Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wszystko o gazowych autobusach dla Rybnika: Conecto NGT

infobus
26.12.2019 10:00
0 Komentarzy

Pierwsze sztuki gazowych Mercedesów Conecto są już w serwisie Mercedesa w Świerklanach, koło Rybnika. Ich dostawy do przewoźnika zapewne nastąpią zaraz po uzbrojeniu w Systemy Informacji Pasażerskiej.

Ostatnio dzięki uprzejmości Evobusa i firmy Inter-Car mieliśmy możliwość bliższego zapoznania się z autobusami, które już wkrótce zadebiutują na rybnickich ulicach.

Śląski debiut

W czwartek 19. grudnia br., dzięki uprzejmości Śląskiego dealera firmy Inter-Car mieliśmy możliwość podejrzeć, jak rybnickie gazowce są uzbrajane w systemy informacji pasażerskiej itp. Wkrótce oficjalnie zostaną dostarczone do Przedsiębiorstwa Spedycyjno-Transportowego 'Transgór'.

Rybnicki przewoźnik natomiast startując w gazowym przetargu na obsługę m.in. linii nr 8, 11, 15, 16, 22, 46, 48 i 51, zaoferował dokładnie takie pojazdy, jak mogliśmy oglądać w Świerklanach.

Na razie jednak ZTZ unieważnił to zadanie, a piszemy o tym TUTAJ. Mimo wszystko pierwsza partia gazowych Mercedesów pojawi się już niedługo w Transgórze.

Standard by ZTZ

Rybnickie Conecto NGT wyposażone są w drzwi wejściowe w układzie 2-2-2, klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, a naturalną wentylację zapewni 7 szt. uchylnych okien, ładowarki USB, bezprzewodowy internet poprzez Wi-Fi, a także 26 miejsc siedzących i 8 miejsc, tak jak wymagał przetarg, jest dostępnych z niskiej podłogi. W pojazdach zamontowane zostały siedzenia znane już z rybnickich Mercedesów z miękką wkładką.

Ponadto napędzane są 6-cylindrowym silnikiem, który spełnia normę emisji spalin EURO 6, M936G o pojemności 7,7l i mocy 222kW / 302KM, który wykręca maksymalny moment obrotowy na poziomie 1200Nm – a to wszystko sprzęgnięto z 4-biegową automatyczną skrzynią biegów Voith 864.6. Oś napędowa to standardowo już ZF AV 133. Pojazdy wyposażone są również w detektory pożaru w komorze silnika.

Nowa konstrukcja zbiorników na gaz ziemny z materiałów kompozytowych w Conecto NGT posiada rdzeń z tworzywa sztucznego, osłony z włókna węglowego i dodatkowo włókna szklanego. To połączenie materiałów jest z jednej strony bardzo lekkie, a z drugiej niezwykle wytrzymałe. Pojemność każdej butli gazowej wynosi 227 l, zatem całość to 1362 l. Dzięki temu krótki Conecto NGT potrzebuje zaledwie sześciu, a przegubowy ośmiu butli na CNG. Czy zasięg rybnickich Mercedesów na poziomie 500 km dziennie będzie realny? Przekonamy się już wkrótce.

-„Nasza firma dba nie tylko o to, by podróż odbywała się w sposób bezpieczny i komfortowy, ale również w poszanowaniu środowiska. Dlatego też zdecydowaliśmy się na przeprowadzanie w naszych warunkach testu autobusu spełniającego normy EURO 6, tym razem zasilanego sprężonym gazem ziemnym.” – mówił wówczas Antoni Mainczyk, Prezes Zarządu P.S.T. Transgór S.A. -„Testy te mają na celu przygotowanie do wdrożenia Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.” – dodawał Kazimierz Berger, były już Dyrektor Zarządu Transportu Zbiorowego w Rybniku.

Rybnickie inwestycje

Przypomnijmy, że w dwóch dekadach maja, rybnicka spółka testowała na liniach miejskich gazowego Citaro, jak widać przyniosły one efekt w postaci zamówienia na blisko 20. autobusów.

Warto nadmienić, że firma zamówiła w sumie aż dziewiętnaście autobusów tego typu i kolejna dostawa dziesięciu sztuk przewidywana jest już w maju, choć nie ukrywamy, że może nastąpić szybciej, jak w powyższym przypadku, kiedy to Mercedes dostarcza pojazdy pod koniec roku do przewoźnika.

Czekamy jeszcze na ponowne przetarg drugiego, gazowego zadania na 9 autobusów.

Komentarze