TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Za kierownicą autobusu (2) - MPK Gniezno
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.12.2018 16:00:03
Za kierownicą autobusu (2) - MPK Gniezno

Kontynuujemy cykl artykułów o kierowcach autobusów, którzy w formie krótkiego wywiadu opowiadają nam o swojej pracy, o jej blaskach i cieniach. Zapraszamy do współpracy wszystkich, którzy chcą podzielić się z nami swoimi doświadczeniami. Wystarczy wysłać do nas maila (redakcja@transinfo.pl) z tytułem "za kierowcą autobusu", a my wyślemy do Was zestaw pytań. Razem stworzymy wywiad, który opublikujemy w weekend w InfoBusie, a każdy kierowca otrzyma od nas podarunek! Jesteśmy ciekawi Waszej pracy!

Do Gniezna!

Dzisiaj o swojej autobusowej przygodzie opowie nam Patryk Czajowski, który ma 22 lata i od roku pracuje w firmie MPK Gniezno, gdzie aktualnie jest najmłodszym kierowcą. Zapraszamy!

InfoBus.pl: Patryk, jak to wszystko się zaczęło? Jak zostałeś kierowcą autobusu?

Patryk Czajowski: Od małego dziecka moim marzeniem była praca kierowcy w komunikacji miejskiej. Po technikum pracowałem w salonie prasowym, zarabiałem w ten sposób na wymarzone prawo jazdy, które wraz ze wszystkimi dokumentami, kwalifikacją i całą otoczką, jak wiadomo do tanich nie należy. Zdałem "prawko" w wieku 21 lat i natychmiast zatrudniłem się w MPK Gniezno. Było to rok temu, a ja nadal jestem najmłodszym kierowcą w firmie - choć już nie stażem, ale cały czas wiekiem.

InfoBus.pl: Co sprawia ci satysfakcję w codziennej pracy, a co byś zmienił?

Patryk Czajowski: Gniezno jest dość spokojnym miastem, jeździ się tu dobrze i jestem zadowolony z wyboru, zwłaszcza, że ta praca - w tym miejscu - była od zawsze moim marzeniem i teraz spełniam się zawodowo.

InfoBus.pl: Jaki oceniasz warunki finansowo-socjalne?

Patryk Czajowski: Warunki finansowo-socjalne... Hmmm. Płace, jak wszędzie, jak w każdym miejskim przedsiębiorstwie,czyli mogłyby być wyższe. Tragedii jednak nie ma, ale ja mogę się wypowiedzieć tylko za siebie. Nie wiem, jakie zdanie o tym mają moi koledzy. Ja nie mam jeszcze rodziny, także nie mam za dużych potrzeb, ale pewnie kiedyś to się zmieni :)

InfoBus.pl: Autobusy – jakim modelem teraz jeździsz? Czy chciałbyś go zamienić na jakiś inny?

Patryk Czajowski: Od razu przypisany zostałem do zmiennika, Grześka, którego serdecznie pozdrawiam. Dogadujemy się i nawet śmiejemy, że jak by mieli nas rozdzielić to się zwalniamy :) Zaczynałem przygodę na MAN Lion's City w wersji 9 metrowej, ale we wrześniu przesiadłem się - oczywiście razem z Grześkiem - na Solarisa Urbino 10 II generacji. Autko póki co sprawuje się, odziedziczyliśmy je po porządnych kierowcach ;) Jest fajne, ale jakby dawali coś nowego… Może Citaro... W firmie mamy jeden autobus turystyczny Mercedesa - model Tourismo, który miałem okazję prowadzić w "podwójnej" pod Lublin. Lubię od czasu do czasu takie zmiany i wyjechać z miasta raz na jakiś czas. Takie urozmaicenia dobrze robi.

InfoBus.pl: Pasażerowie – wiadomo że to zbiór przeróżnych postaci. Czy warto być dla nich miłym, czy lepiej zachowywać dystans?

Patryk Czajowski: Pasażerowie są różni, jedni są przesymatyczni i się do nas uśmiechają, a inni są bardzo roszczeniowi i tutaj trzeba być stanowczym, ale zarazem miłym, bo w inny sposób agresją wywołamy agresję. Idzie to wyczuć.

InfoBus.pl: Jeden dzień z pracy kierowcy w Twojej firmie. Jak to wygląda?

Patryk Czajowski: Ranna zmiana oznacza przyjazd do firmy, czy to autobusem nocnym czy późniejszym, czy autem. Zgłaszamy się u dyspozytora, dmuchamy w alkomat, dokumenty, klucze, sprawdzamy grafik bieżący, szukamy wozu. OC jest robione codziennie po zjeździe, ale ja lubię mieć wszystko pod kontrolą - oleje, światła itp. Wyjazd. Zmiana odbywa się "na mieście", natomiast po zjeździe tankujemy wozy, jak jest więcej czasu to przejazd na myjnie (to zazwyczaj robimy w dzień, jak czasu jest więcej). Reszta należy do ekip sprzątających i mechaników :) Są też zmiany łamane - trochę rano i po południu - z przerwą 3 czy 4 godzinną w trakcie lub "na jednego", szczytowe, np. szkolne, czyli od 6:30 do 15:30.

InfoBus.pl: Podsumowując – czy poleciłbyś pracę w Twojej firmie znajomym, czy kolegom?

InfoBus.pl: Tak, mogę polecić, zwłaszcza na start, dobry start. Praca jest stabilna, wszystko jest na czas. Później, jak ktoś ma większe aspiracje to może szukać czegoś innego, ale żeby zebrać pierwsze doświadczenia, obyć się z "kókiem" to taka praca jest dobrym strzałem. Ja na razie nigdzie się nie wybieram.

InfoBus.pl: Bardzo dziękuję za rozmowę i życzymy szerokości!



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
za kierownicą
kierowca
MPK Gniezno
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....