TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Yutong, SOR i Solaris z ofertami na e-busy dla Polkowic!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 12.03.2020 17:00:41
Yutong, SOR i Solaris z ofertami na e-busy dla Polkowic!

Ciekawe wieści przyniosło otwarcie ofert w przetargu na dostawę dziewięciu elektrobusów dla Polkowic. Dziś, 12 marca miasto otrzymało aż trzy oferty. Z pobieżnych wniosków wynika, że w Polsce mogą zadebiutować elektrobusy... chińskiego Yutonga! Ale jeszcze SOR i Solaris.

Czego chcą w Polkowicach?
Przypomnijmy, że miasto interesują wyłącznie elektryczne pojazdy klasy MIDI lub MAXI. Muszą mieć nadwozia o długości od 8,8 do 12,5 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m i wysokość do 3,4 m. Spółka zakłada, że elektrobusy umożliwią podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 20 na miejscach siedzących.

Pojazd ma także mieć wyznaczone miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Wymagany układ drzwi to 0-2-2, 2-2-0, 2-0-2, 1-2-2, 2-2-1, 2-1-2 lub 2-2-2. Warto przy tym podkreślić, że pierwsze wejście ma mieć prześwit nie mniejszy niż 650 mm, natomiast drugie minimum 1200 mm.

W zakresie układu napędowego w Polkowicach wymagają:

  • silnika trakcyjnego o mocy minimum 120 kW minimalny, moment obrotowy 550 Nm
  • zużycie energii elektrycznej maksymalnie 1,2 kWh/km
  • baterie o minimalnej pojemność 170 kWh

Tak wyposażone autobusy mają rozwijać prędkość maksymalną do 80 km/h, a jego zasięg na jednym naładowaniu to przynajmniej 160 km (przy zachowaniu jeszcze 15% zapasu w zasobniku energii) w warunkach testu SORT2.

W zakresie ładowania pojazdów Polkowice chcą klasycznego systemu plug- in z standardowej sieci o natężeniu maksymalnie 63 A, gdzie czas pełnego ładowania to 6,5 godziny. Ładowarka ma być zabudowana na autobusie.

Elektrobusy dla Polkowic mają być dostarczane w kilku transzach. Całe zamówienie ma zostać zrealizowane do 24 lutego 2021 r. Czasu na dostawę jest więc w sam raz.

Trzy oferty, każda ciekawa
Dziś minął termin składania ofert. Na elektrobusy w Polkowicach przygotowali budżet w wysokości 19 372 500 PLN brutto. A to daje 1 750 000 PLN netto. Wycena niezła, choć bliższa klasie MIDI. Dwie z trzech ofert zmieściły się w tych szacunkach.

Pierwszą i jednocześnie sensacyjnie najtańszą przedstawiło konsorcjum Busnex Poland z Warszawy oraz chińskiego Yutonga. Cena za całość to 18 819 000 PLN brutto. Polkowicom zaoferowano Yutongi E10. Cena jednego to 1 700 000 PLN netto. Konsorcjum proponuje pięć lat gwarancji na trwałość baterii trakcyjnych oraz zużycie energii na poziomie średnio 0,76 kWh/km.

SOR niemalże wstrzelił się w budżet. Jego oferta to 19 371 393 PLN brutto. Polkowicom zaoferowano SOR-y EBN11 w cenie jednostkowej 1 749 900 PLN netto. Do tego pięc lat i miesiąc gwarancji na baterie trakcyjne oraz deklarowane zużycie energii na poziomie 0,914 kWh/km.

Najdroższy okazał się Solaris, który zaoferował bateryjne Urbino 12. Propozycja producenta z Bolechowa to 20 368 800 PLN brutto. To daje cenę za jednego "jamnika" w wysokości 1 840 000 PLN netto. Zakładane zużycie Solaris zastrzegł jako tajemnicę handlową. Wiadomo natomiast, że proponuje pięć lat gwarancji na baterie.

Yutong górą?
Pobieżne wyliczenia wskazują, że Yutong może być zwycięzcą w polkowickim przetargu. A to mogłoby by oznaczać, pierwsze seryjne elektrobusy tego producenta w Polsce. A coś jeszcze o nich wiemy?

W rozmowie z Marcinem Kucharskim z Busnex Poland – na polskim rynku pojawił się nowy produkt, który może zmienić dotychczasowy układ sił na elektromobilnym rynku, a przede wszystkim przynieść operatorom bardziej konkurencyjne ceny. Zaoferowany Polkowicom pojazd to Yutong E10 o długości 10 m. W wersji proponowanej miastu byłny on wyposażony w potężną baterię o pojemności 340 kWh. To w praktyce oznacza, że ten pojazd może być ładowany co drugi dzień. Kolejny plus to wysoka pojemność tego autobusu. Przy tak dużej baterii może on zabrać na pokład 81 pasażerów, w tym 22 na miejscach siedzących.

Czekamy więc na rozwój wydarzeń. Może być bardzo ciekawie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Polkowice
UM
ZKM Polkowice
Solaris
SOR
Yutong
Busnex Poland

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....