Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Yutong z Euro 6, ogniwami i elektrykami

infobus
04.09.2015 14:22
0 Komentarzy

Jedenz największych producentów autobusów na świecie, chiński Yutong przyśpiesza idostosuje swoja ofertę do wymagań europejskiego rynku. Zacznijmy od diesla,gdyż tego typu napęd ma cały czas największy zasięg. Podczas wystawy w Izraelu

Yutong pokazał w Tel-Avivie swoje autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne typu ZK6121HQ, ZK6938HQ, ZK6129HQ,ZK6126HGA wyposażone w silniki Cummins Euro 6. Przeprowadzono jazdy testowe, któreprzyciągnęły ok. 300 klientów. Zapewnecześć z tych pojazdów zobaczymy już niebawem ? na październikowych targachBusworld w Kortrijk.

ElektrycznyYutong E6

Kolejne ważne wydarzenie to uruchomienie seryjnej produkcji autobusówelektrycznych Yutong E6. Według chińskiej firmy w ciągu dwóch miesięcysprzedano aż 3000 (!) sztuk tego typu pojazdów. Ciężko to sobie wyobrazić. Jakoprzykład producent podaje kontrakt na 310 szt. Yutong E6 dla prowincjiShangqiu, które zastąpiły stary tabor w mieście

Kompaktowewymiary E6 to 6,4 m długości, 2 m szerokości, 2,9 m wysokości i 36 miejsc dapasażerów, w tym 12 na miejscach siedzących. Tak niewielkie gabaryty zapewniająmu stosunkowe niskie koszty zakupu, wysoką zwrotność na ruchliwych drogach wmiastach. Jego zasięg to 140 km. Pojazd zużywa 0,3-0,4 kilowatogodziny energiina kilometr. Do ładowania potrzebna jest instalacja o napięciu 380V pozwalającana ładowanie z mocą 60 kW. Wówczas naładujemy autobus ?do pełna? w ciągusześćdziesiąt minut. Według szacunków Yutong, E6 jest w stanie obniżyć kosztyoperacyjne przewoźników o 60%, a dzięki wydajnemu napędowi pojazd radzi sobiena drogach z kątem nachylenia nawet 25%.

Pozwolenie na ogniwa

Kolejna ważna informacja dotyczy autobusów na ogniwa paliwowe. Yutong otrzymałpierwsze w Chinach pozwolenie na komercyjną budowę tego typu autobusów. Takidokument wystawiło Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT).Już w 2009 r. chiński producent rozpoczął pierwsze testy z ogniwami i wodorem.W 2013 r. zbudowano kolejny prototyp ? już w pełni niskopodłogowy. Yutongpoczynił też duże inwestycje w zespół R&D. Aby przyspieszyć badania irozwój autobusów na ogniwa paliwowe, firma wybudowała w Pekinie i Szanghajustacje tankowania wodorem. To oznacza, że niebawem może ruszyć ich masowaprodukcja.

Autobusna wysokości 5030 m

I nakoniec ciekawostka ? 21 lipca br. autobus Yutong T7 wjechał na wysokość 5030 m. Całe wydarzeniamiało miejsce w Tybecie, a pojazd wystartował z Lhasy, świętego miastapołożonego na wysokości 3658 metrów. Jak podaje chiński producent, ?wspinaczkowy? T7wyposażony jest w 6-litrowy silnik V8 amerykańskiej firmy GM o mocy 315 KM (232kW) i momencie obrotowym 490 Nm. Z silnikiem współpracuje automatyczna skrzyniabiegów Allison. T7 wspinał się pod górę z średnią prędkością 20 kilometrów. Zewzględu na sporą liczbę ostrych zakrętów w Tybecie, chińskich kierowców czekałosporo wyzwań. Mamy nadzieję, że przy okazji bicia tego rekordu nikt nieucierpiał i oczywiście czekamy na kolejne ciekawostki z Chin.

Komentarze