TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wyjątkowe Scanie Citywide 12LF CNG dla MPK Tarnów [ZDJĘCIA]
INFOBUS.PL - Opublikowano: 22.06.2018 17:00:40
Jakie są gazowe Scanie dla MPK Tarnów?

Wczoraj, 21 czerwca odbyło się oficjalne przekazanie Scanii Citywide 12LF CNG dla tarnowskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Przewoźnik zamówił 21 takich autobusów. Do tej pory przekazanych mu zostało 9 sztuk. Autobusy dzięki niektórym rozwiązaniom wypadają bardzo korzystnie i trafne jest określanie ich jako szytych na miarę.

Jedną gazową Scanią w wersji dla Tarnowa może podróżować maksymalnie 76 pasażerów. 27 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster 8MA. 10 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wszystkie posiadają dedykowaną dla tarnowskiego MPK niebieską tapicerkę z wzorami stylizowanymi na autobusy i samochody rysowanymi przez dziecko. W połączeniu z biało-szarymi panelami bocznymi, oraz srebrnymi poręczami ze stali nierdzewnej uzyskujemy bardzo stonowany, ale jednocześnie elegancki wystrój wnętrza. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.

Czas na napęd. Citywide'y 12LF CNG w wersji dobranej pod katem potrzeb MPK Tarnów są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami Scania OC09101. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1350 Nm. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1400B. Na dachu autobusów zabudowano cztery aluminiowe butle na sprężony gaz ziemny, każda o pojemności wodnej 320 l. O zasięg Scanii nie trzeba się martwić.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo o mocy 36 kW. Jego wydajna praca była odczuwalna, szczególnie w tak upalny dzień jaki mieliśmy wczoraj. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Składa się on aż z 7 kamer, których główny wyróżnikiem jest funkcja rozpoznawania twarzy.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus, którego tarnowskiego MPK już od wielu lat darzy zaufaniem. Gazowa Scania jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne. Jednak w porównaniu z rok starszymi spalinowymi braćmi, a także Solarisami i Scaniami OmniLink świecą one nie na biało, lecz w kolorze bursztynowym. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy LED typu ETL416120. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy monitor LCD ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa oraz reklamy. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Dodajmy, że ekrany LED, które są teraz we wszystkich Scaniach, do końca roku pojawią się w całym taborze MPK. Pokazują one m.in. trasę przejazdu na mapie. W momencie dojazdu na przystanek mapa zwiększa skalę, co osobom nie znającym dobrze topografii miasta, znacząco ułatwia korzystanie z komunikacji miejskiej w Tarnowie.

Z kolei kierowca może liczyć na przyzwoite warunki pracy. Co prawda nie ma do dyspozycji w pełni oddzielonej od przedziału pasażerskiego kabiny, ale kokpit z regulacją kolumny kierownicy, fotel ISRI oraz osobny nadmuch z klimatyzacji powodują, że prowadzący nie powinien i tak narzekać.

Dostawa dla MPK Tarnów 21 gazowych Citywide'ów 12LF powoduje, że Scania stała się najpopularniejszą marką we flocie przewoźnika. Średnio co trzeci autobus eksploatowany przez miejską spółkę został wyprodukowany w Słupsku. Na tym jednak nie kończą się autobusowe zakupy w Tarnowie. MPK czeka jeszcze na dziewięć MAN-ów Lion's City, które będą przystosowane do tankowania B100.

Warto jeszcze wspomnieć o tegorocznych miejskich kontraktach Scanii. Ten rok dla producenta przede wszystkim pod znakiem CNG stoi. Tarnowskie zamówienie zajmuje drugie miejsce pod względem wielkości w tegorocznym portfelu zamówień Scanii. Producenta spod znaku gryfa czeka jeszcze dostawa 29 egzemplarzy Citywide'ów 12LF CNG dla firmy Michalczewski do obsługi warszawskich linii autobusowych. Radomski przewoźnik pierwszy raz w swojej historii postawił na Scanię. Na ich opisanie jeszcze naturalnie przyjdzie czas. Ale już teraz możemy nieco uchylić rąbka tajemnicy- te pojazdy będą jeszcze bardziej skrojone pod potrzeby klienta i będą obfitowały w sporo ciekawostek.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Tarnów
Scania
CNG
  • Peter Kaminski – 22.06.2018

    Może i są dobre, ale ich wygląd jest... Toporny, ciężki coś jak koniec lat 90 a do tego wydaje się „zagracony” w środku.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....