TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrocław żegna Jelcze
INFOBUS - Opublikowano: 09.07.2015 11:20:25 11 komentarzy
Jelcz 181M (źródło: Wikipedia/GRAD, lic.CC BY-SA 3.0)

Jelcze jeździły po wrocławskich ulicach prawie 20 lat. Każdy z nich nabił na swój licznik ponad milion kilometrów. MPK posiadało 27 tych wyjątkowych pojazdów. Cztery modele (M121M, M121MB, M181M, M181MB), jako pierwsze w Polsce ,były niskopodłogowe i posiadały automatyczną skrzynię biegów.

Teraz, dla niektórych niestety, przyszedł czas na pożegnanie tych wysłużonych autobusów. W związku z tym w piątek, 10 lipca, ostatni Jelcz wyjedzie na ulice. Będzie to autobus z numerem bocznym 9558 i pojawi się na linii 107. Spotkacie go w godzinach 13:40 ? 17:16 na trasie: Nowy Dwór: Strzegomska- Mińska (Rondo Rotm. Pileckiego)- Muchobór Wielki: Stanisławowska- Centrum Hurtu ul. Giełdowa- Wałbrzyska- Krzyki: pętla.

Rusza też konkurs literacki: ułóż czterowersowy wiersz z okazji pożegnania Jelcza zawierający słowa: Wrocław i Jelcz. Wyślij go wraz ze swoim imieniem i nazwiskiem na adres: rzecznik@mpk.wroc.pl do 15.07 (środa). Na autorów najciekawszych utworów czekają nagrody.

MPK Wrocław zachęca do udziału w konkursie takim oto wierszem :)

Dziś rzucamy Ci wyzwanie

Napisz jelczy pożegnanie

W czterech wersach wierszowanych

I koniecznie rymowanych


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Jelcz
MPK Wrocław
Wrocław
  • ołowianin – 09.07.2015

    Była sobie fabryka lecz komuś w interesach przeszkadzała

  • wrocławianin – 09.07.2015

    Tych autobusów nie było 27. Autobusów M121M było 53, M121MB było 10, M181M i M181MB było po 1 sztuce.Czyli razem 65 sztuk.

  • wrocławianin - c.d. – 09.07.2015

    Zapomniałem dodać jeszcze modelu M181MB/2 - także 1 sztuka. Więc było tych pojazdów we Wrocławiu 66.

  • :-( – 09.07.2015

    Była taka fabryka, która nie potrafiła wyprodukować porządnego niskopodłogowego autobusu przegubowego, a była ogromna. Konkurencja umiała to wygrała. Ot życie. Fabryka przeszkadzała sama sobie i w tym był problem.

  • Busiak – 10.07.2015

    A co z Jelczami M180/ B10MA? Nikt nie pamięta że Wrocław posiadał 7szt. z ośmiu wyprodukowanych. Ósmy w Warszawie dokonał żywota. Pozostały chyba 4 i co na złom???

  • tantus – 10.07.2015

    @:-( - była taka fabryka, która po okresie PRLu odziedziczyła przerost zatrudnienia i ogromne, zupełnie zbędne tereny, generujące niepotrzebne koszty. Państwo sprzedało fabrykę Zasadzie i umyło ręce. A Zasada tak się zna na prowadzeniu biznesu, że wszystkie swoje firmy doprowadził do bankructwa. Ale co tam - prywatyzacja się powiodła, pacjent zmarł.

  • pes – 10.07.2015

    Kiedy w końcu Karków się pozbędzie tego złomu, bo to teraz największe złomowisko szrotu z Wiednia i Jelcza. Kolejnych Krakowiaków też nie widać.....Była akcja pijarowska "już w czerwcu" i co na tym koniec ????

  • tp – 11.07.2015

    Tyle że Kraków miał ich w sumie prawie 200 i duża część dużo młodsza więc te co są jeszcze trochę pojeżdżą. Najmłodsze M181/3 są mają dopiero kilka lat.

  • tantus – 12.07.2015

    @tp: dokładnie. Ostatnią dużą partię Jelczy Wrocław zakupił w 1996 r., później to już były pojedyncze sztuki. A Kraków ostatnie egzemplarzy zakupił w latach 2008-2009, w dodatku były to już pojazdy znacznie lepszej jakości (np. nadwozia ze stali nierdzewnej, które pozwolą eksploatować te pojazdy przez ok. 20 lat).

  • pes – 12.07.2015

    Nie straszcie, że jeszcze z 15lat jelczozłomy będą straszyć na ulicach krakowa

  • Piotr K. – 13.07.2015

    Gwoli ścisłości, to najstarsze M181 w Krakowie mają 8 lat (a najnowsze Jelcze w ogóle, czyli M081, niedługo skończą 7 bo dotarły pod koniec 2008). Przy tym nie tylko wytrzymałość poszycia ma znaczenie i to że zostało wykonane z blachy nierdzewnej nie gwarantuje że cały autobus wytrzyma 20 lat (co raczej wydaje się mało prawdopodobne).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....