TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrocławskie 908 i 930 dla kogo? Sprawdzamy.
InfoBus.pl - Opublikowano: 06.01.2017 14:43:57 16 komentarzy
Wrocławskie 908 i 930 dla kogo? Sprawdzamy.

Pod koniec listopada ubiegłego roku Urząd Miejski we Wrocławiu ogłosił przetarg na trzyletnią obsługę dwóch linii autobusowych ? 908 i 930, które zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w Gminie Wisznia Mała. Sprawdźmy zatem kto złożył oferty w tym postępowaniu.

Wiadomo, że umowa będzie ważna przez najbliższe trzy lata począwszy od lutego 2017. W tym okresie wybrany operator wykona pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 1,2 mln wzkm. Obsługa liniowa ma być zapewniona przez pięć autobusów. Siedem typu B ma mieć długość co najmniej 9 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym 20 na miejscach siedzących. Niska podłoga ma się znajdować przynajmniej w pierwszym oraz drugim wejściu. Ponadto urzędnicy wymagali również trzech autobusów typu C różniących się tylko długością (przynajmniej 11,5 m) oraz pojemnością (minimum 90 pasażerów, miejsce siedzące dla nie mniej niż 25). Autobusy liniowe musiały spełniać normę przynajmniej EURO4. Przez cały okres obowiązywania kontraktu pojazdy podstawowe nie mogą być starsze niż 10 lat. Zwycięzca przetarg będzie musiał na czas trwania kontraktu wdrożyć system informatyczny, do którego będzie miał wgląd zamawiający. Ma on umożliwiać m.in. lokalizację pojazdów czy też kontrolę punktualności kursowania. Urzędnicy założyli, że kontrakt będzie realizowany do wyczerpania wartości umowy. Jego szacunkową wartość zamawiający określił na 8.585.158.

Przyjrzyjmy się ofertom złożonym przez przyszłych wykonawców. Zacznijmy od tej najdroższej, którą złożyła firma z Wrocławia ? Marcopolo. Przewoźnik zaproponował za tabor typu B stawkę ? 6,99zł / wzkm, tabor typu C ? 6,81zł / wzkm, proponując autobusy z 2017 roku produkcji wyposażone w wymaganą przez zamawiającego klimatyzację. Propozycja mieściła się w zakładanym kryterium oceny ofert, ponieważ wartość nie przekroczyła zakładanej wartości zamówienia, którą przedstawił przewoźnik na kwotę 8.196.109,20 zł.

Kolejną, drugą pod względem wartości oferty złożyła spółka z Radomia. Mowa tu o znanym już z wykonywania pracy przewozowej we Wrocławiu 69. Pojazdami, firmie Michalczewski. Przewoźnik zaproponował tutaj najprawdopodobniej 5 autobusów gazowych typu Solaris Urbino 12 CNG z 2013 roku produkcji, wyposażonych również w wymaganą klimatyzację. Za tabor B i C wykonawca zażyczył sobie 6,43 zł / wzkm, co daje łącznie 7.641.028,08 zł.

Trzecią i jednocześnie przedostatnią ofertę złożyła wrocławska firma Dolnośląskie Linie Autobusowe, która za 2 pojazdy z 2013 i 3 z 2017 roku produkcji wyposażonych również w klimatyzację zaproponowała jednakową stawkę za tabor B i C ? 5,45 zł / wzkm, co dało łącznie 6.485.242,32 zł.

Ostatnią i najbardziej korzystną dla zamawiającego propozycję złożyła firma Sevibus, proponując jednakową stawkę za klimatyzowane pojazdy wyprodukowane w 2017 roku ? 5,29 zł / wzkm, co dało łącznie kwotę 6.292.611,36 zł.

Którą ofertę wybierze wrocławski magistrat? Przypuszczalnie dowiemy się tego już niedługo, ponieważ w lutym musi wystartować obsługa ww. linii.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
przetarg
linia
  • Blue – 06.01.2017

    Przeca to ustawka, Sevibus jeździ po tych liniach od lat, do tego właściciel ma dobre układy w UM, więc wiadomo że nic się tam nie zmieni, tylko obecne SORy zastąpią nowsze autobusy :) nie mówię że to źle, sevibus się na co dzień sprawdza, no i nie musi wdrażać systemu kontroli bo już go ma.

  • KODek – 06.01.2017

    Blue brawo masz racje

  • Kierowca – 07.01.2017

    Jeżeli urząd nie uzna tego za rażąco niską cenę to będzie jawna kpina z pozostałych oferentów.

  • kierownik – 07.01.2017

    A gdzie oferta WARBUSA????????

  • me – 07.01.2017

    @Kierowca, a skąd takie przypuszczenie?Oferta DLA i Sevibus bardzo zbliżone cenowo - różnica zaledwie 200 tyś zł w ciągu 3 lat...

  • Worbas – 07.01.2017

    @kierownik brakło, z resztą oni to raczej będą się zwijać z rynków przewozowych ;-)

  • Putin. – 08.01.2017

    Sevi wygrał jak nic. SORami bez problemu to obrobią. Widać każdy znawca ma swoj kalkulator. Tak jak wspomniał Worbas oferta Sevibus i DLA są zbliżone cenowo wiec po co głupie pisanie że maja chody w UM, albo coś ustawili. SIWZ jest taki sam dla wszystkich oferentów i koszta też.

  • kierownik – 08.01.2017

    @Worbas,a dlaczego tak sądzisz?????

  • Kierowca – 08.01.2017

    @PutinTylko zauważ, że różnica 200 tysięcy brutto występuje w momencie gdy DLA zaproponowało 2 autobusy, które już mają i 3 kupują a Sevibus kupuje 5 nowych.... To już daje do myślenia gdy różnica w wydatkach w tym momencie wynosi 1,6mln pomiędzy tymi dwoma firmami.Obie oferty powinny zostać odrzucone jako nierealne do wykonania.Nawet cena autobusów SOR oraz ich niewielkie spalanie nie umożliwia zrealizowania tej umowy 2mln poniżej kosztorysu zamawiającego.

  • Tatuś – 12.01.2017

    DLA sprzeda te autobusy Sevibusowi i dokupią dwa nowe.

  • me – 13.01.2017

    @Tatuś, aleś mnie rozbawił...Może zadzwoń do DLA i podpowiedz im rozwiązanie :P

  • Pafnucy – 15.01.2017

    Dlaczego warbus nie startował. Czyżby UM dawał za duze kary i nie oplaca im sie siedziec we Wro? Jak DLA moze sprzedac wozy jak tez juz mają iles lat,co Ty piszesz.To było być albo nie być sevi,po przegranej lesnicy, "oddanej" czernicy gdyby przegrali wisznie koniec firmy.

  • Piotrek – 18.01.2017

    Jak trudno się pogodzić z przegraną, udowodnili przez ostatnie lata , że potrafią świadczyć usługi na wysokim poziomie. Klima - nareszcie , niby nic a jak wiele, poprawią się warunki podróży i pracy kierowców, gratuluje

  • Psary – 18.01.2017

    Mieszkam w Psarach i bardzo się ciesze , że wygrała ta firma, grzeczni, mili i aż przyjemnie się wsiada, mam porównanie z wcześniejszymi firmami i nikt mi nie powie, że nie widzi różnicy, jak dla mnie to Sevibus może być tu na stałe.

  • me – 27.03.2017

    @Kierowca, Podpowiedz mi proszę bo może nie wiem...DLA zaproponowało 2 własne autobusy które mają spłacone, więc ich oferta w tym jest tańsza od konkurencji...Jakie to własne wozy zaproponowało DLA? Też SORy, czy coś innego??

  • jupiter – 27.03.2017

    1111.1112 sory

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....