa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.04.2018 16:30:24
fot. MZK Ostrołęka

Do dziś, 4 kwietnia Urząd Miasta w Ostrołęce czekał na oferty w przetargu na dostawę 5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla. Magistrat otrzymał jedną, dosyć tajemniczą ofertę, która przewyższa jego szacunki. Jakie autobusy zaoferowano Ostrołęce?

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Ostrołęka ogłosiła dwa przetargi na dostawy 10 nowych autobusów. W pierwszym postępowaniu miało być to 5 pojazdów klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6. W drugim natomiast miał zostać wyłoniony dostawca 5 elektrobusów tej samej klasy. Oba przetargi jednak zakończyły się niepowodzeniem. Urzędnicy w każdym z nich nie otrzymali ofert. Jak widać pół roku na zrealizowanie dostaw- co nie zaskakiwało od początku - nie spotkało się z aprobatą producentów.

24 lutego przystąpiono do powtórki pierwszego z przetargów. Miasto jeszcze raz spróbować wyłonić dostawcę 5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6. Mają to być pojazdy z nadwoziami o długości 9,5 – 10,5 m, szerokości min. 2,35 m i wysokości do 3,2 m. Mają umożliwić podróż przynajmniej 61 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia w układzie 1-2-0, 1-2-2, 2-2-2 lub 1-2-1. Więcej o wymaganiach Ostrołęki pisaliśmy tutaj. Autobusy muszą zostać przekazane miastu do 31 października.

Dziś upłynął termin składania ofert. Miasto na zakupy przygotowało 4 920 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu urzędnicy przyjęli na poziomie nie większym niż 800 000 PLN netto. Jedyna oferta, którą dziś otwarto przekroczyła te szacunki.

Przedstawiła ją firma PeterBus z Warszawy. To przedsiębiorstwo, które w ostatnich miesiącach próbowało sprzedawać z różnymi efektami autobusy tureckiej marki Temsa. Kilka lat temu z kolei PeterBus sprzedawał m.in. białoruskie MAZ-y.

Oferta warszawskiej firmy dla Ostrołęki opiewa na 5 525 775 PLN brutto. Cena jednostkowa za jeden autobus wynosi więc 898 500 PLN netto. Co za takie pieniądze mogą kupić urzędnicy z Ostrołęki, oczywiście o ile zdecydują się znaleźć dodatkowe środki?

Na razie możemy bazować jedynie na plotkach, które docierają od naszych czytelników. Pierwsza z nich zakłada, że PeterBus zaoferował Ostrołęce MAZ-y 206 lub 226. To jednak wątpliwe, gdyż autobusy te nie spełniają wymogów postawionych w SIWZ. Jest także druga plotka, której na razie też nie jesteśmy w stanie zweryfikować. Według niej PeterBus chce sprzedać do Ostrołęki... Solbusy. 

Na tą chwilę najbardziej realna wydaje się być opcja próby sprzedaży miastu autobusów Temsa MD9LE, które bez problemu spełniają wymagania SIWZ. Będziemy to jeszcze sprawdzać i do tego tematu wrócimy.

Na tą chwilę jedno jest pewne- nikt nie przewidywał, że ostrołęcki przetarg będzie aż tak tajemniczy. Nie jest to duże zamówienie, ale już dawno nie było takiego, któremu towarzyszyłoby tyle znaków zapytania.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
PeterBus
  • Kamil Nowakowski – 04.04.2018

    PeterBus to Solbus ? Czy jak? Bo juz sam nie ogarniam przygody z serii "Saga Solbusowa" A i jak Solbus ma zrobić pojazdy jak jest no, nie produkcyjny? Chyba, że zmontują kilka na szybko?

  • Michał Kwietniak – 05.04.2018

    Kamil Nowakowski PeterBus to zwykły dealer i nie ma żadnego związku z Solbusem.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....