Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławskie 908 i 930 dla kogo? Sprawdzamy.

infobus
06.01.2017 12:43
0 Komentarzy

Pod koniec listopada ubiegłego roku Urząd Miejskiwe Wrocławiu ogłosił przetarg na trzyletnią obsługę dwóch linii autobusowych ?908 i 930, które zapewniają komunikację między Wrocławiem a miejscowościami w GminieWisznia Mała. Sprawdźmy zatem kto złożył oferty w tym postępowaniu.

Wiadomo, że umowa będzieważna przez najbliższe trzy lata począwszy od lutego 2017. W tym okresiewybrany operator wykona pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 1,2 mln wzkm. Obsługaliniowa ma być zapewniona przez pięć autobusów. Siedem typu B ma mieć długośćco najmniej 9 m. Muszą umożliwiać podróż przynajmniej 60 pasażerom, w tym 20 namiejscach siedzących. Niska podłoga ma się znajdować przynajmniej w pierwszymoraz drugim wejściu. Ponadto urzędnicy wymagali również trzech autobusów typu Cróżniących się tylko długością (przynajmniej 11,5 m) oraz pojemnością (minimum90 pasażerów, miejsce siedzące dla nie mniej niż 25). Autobusy liniowe musiałyspełniać normę przynajmniej EURO4. Przez cały okres obowiązywania kontraktupojazdy podstawowe nie mogą być starsze niż 10 lat. Zwycięzca przetarg będziemusiał na czas trwania kontraktu wdrożyć system informatyczny, do któregobędzie miał wgląd zamawiający. Ma on umożliwiać m.in. lokalizację pojazdów czyteż kontrolę punktualności kursowania. Urzędnicy założyli, że kontrakt będzierealizowany do wyczerpania wartości umowy. Jego szacunkową wartość zamawiającyokreślił na 8.585.158.

Przyjrzyjmy się ofertomzłożonym przez przyszłych wykonawców. Zacznijmy od tej najdroższej, którązłożyła firma z Wrocławia ? Marcopolo. Przewoźnik zaproponował za tabor typu Bstawkę ? 6,99zł / wzkm, tabor typu C ? 6,81zł / wzkm, proponując autobusy z2017 roku produkcji wyposażone w wymaganą przez zamawiającego klimatyzację.Propozycja mieściła się w zakładanym kryterium oceny ofert, ponieważ wartośćnie przekroczyła zakładanej wartości zamówienia, którą przedstawił przewoźnikna kwotę 8.196.109,20 zł.

Kolejną, drugą podwzględem wartości oferty złożyła spółka z Radomia. Mowa tu o znanym już zwykonywania pracy przewozowej we Wrocławiu 69. Pojazdami, firmie Michalczewski.Przewoźnik zaproponował tutaj najprawdopodobniej 5 autobusów gazowych typuSolaris Urbino 12 CNG z 2013 roku produkcji, wyposażonych również w wymaganąklimatyzację. Za tabor B i C wykonawca zażyczył sobie 6,43 zł / wzkm, co dajełącznie 7.641.028,08 zł.

Trzecią i jednocześnieprzedostatnią ofertę złożyła wrocławska firma Dolnośląskie Linie Autobusowe,która za 2 pojazdy z 2013 i 3 z 2017 roku produkcji wyposażonych również wklimatyzację zaproponowała jednakową stawkę za tabor B i C ? 5,45 zł / wzkm, codało łącznie 6.485.242,32 zł.

Ostatnią i najbardziejkorzystną dla zamawiającego propozycję złożyła firma Sevibus, proponującjednakową stawkę za klimatyzowane pojazdy wyprodukowane w 2017 roku ? 5,29 zł /wzkm, co dało łącznie kwotę 6.292.611,36 zł.

Którą ofertę wybierzewrocławski magistrat? Przypuszczalnie dowiemy się tego już niedługo, ponieważ wlutym musi wystartować obsługa ww. linii.


Komentarze