Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Z Wrocławia do … Leszna. Volvo umową na hybrydy

infobus
16.10.2018 15:00
0 Komentarzy

Volvo dostarczy osiem autobusów hybrydowych do Leszna. To już dziewiąte polskie miasto, w którym Volvo wygrało przetarg bądź dostarczyło autobusy hybrydowe w tym roku. Dziś, 16 października leszczyński Urząd Miasta i producent podpisali umowę na dostawę spalinowo-elektrycznych autobusów 7900.

Leszno rozstrzygnęło przetarg na dostawę autobusów hybrydowych klasy MAXI w ubiegłym tygodniu. Volvo było jedynym oferentem. Miastu zaproponowano znane i sprawdzone 7900 hybrid. Zostaną one w całości wyprodukowane w Polsce – we wrocławskiej fabryce Volvo. Dziś miasto podpisało umowę ze szwedzkim producentem. Kontrakt opiewa na 14 740 320 PLN brutto. Jeden hybrydowy 7900 będzie kosztował 1 498 000 PLN netto. Zgodnie z umową hybrydy trafią do Leszna do końca czerwca 2019 roku.

Spalinowo-elektryczne autobusy 7900 to hybrydy ze sterowaniem równoległym. Ich układ napędowy oparty jest na dwóch silnikach. Najważniejszy jest spalinowy silnik D5K o mocy 176 kW. Obok niego zamontowano asynchroniczny silnik trakcyjny I-SAM o mocy 120 kW. Obie jednostki zblokowano ze zautomatyzowaną skrzynią biegów Volvo I-Shift

Hybrydy Volvo mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, np. podczas ruszania z przystanków czy świateł. Dopiero po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Takie rozwiązanie sprawia, że zużywają od 30 do 40% mniej oleju napędowego i emitują od 40 do 50% mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami napędzanymi wyłącznie silnikiem diesla.

„Napęd hybrydowy bardzo dobrze sprawdza się w ruchu miejskim – dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużych prędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń, jest cichy, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazny dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla” – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.

Leszno to już dziewiąte w tym roku polskie miasto, które zdecydowało się na zelektryfikowane autobusy miejskie Volvo. Wcześniej producent wygrał przetargi bądź dostarczyło już autobusy do Inowrocławia (8 elektrobusów i 8 hybryd plug-in), Grudziądza (7 hybryd plug-in), Białegostoku (4 hybrydy), Ełku (6 hybryd), Krosna (11 hybryd klasy MIDI), Jeleniej Góry (3 hybrydy), Krakowa (12 hybryd przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (jedna hybryda).

Autobusy hybrydowe Volvo kursują dziś na regularnych liniach w Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach, Jeleniej Górze, Białymstoku, Krośnie i Warszawie. W sumie Volvo sprzedało do tej pory ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, co czyni producenta liderem w zakresie autobusów z napędem spalinowo-elektrycznym.

Komentarze