TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Z Jastrzębia do Łomianek. Debiut spalinowego Nowego Urbino 12
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.08.2019 16:00:08 1 komentarz
fot. Patryk Lis, phototrans.pl

Na linia obsługiwanych przez Komunikację Miejską w Łomiankach zadebiutował pierwszy z dwóch Nowych Urbino 12 ex Warbus. Autobus po dostawie do KM przeszedł kilka zmian, aby móc kursować na liniach stołecznego Zarządu Transportu Miejskiego.

Zakupowa historia
Przypomnijmy, że pod koniec maja przewoźnik z Łomianek zaczął poszukiwania dwóch, maksymalnie trzyletnich autobusów klasy MAXI. KM wprost zaznaczyła, że najlepiej gdyby były to Solarisy Urbino 12. 27 maja okazało się, że wpłynęła jedna. Przedstawiło ją mLeasing. Oferta spółki zależnej mBanku opiewała na 1 476 000 PLN brutto. A to dało 600 000 PLN netto za autobus.

Od początku przypuszczaliśmy, że mogą to być dwa Nowe Urbino 12, które Warbus pozyskał na potrzeby obsługi kontraktu przewozowe w Jastrzębiu-Zdrój. Ich zakup finansował mLeasing. Następnie autobusy zostały przekazane w użytkowanie jastrzębskiemu PKM, który był podwykonawcą warszawskiego przewoźnika na części zadań. Od 11 marca autobusy były jednak bez zatrudnienia. A to z powodu wypowiedzenia przez Warbus umowy na przewozy Międzygminnemu Związkowi Komunikacyjnemu.

Na początku czerwca autobusy trafiły do Łomianek. Przed dopuszczeniem ich do ruchu dokonano kilku zmian. Autobusy zostały pomalowane w warszawskie barwy. Dodatkowo wymieniono w nich SIP i monitoring. Urzędzenia dostarczył bydgoski SiMS. Koszt pozyskania pakietu do jednego autobusu wyniósł 39 875 PLN netto.

Ostateczny wygląd. Po tuningu
Każdy z nich umożliwia podróż maksymalnie 98 pasażerom. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE. Autobusy są napędzane niespełna siedmiolitrowym silnikiem Cummins ISB6.7E6C 280B. To jednostka napędowa o mocy 209 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego, naturalnie spełniająca normę Euro 6. Zblokowano ją ze skrzynią Voith D854.6 Diwa 6.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Konvekta UL500 II o mocy 24 kW. Naturalna wentylacja jest zapewniona przez sześć przesuwnych okien oraz dwa luki dachowe. W autobusach zdemontowano oryginalny monitoring i zamontowano urządzenia SiMS-a.

SIP to już jak wspomnieliśmy również dzieło bydgoskiej firmy. Na zewnątrz zastosowano więc trzy tablice diodowe (przednia 200 x 24 pkt, bok 160 x 24 pkt, tył prawdopodobnie 40 x 24 pkt). Wszystkie świecą na biało. W środku znajdujemy tablicę LCD 23", która prezentuje w formie graficznej i tekstowej informację liniową. Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie mogło oczywiście zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością steruje autkomputer SIL z dotykowym interfejsem.

Docelowo spalinowe trzyletnie Solarisy KM można będzie spotkać na liniach kursujących do Łomianek, czyli 110, 150, 250 i 750. To jednak nie jedyne pojazdy tej marki, które zasiliły flotę podwarszawskiego przewoźnika. Włączył on już do eksploatacji także dwa elektryczne Nowe Urbino 12. O ich wyposażeniu pisaliśmy tutaj.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
KM Łomianki
Solaris
Warbus
mLeasing
SiMS
używane
  • juras – 28.08.2019

    Z tyłu jest duża tablica zewnętrzna, taka sama jak z boku (zresztą SIWZ dostosowania SIP do warszawskiej sieci nie dopuszczał małego ekranu). Warto zwrócić uwagę na brak e-korali na rzecz zwykłych, analogowych korali (z tego co pamiętam, brakuje podświetlenia tablic) i tylko jeden ekran ciekłokrystaliczny w środku przestrzeni pasażerskiej - w sieci warszawskiego ZTM nowe 12-metrowce zwykle mają 2 lub 3 wyświetlacze z bieżącymi informacjami o trasie, linii i reklamami, plus oczywiście szeroki ekran na e-korale. Stare za to mają żółte wyświetlacze zewnętrzne - na ogół tylko przedni i tylni mały oraz wewnątrz jeden czerwony ledowy. Oprócz ww. linii, autobus teoretycznie można spotkać jeszcze na N56.

  • Alan Miłek – 28.08.2019

    Brak ciepłego guzika, zwykła brygadówka, inny kształt dachu, inne lusterko na wysięgniku.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....