TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrocław wybiera Michalczewskiego z MAN-em
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.09.2014 20:00:57 19 komentarzy
Wrocław wybiera Michalczewskiego z MAN-em
Jak poinformowało MPK Wrocław, najkorzystniejszą ofertę w przetargu na obsługę pakietu miejskich linii złożyła firma Internationale Transport Spedition Adam Michalczewski. Ceny złożonych na początku września propozycji przedstawiały się następująco: - ITS Michalczewski - kwota: 338.128,00 zł brutto- Mobilis - kwota: 411.700.00 zł brutto- Arriva - kwota: 426.072,00 zł bruttoW tej sytuacji, przy braku zastrzeżeń formalnych, wybór oferty ITS-u był jedynie formalnością. To wielki powrót radomskiej spółki do gry na komunikacyjnym rynku w Polsce.–„Jesteśmy tańsi od międzynarodowych gigantów, a i tak stawka, którą zaoferowaliśmy, nie jest wcale bardzo niska, to ok. 9 zł za każdy przejechany kilometr. O takiej stawce w Radomiu nawet nie marzymy”- powiedział w wywiadzie dla „Gazety Wyborczej-Radom”Adam Michalczewski, właściciel ITS-u. Spółka do obsługi 17 linii autobusowych w stolicy Dolnego Śląska planuje zakup 69 fabrycznie nowych autobusów, które zostaną zarejestrowane w Radomiu i to tutaj firma będzie odprowadzała za nie podatek od środków transportu. We Wrocławiu powstanie tylko punkt obsługi technicznej autobusów. Radomska firma szykuje się też do kolejnych przetargów. Tym razem ITS czeka na ogłoszenie przetargu na usługi przewozowe w Berlinie. –„Chcemy wejść na ten rynek, będziemy starali się o kontrakt. Jeśli się uda, po stolicy Niemiec będzie jeździło sto naszych autobusów”- opowiada Adam Michalczewski. Przypomnijmy, że wrocławskie zamówienie na podwykonawcę, po zakupach 57. fabrycznie nowych Solarisów, jest kolejnym etapem wymiany miejskiej floty stolicy Dolnego Śląska. Niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy mają pojawić się w 2015 roku na 17 liniach. Formuła pozyskania podwykonawcy dla pasażerów ma być transparentna –to znaczy, że z ich perspektywy zmiana będzie polegała jedynie na zastąpieniu starego taboru - nowym i bardziej komfortowym. Zgodnie z wymogiem przetargu, podwykonawca będzie musiał zapewnić 69 pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku, w tym: 43 szt. przegubowych o długości 18 m, 19 szt. standardowych o długości 12 m i 7 niskopodłogowych midibusów. Te ostatnie wyjadą na mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147. Reszta pojawi się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146. Jak informuje Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowy MPK –zwycięzca przetargu będzie świadczył usługi przewozowe fabrycznie nowymi autobusami marki MAN. To oznacza ogromny sukces niemieckiego producenta, który dzięki temu zamówieniu ponownie zacznie ogrywać pierwszoplanową rolę na autobusowym rynku w naszym kraju. To zamówienie potwierdza również starą dewizę –„pierwsza miłość nie rdzewieje”. Adam Michalczewski od samego początku inwestował w pojazdy monachijskiego producenta i wielokrotnie podkreślał swoje przywiązanie do tej marki. Po ostatnich zakupach Solarisów podejrzewaliśmy, że do obsługi wrocławskich linii spółka może zakupić kolejny „jamniki”. Ale tak się nie stanie. ITS wraca do korzeni i ponownie stawia na MAN. Tym samym już w przyszłym roku do jedynego wrocławskiego lwa –modelu NG 313 w barwach MPK Wrocław –dołączą aż 62 nowe egzemplarze z logo MAN (43 typu Lion`s City i 19 typu Lion`s City G)( plus niskopodłogowych 7 midibusów Solaris Urbino 8,6. Tak potężny zakup to również wzrost floty przewoźnika o 1/4. Aktualnie spółka posiada 66 autobusów przeznaczonych do obsługi radomskich linii (37 marki Solaris i 28 marki MAN) oraz 110 pojazdów, które jeżdżą w Warszawie (55 szt. MAN Lion\'s City G i 55 szt. MAN NL 223). Stołeczne kontrakty firmypowoli się jednak kończą, a dalsza liberalizacja warszawskich linii utknęła w martwym puncie. Stąd też tak duża determinacja ITS-u we wrocławskim przetargu i mocno konkurencyjna oferta –o 73 mln zł tańsza niż druga w kolejności propozycja MobilisuJak podkreśla MPK Wrocław, pojazdy ITS-u będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych. Zostaną fabrycznie pomalowane we wrocławskie, żółto-czerwone barwy. Podobnie jak inne pojazdy MPK będą wyposażone w GPS, czyli będą widziane w czasie rzeczywistym przez nowoczesne systemy np. ITS , system dyspozytorski czy mobilną aplikację dla pasażerów iMPK. Nowy przewoźnik będzie świadczył usługi z własnej zajezdni, ale pod ścisłą kontrolą MPK. Pierwsze nowe MAN-ymogą pojawić się na wrocławskich ulicach już w drugim kwartale 2015 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
ITS
MAN
  • Jarko – 15.09.2014

    I znów błąd.Po pierwsze 43 przegubowcami a nie 67 a po drugie oprócz Manów będzie 7 sztuk Solarisów Alpino

  • – 15.09.2014

    W warszawie na pewno nie ma 55 krótkich manów. Część jeździ w radomiu, chyba jeden jest wycofany.

  • jsd – 15.09.2014

    No to bardzo duży sukces MANA ekstra

  • kierowca108 – 16.09.2014

    Wczoraj w warszawie od jednego z pojazdów pana Michalczewskiego odpadło koło w czasie jazdy.Stan pojazdów woła o pomstę do nieba.

  • aserr – 16.09.2014

    To prawda pomsta do nieba stan jest okropny tych autobusów

  • aserr – 16.09.2014

    Jak widać volvo nie ma juz żadnych szans na Wrocław

  • swi – 16.09.2014

    Duże zmiany w autobusach we Wrocławiu a z tramwajami nic

  • – 16.09.2014

    Po kilkuletniej przerwie ponownie wysyp nowych autobusów brawo

  • – 16.09.2014

    Dobrze że Man

  • – 16.09.2014

    Dobrze że Man a nie Solaris

  • – 16.09.2014

    We Wrocławiu w DLA jezdziło jeszcze 5 manów coś wiadomo?

  • wjet – 16.09.2014

    Dobra informacja dla Wrocławia kolejne nowe autobusy

  • wjet – 16.09.2014

    Madry wybór

  • jwe – 16.09.2014

    Dobrze że nie solaris ta nowa wersja o pomste do nieba prosi

  • MIG – 16.09.2014

    W DLA jeździło 5 MANów NL223 ex MPK Łódź oraz dwa MANy SL223, kupione gdzieś ze Śląska. 1 MAN NL223 uległ doszczętnemu spaleniu, a cała reszta autobusów tej marki (NL i SL) została kilka lat temu sprzedana. MANowskie akcenty we Wrocławiu to obecnie jeden NG313 z MPK Wrocław oraz dwa zakupione w tym roku niskowejściowe MANy EL283 w DLA (2005 rok prod.).

  • MIG – 16.09.2014

    Warto jeszcze nadmienić, że w Sevibusie do niedawna jeździł MAN NL2x2, ale po wdrożeniu nowej umowy (od 23.08.2014) już nie jeździ. MANy NL 2x3 jeżdzą też na liniach lokalnych POLBUS-PKS.

  • olaf – 16.09.2014

    jak warszawskie kontrakty sie skończą to busy wylądują w kzkgop

  • Kris – 18.09.2014

    Mam tylko nadzieję, że wrocławski oddział firmy będzie bardziej dbał o autobusy. Autobusy kursujące po stolicy są w opłakanym stanie.

  • Gregory_z_Radomia – 01.05.2015

    @Kris - są w opłakanym stanie na koniec kontraktu który niedługo się kończy i jak wspomniano w artykule: "Stołeczne kontrakty firmy powoli się jednak kończą, a dalsza liberalizacja warszawskich linii utknęła w martwym punkcie" nie ma szans na kolejne przetargi. Wiedząc o tym oraz mając na uwadze posiadanie floty ponad 100, dziesięcioletnich autobusów z olbrzymimi przebiegami, które raczej są balastem ITS dokonuje tylko bieżących napraw aby dokończyć umowę. Część warszawskich MAN NL 263, zostało odświeżonych w siedzibie spółki w Radomiu i obsługują poszczególne kursy na liniach 3, 8 i 13. Są w dobrym stanie. Obecnie w Radomiu trwa przetarg na obsługę wspomnianych linii na 10 lat. W poprzednim z 1994 roku ITS rozpoczął karierę w przewozach miejskich. Oprócz tego ITS obsługuje także linii 1, 2, 5, 6 i 26 fabrycznie nowymi Solarisami U12, wprowadzonymi do ruchu po wygranym przetargu w roku 2008. Na stan autobusów nikt nie w Radomiu nie narzeka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....