TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wuppertal odbiera wodorowe Van Hool-e
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.01.2020 17:00:39
fot. WSW, facebook.com

Pierwszy z dziesięciu nowych autobusów Van Hool z wodorowymi ogniwami paliwowymi został oficjalnie przekazany WSW z Wuppertalu. W kolejnych tygodnia przewoźnik spodziewa się pięciu kolejnych pojazdów.

W nadchodzącym roku będą one kierowane regularnej eksploatacji. Nie jest jeszcze jasne, na jakich trasach będą podróżować. Wodorowe Van Hool-e będą stacjonować w zajezdni autobusowej w dzielnicy Breck.

System tankowania wodoru jest obecnie budowany w spalarni odpadów AWG na Korzert. Tam WSW i AWG same wytwarzają wodór w elektrolizerze, wykorzystując energię elektryczną ze spalania odpadów. Uruchomienie zakładu planowane jest na luty 2020 r. W międzyczasie WSW może skorzystać ze stacji tankowania w Düsseldorfie.

Nowy autobus miał we wrześniu wizytę w Wuppertalu. Okazją było spotkanie przedstawicieli miast i regionów biorących udział w europejskich programach wykorzystania autobusów wodorowych w lokalnym transporcie publicznym. Następnie ponownie udał się do belgijskiego zakładu Van Hool na kilka tygodni, aby dostosować napęd i kilka inny rozwiązań do wymagań WSW. Przejechał już 800 kilometrów. WSW początkowo będzie wykorzystywać go do szkolenia około 270 kierowców autobusów.

700 ton mniej CO2 rocznie w porównaniu do oleju napędowego
Dzięki zastosowaniu dziesięciu autobusów z ogniwami paliwowymi można zaoszczędzić prawie 700 ton CO2 rocznie w porównaniu z autobusami z silnikami diesla. Każdy autobus ma miejsce dla 75 pasażerów. Pojazdy o długości 12 metrów ważą 14 ton. Są wyposażone w ogniwo paliwowe o mocy 85 kW i baterię litowo-tlenkową. Maksymalna moc wynosi 210 kW. Koszt jednego pojazdu wynosi około 650 000 euro.

Instalacja do produkcji wodoru ma moc 1 MW. Ma pojemność 425 kilogramów wodoru i jest przeznaczona do zasilania dziesięciu autobusów na ogniwa paliwowe. WSW i AWG zużywają niedrogą energię elektryczną z własnego zakładu przetwarzania odpadów na energię, aby obniżyć koszty zasilania autobusów elektrycznych.

Produkcja wodoru ma przebiegać przede wszystkim wtedy, gdy nie można osiągnąć wysokich cen rynkowych energii elektrycznej ze spalania odpadów. Wtedy konsumpcja własna jest bardziej ekonomiczna. Prace nad infrastrukturą do produkcji wodoru i tankowania przebiegają szybko. Wszystkie elementy oprócz kompresorów zostały już dostarczone i są w trakcie montażu. Pierwsze testy obciążenia elektrolizera mogą już mieć miejsce.

Większość środków pochodzi z różnych programów
Całkowite koszty projektu wodorowego WSW wynoszą 12 milionów euro, z czego 5,5 miliona euro przeznaczono na budowę zakładu produkcji wodoru, a 6,5 miliona euro na zakup pojazdów. Projekt wodorowy "H2W" jest wspierany przez unijne programy finansowania JIVE, MEHRLIN i JIVE2, program finansowania rządu federalnego NIP2 i kraju związkowego Nadrenia Północna-Westfalia za pomocą funduszy VRR. Łączne finansowanie wynosi 6,5 miliona euro.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Van Hool
NIemcy
Wuppertal
WSW
wodór

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....