TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Września ma swój elektrobus. Od Solarisa
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.01.2018 16:16:53
Września ma swój elektrobus. Od Solarisa

Elektryczny Solaris Urbino 8,9LE już wozi mieszkańców Wrześni. Miasto odebrało go co prawda w grudniu, ale dopiero w tym miesiącu rozpoczął on służbę liniową.

Przypomnijmy, że Września zamówiła u Solarisa swój elektrobus w kwietniu ubiegłego roku. Pisaliśmy o tym tutaj. Kosztował on miasto 1 894 000 PLN netto. Zgodnie z warunkami kontraktu miał on dotrzeć do Wrześni w grudniu. I tak też się stało.

Autobus został już zaprezentowany mieszkańcom miasta, a od niedawna skierowano go do pracy liniowej. Elektryczny Urbino 8,9LE ma 23 miejsca siedzące, drugie tyle stojących oraz specjalne miejsce dla dwóch wózków inwalidzkich. Na pokładzie pasażerowie będą mogli doładować swoje urządzenia przez USB, a także skorzystać z łącza Wi-Fi.

Producent ma zastosował centralny silnik elektryczny TSA oraz udzielił na pojazd 4-letniej gwarancji. "Jamnik" posiada baterie, które umożliwiają na jednym ładowaniu pokonanie dystansu ok. 120 – 150 km. Elektrobus jest przystosowany do ładowania plug-in. Pełne ładowanie akumulatorów trwa nie więcej niż 6 godzin.

Od wielu lat we Wrześni trwała dyskusja nad powołaniem miejskiej komunikacji w Wrześni. Jej zwolennicy argumentowali, że autobusy jeżdżą po podobnych pod względem wielkości miastach w województwie: Gnieźnie, Śremie czy Środzie Wielkopolskim.

We Wrześni mieszka blisko 30 tys. osób, do tego znaczna część przyjeżdża pociągami i autobusami PKS spoza miasta. Osoby niezmotoryzowane niekiedy muszą pokonać wiele kilometrów pieszo lub na rowerze. Tylko z samego dworca kolejowego do starostwa powiatowego na Chopina jest blisko 2 kilometry. Poruszanie się po mieście wielu osobom ma ułatwić komunikacja publiczna.

Obecnie składa się ona z dwóch linii autobusowych. Jednak nie od razu Rzym zbudowano. Miasto już zaczęło w dobrym stylu stawiając na elektrobusy. Być może kwestią czasu jest dalsza rozbudowa systemu komunikacyjnego Wrześni.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Września
UM
Solaris
elektrobus
  • Szymon Maksimczuk – 24.01.2018

    Mniejszy herb, wyrzucić wtyczkę i będzie 10/10!

  • Kamil Nowakowski – 24.01.2018

    Barwy troche niczym Veolia :P Ale fajniej wygląda z kołpakami 😍

  • Oktawian Malina – 24.01.2018

    Kamil Wódczak

  • Patryk Czajek Czajowski – 24.01.2018

    Michał Łochowicz

  • Patryk Czajek Czajowski – 24.01.2018

    Widzi mi tekst cyt "autobusy jeżdżą po podobnych pod względem wielkości miastach w województwie: Gnieźnie, Śremie czy Środzie Wielkopolskim." A Gniezno ma 70tys mieszkańców i 3 razy większą powierzchnię... po za tym 20 regularnych linii komunikacyjnych i ok 40 autobusów :/ Gniezno powinno uderzać w hybrydy itp, a nie stawiać tylko na euro6 solarisa (12sztuk kupionych SU 10,5) Września przy tym potencjale powinna mieć kilka takich aut i regularne min 2 linie, bo ma to sens :)

  • Tomek Pieńkowski – 25.01.2018

    Odnośnie malowania to jednak trochę za dużo tych naklejek i napisów (zwł, że jeszcze nr taborowy się pojawi). Generalnie jednak OK.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....