TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Zachodniopomorskie o autobusowej ustawie: Decyduje przewoźnik
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.05.2019 09:00:22
Zachodniopomorskie o autobusowej ustawie: Decyduje rachunek przewoźnika; fot. PKS Szczecinek

Ostatni niesprywatyzowany PKS w regionie koszalińskim, czyli przedsiębiorstwo ze Szczecinka, należące wcześniej do starostwa, kilka tygodni temu ogłosiło upadłość. Na całym Pomorzu Zachodnim transport autobusowy zapewniają m.in. prywatne PKS-y.

Ostatni Mohikanin

Ostatni niesprywatyzowany PKS w regionie koszalińskim, czyli przedsiębiorstwo w Szczecinku, w którym 100 proc. udziałów miało starostwo, ogłosiło upadłość kilka tygodni temu. Sąd wyznaczył syndyka, a ten chce je sprzedać. Termin składania ofert był do 10 maja, do godz. 13. Jak poinformował PAP rzecznik szczecineckiego starostwa Piotr Rozmus oferentów jest co najmniej czterech. Otwarcie ofert ma nastąpić w przyszłym tygodniu.

Obecnie w PKS Szczecinek jest zatrudnionych 15 kierowców na czas nieokreślony, 16 z terminem do 30 czerwca i 18 opiekunek przewozu, którym umowa kończy się również w czerwcu. Nabywca przedsiębiorstwa będzie zobowiązany do świadczenia usług dowozu dzieci do szkół z terenu gmin: Biały Bór, Borne Sulinowo, Barwice i Szczecinek.

Po tym, jak w 2013 r. sąd ogłosił upadłość PKS Świdwin, przedsiębiorstwa będącego w rękach powiatu, na lokalny rynek transportu pasażerskiego weszło kilku prywatnych przewoźników, w tym PKS Gryfice. To ono kupiło świdwińskie przedsiębiorstwo. Obecnie zapewnia transport pasażerski m.in. w gminie Świdwin. "Jest jeszcze kilku innych przewoźników, z których jeden, obsługuje nie tylko linie pasażerskie, ale wyłoniony w przetargu także większość naszych szkół" – powiedział PAP wójt gminy Świdwin Kazimierz Lechocki.

Dodał, że "busy docierają do tych najmniejszych miejscowości i nie ma takiej w gminie, która pozbawiona jest takiej komunikacji". Jednocześnie wójt podkreślił, że trudno mu ocenić, czy taki transport jest wystarczający. "Wiem, że w niektórych miejscowościach są to jeden czy dwa kursy na dzień i to tylko w dni powszednie. Na głównych trasach przelotowych Połczyn-Świdwin czy Kołobrzeg-Świdwin kursów jest więcej i są one także w dni wolne od pracy" – zaznaczył Lechocki.

Aktualna sytuacja

W 2018 r. Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego przekazał przewoźnikom drogowym, wykonującym regularne przewozy osób, 45 mln zł z tytułu dopłat rekompensujących przewoźnikom dochód utracony w związku z udzielonymi ulgami ustawowymi. Dopłaty objęły 85 przewoźników realizujących przewozy międzywojewódzkie, wojewódzkie, powiatowe i gminne - powiedział PAP Daniel Paszun z Biura Regionalnego Transportu Pasażerskiego urzędu marszałkowskiego.

Zezwolenia na regularne przewozy autobusowe otrzymało 55 przewoźników. Przewoźnicy obsługują linie komunikacyjne o zakresie wojewódzkim i międzywojewódzkim – podał Paszun. Jak zaznaczył, są to przewozy komercyjne.

Na terenie powiatu gryfińskiego przewozy autobusowe, na podstawie zezwoleń starosty gryfińskiego, realizuje pięciu przewoźników prywatnych, w tym spółki PKS – Szczecin i Myślibórz. Jak powiedziała PAP Urszula Przetak z Wydziału Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Gryfinie, najwięcej kursów jest realizowanych w okresie szkolnym.

Podczas wakacji natomiast z przyczyn ekonomicznych część kursów jest zawieszona przez przewoźników. Powiat uruchamia i finansuje co roku w okresie letnim linię komunikacyjną: Moryń – Cedynia – Chojna. "Staramy się utrzymywać niskie ceny biletów. Z roku na rok zainteresowanie pasażerów na tej linii znacznie wzrasta" – zaznaczyła Urszula Przetak.

"Starostwo przez cały rok, na wniosek gminy Widuchowa, uruchamia linię komunikacyjną z Marwic do Gryfina, realizowaną przez PKS Szczecin" – wyjaśniła Przetak. "W ten sposób "Staramy się zapewnić mieszkańcom dojazd do Gryfina. Mając na względzie potrzeby organizowania połączeń autobusowych często trudno jest określić, na ile wnioski mieszkańców o połączenie do danego miejsca odpowiadają rzeczywistym potrzebom" – zaznaczyła.

O ustawie

Odnosząc się do projektu utworzenia Funduszu rozwoju przewozów autobusowych, Przetak stwierdziła, że na tym etapie znanych jest jeszcze zbyt mało szczegółów, aby można było jednoznacznie stwierdzić, na ile wpłynie na sytuację przewozów autobusowych w powiecie.

W podobnym tonie wypowiedział się Adrian Putyrski ze Starostwa Powiatowego w Kamieniu Pomorskim. "Otrzymałem kilka dni temu od jednego z sołtysów prośbę o przywrócenie zlikwidowanego wcześniej połączenia autobusowego, ale dziś potrzebna jest jeszcze wola prywatnego przewoźnika, aby takie połączenie przywrócić. Obecnie sytuacja wygląda tak, że to przewoźnicy wprowadzają lub zamykają połączenia, które obsługują własnymi pojazdami" - powiedział Putyrski.

W powiecie kamieńskim obecnie połączenia realizuje prywatny PKS Kamień Pomorski. Aktualnie przewoźnik ten dysponuje 17 zezwoleniami na obsługę linii. Do marca br. podobne połączenia wykonywał także inny komercyjny przewoźnik, ale zrezygnował z prowadzenia dwóch linii z powodu braku chętnych kierowców - wynika z informacji Putyrskiego. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
PKS
PKS Szczecinek
PKS Gryfice
Zachodniopomorskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....