TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrocław znowu na zakupach: 50+50 autobusów MEGA
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.12.2017 17:00:00 11 komentarzy
Wrocław znowu na zakupach: 50+50 autobusów MEGA

12 grudnia spółka MPK Wrocław zorganizowała konferencję prasową, która poprzedziła ogłoszenie przetargu na zakup kolejnych 50. niskopodłogowych, klimatyzowanych i przegubowych autobusów niskopodłogowych klasy MEGA.

Ten przetarg ukaże się jutro w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Obejmuje on gwarantowane zamówienie na 50 szt. plus 50 szt. w opcji. Wcześniej - bo już 7 marca po Wrocławiu zacznie jeździć 60 wydzierżawionych w lipcu pojazdów marki Mercedes-Benz Citaro (40 x MEGA i 20 x MAXI), o którym to zamówieniu pisaliśmy TUTAJ

Wartość unijnego kontraktu to ok. 86 mln PLN brutto, czyli ok. 70 mln PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie ok. 1,4 mln PLN za przegubowy pojazd. 78 proc. kosztów tego zakupu zostanie dofinansowana w ramach dolnośląskiego Regionalnego Programu Operacyjnego.

Planowo pierwsze autobusy z tego zamówienia pojawią się we Wrocławiu w listopadzie 2018 r., a ostatnie – w styczniu 2019 r.

Ekologia i komfort

Głównym celem projektu i warunkiem, który musi spełnić MPK, jest ograniczenie szkodliwej emisji do środowiska. Dzięki dostawom nowych autobusów i likwidacji najstarszych pojazdów z przestarzałymi normami spalania Euro 2 i Euro 3 MPK Wrocław obniży szkodliwą emisję tlenków azotu do atmosfery o prawie 50 proc. Zakupy pozwolą wycofać będzie można wysłużone 19-letnie przegubowe autobusy Volvo 7000.

Nowe autobusy przełożą się też w zdecydowany sposób na poprawę komfortu podróży komunikacją miejską. Obecnie 47 proc. wrocławskiej floty ma klimatyzację. Dzięki unijnym zakupom unijnych wzrośnie liczba miejskich autobusów w całopojazdową klimatyzację. Pod koniec 2018 będą one stanowić 75 proc. taboru , a w lecie 2019 roku - 100%.

Przypomnijmy też, że w tym roku po Wrocławiu zaczęło jeździ 11 dodatkowych, nowych i klimatyzowanych autobusów MAN Lion's City podwykonawcy - firmy Michalczewski, z którym MPK rozszerzyło umowę

Unijna opcja

-"Zarezerwowaliśmy sobie także opcję dokupienia kolejnych 50 autobusów. Musimy jednak znaleźć źródło finansowania. Rozmawiamy na ten temat z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym" – poinformowała podczas konferencji Jolanta Szczepańska, prezes wrocławskiego MPK. Docelowo miałaby one zastąpić 9-10-letnie Mercedesy Citaro poprzedniej generacji.

Zamówione pojazdy dołączą do 60 autobusów Mercedes-Benz Citaro, które wydzierżawiło MPK. Pierwsze z nich już za kilka dni zaczną przyjeżdżać do siedziby dilera Mercedesa, w Pietrzykowicach.

-"W zasadzie mogłyby jeździć już w lutym, ale firma Mennica wprowadza nowe biletomaty. Nie chcieliśmy montować w nowych autobusach starych kasowników i biletomatów i po miesiącu je zdejmować, dlatego poczekamy do 7 marca - tłumaczy prezes Szczepańska.

W sumie pod koniec 2018 roku MPK pozyska 110 nowych autobusów.

Wrocław z e-Busem

To nie koniec inwestycji ograniczających szkodliwą emisję. MPK Wrocław wraz Miastem Wrocław podpisało trójstronne porozumienie z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju, w efekcie którego do Wrocławia mają trafić autobusy elektryczne. Miasto zadeklarowało zakup 7 takich pojazdów z opcją dokupu 43 dalszych egzemplarzy. Warunkiem jest to, by rząd spełnił swoje obietnice opracowania wraz z producentami takiego autobusu, który będzie spełniał wymogi techniczne przewoźników i będzie dostępny cenowo. Jeśli rząd wywiąże się ze swojej części porozumienia, MPK może uruchomić pierwsza linię autobusu elektrycznego we Wrocławiu już w 2019 roku. Spółka mocno tutaj liczy też na 60-procentowe dofinansowanie z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Pierwsze elektrobusy będą we Wrocławiu testowane na trasie linii K - od ul. Kamieńskiego do ul. Świeradowskiej.

-"To długa trasa a do tego przebiega przez centrum, co pozwoli sprawdzić jak autobusy będą sprawdzały się w zagęszczonym ruchu. Na obu pętlach postawimy ładowarki, aby w ciągu 10 minut przerwy dla kierowcy można było doładować baterię. Pełne ładowanie przeprowadzane będzie w nocy – tłumaczy Szczepańska.

Nie tylko autobusy

MPK Wrocław aktualnie realizuje również program wymiany 56 tramwajów. Spółka jest w trakcie dostaw tramwajów Moderus Beta i zastępowania nimi najstarszych, ponad trzydziestoletnich Konstali. Dzięki nowym tramwajom do 2019 roku w znaczący sposób poprawi się komfort podróży na liniach tramwajowych. Jak podkreśla spółka, pojazdy będą dostępne dla osób o ograniczonej mobilności. Pasażerowie mający problemy z poruszaniem się zyskają dzięki ich zakupowi o tysiąc dostępnych kursów dziennie więcej.

MPK Wrocław prowadzi również dialog techniczny, czyli konsultacje z potencjalnymi producentami, aby przygotować się do ogłoszenia przetargu na kolejne zakupy taboru tramwajowego. Tym razem wymagania będą wyższe, bo nowy tabor ma posłużyć obsłudze nowo budowanych linii.

-"Chcemy podpisać kontrakt za zakup 39 tramwajów z opcją rozszerzenia zamówienia do 87 sztuk – informuje prezes Szczepańska. – Pojazdy mają mieć wszystkie wejścia dostępne z poziomu niskiej podłogi, mają być klimatyzowane i wyposażone w szereg udogodnień.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Wrocław
MEGA
unia
  • Terdebi – 12.12.2017

    Oby wygrał Mercedes albo Man... A z tymi tramwajami to lekka przesada bo ciężko nazwać modernizacją wymianę na Bety. To było coś jak brali 205wrs a teraz to śmiechu warte. . . . .

  • farafiu – 12.12.2017

    No to wybieraj - Citaro lub Lionsy i Bety lub Urbino/Conecto/UrbanWay oraz Pesy i inne tramwaje z poziomem niskiej podłogi przekraczającym 40%. Z takim zarządzaniem za niedługo MPK Wrocław będzie z GOPu ściągało używki.

  • Wroc – 12.12.2017

    A ja bym widział Autosana w MPK ale niestety nie dopuszcza go... W takiej sytuacji zdecydowanie MAN jak Solaris( niekorzystna relacja jakości do ceny )

  • Wrocławianin – 12.12.2017

    Żadnego SRANa nie chcemy we Wrocławiu więcej. To najgorsze nowe autobusy od 1996 roku. Nawet Solaris nie odwalił takiej chałtury jak oni. Oby nowe Mercedesy albo "kartony". Autosan, MAN, Ursus - won z Wrocławia, nikt tego tu nie chce.

  • Marian – 13.12.2017

    A po co we Wrocławiu tureckie mercedesy jak na miejscu jest fabryka Volvo ?

  • Do Mariana – 13.12.2017

    Volvo nie produkuje aktualnie autobusów miejskich z silnikiem diesla.

  • @Wrocławianin – 13.12.2017

    Hahaha nikt nie chce MANa? dobre ;)

  • vito – 13.12.2017

    Uwielbiam te spekulacje co do producenta, gdy pojawia się info o przetargu ;) Ważne by odsyłać najstarsze volvo na emeryturę, dlatego niezależnie kto wygra przetarg największym wygranym będą pasażerowie.

  • wrocławianin – 13.12.2017

    1. mercedesy są robione w manheim2. PRODUKUJE DIESLE, NORMALNIE, PRACUJĘ W VOLVO WIĘC UTKAJ JAPĘ

  • xxx – 13.12.2017

    Produkuje diesle ale nie miejskie. ;)

  • yh – 14.12.2017

    do @wroclawianin: poniewaz to szmelc i sie na tym poznali.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....