TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Za kierownicą autobusu (13) – Mobilis Warszawa
INFOBUS.PL InfoBus.pl - Opublikowano: 02.03.2019 15:00:36
Za kierownicą autobusu (13) – Mobilis Warszawa

Czas na kolejny odcinek naszego cyklu o kierowcach autobusów, którzy dzielą się z nami swoim spostrzeżeniami o wykonywanym zawodzie. Znad morza jedziemy ponownie do Warszawy , gdzie o swojej pracy opowie nam Rafał, który od ponad roku jeździ dla Mobilisu Warszawa, a wcześniej trzy lata pracował w MPK Lublin.

InfoBus.pl: Początek - czyli jak zostałeś kierowcą autobusu?

Rafał: Samochodami interesowałem się od dziecka, ale samo zainteresowanie transportem zbiorowym, transportem przyszło dość nietypowo ponieważ jest związane z włączeniem mojej rodzinnej miejscowości do sieci lubelskiej komunikacji miejskiej . Z czasem zacząłem się zagłębiać w zasady jej funkcjonowania, poznawać jej historię. Później przyszedł etap stworzenia własnej strony internetowej (http://km-lublin.com.pl/ - zapraszam!). Kolejnym etapem były studia poświęcone tematyce transportu. Aż w końcu przyszedł czas aby zrobić prawo jazdy i spróbować swoich sił za kierownicą autobusu.

InfoBus.pl: Gdzie aktualnie jeździsz i czy jesteś zadowolony z tej pracy?

Rafał: Obecnie pracuję w warszawskim oddziale Mobilisu. Wcześniej jeździłem 3 lata w MPK Lublin, po czym zmieniłem gałąź transportu na kolej, zajmując stanowisko dyspozytora w Kolejach Mazowieckich, gdzie pracuję do dzisiaj. Po roku pracy na kolei zaczęło mi brakować styczności z autobusami i tak trafiłem do Mobilisu. Praca na stanowisku kierowcy daje mi dużo satysfakcji, stanowi też pewien rodzaj oderwania się od codzienności jaką jest praca na kolei.

Jeśli chodzi o pracę jako kierowca w komunikacji miejskiej w Warszawie to na pewno sugerowałbym weryfikację czasów przejazdu oraz lepsze synchronizowanie sygnalizacji świetlnej.

InfoBus.pl: Jaki oceniasz warunki finansowo-socjalne?

Rafał: Praca na stanowisku kierowcy jest dla mnie tylko uzupełnieniem podstawy, jaką jest praca na kolei, a więc jest mi ciężko się wypowiedzieć w tym aspekcie.

InfoBus.pl: Autobusy – jakim modelem teraz jeździsz? Czy chciałbyś go zamienić na jakiś inny?

Rafał: W Mobilisie jeżdżę obecnie niemal wyłącznie przegubowymi Mercedesami Connecto. Nie zamieniłbym ich na pewno na żaden inny, krótszy model autobusu gdyż w przegubowcach jest bardzo cicho i pomimo 18 metrów długości są one bardzo zwrotnymi pojazdami.

InfoBus.pl: Pasażerowie – jak najlepiej się wobec nich zachować?

Rafał: Oczywiście, warto być miłym i uprzejmym, choć zdarzają się sytuacje, że niektórzy pasażerowie i świętego są zdolni wyprowadzić z równowagi.

InfoBus.pl: Jeden dzień z pracy kierowcy w Twojej firmie. Jak to wygląda? Jakie zmiany preferujesz?

Rafał: Obecnie jeżdżę na pierwszych zmianach. Są one spokojniejsze niż zmiany popołudniowe ze względu na mniejsze natężenie ruchu oraz krótszy poranny szczyt komunikacyjny. Pierwsze zmiany to także mniej czynności podczas obsługi codziennej na bazie. Jedynym minusem jest konieczność wczesnego wstawania do pracy.

InfoBus.pl: I pytanie na koniec - komu polecasz zawód kierowcy autobusu?

Rafał: Praca w roli kierowcy autobusu to stres związany z sytuacją na drodze, z pasażerami. To trzeba lubić. Ja najbardziej w tej pracy cenię sobie zmienność sytuacji. Pomimo jazdy często kilka razy pod rząd na tej samej linii dzień do dnia jest niepodobny. Także pracę kierowcy autobusu mogę polecić osobom, które to lubią i umieją sobie radzić ze stresem.

InfoBus.pl: Bardzo dziękujemy!

Na koniec zapraszamy wszystkich kierowców zainteresowanych autobusowymi opowieściami do kontaktu pod adresem redakcja@transinfo.pl lub poprzez FB. Chcemy o Was pisać na łamach InfoBusa, a w zamian - w ramach skromnego podziękowania - wyślemy Wam autobusowy upominek.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
za kierownicą
kierowca
Mobilis
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....