TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrocław: W nowych autobusach chuligani nie mają szans
GAZETA WYBORCZA - WROCŁAW 28.08.2008 - Opublikowano: 29.08.2008 12:49:24
Wrocław: W nowych autobusach chuligani nie mają szans
Merdecesy wrocławskiego MPK to autobusy, w których nie warto zadzierać z kierowcą - zbyt wiele od niego zależy. Ma pod kontrolą obraz z kilku kamer, steruje otwieraniem okna dachowego i włącza lub nie ogromny wentylator. 33 mercedesy citaro od kilku dni czekają na wyjazd w zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej. W pierwszej transzy przyjechało do Wrocławia 12 autobusów przegubowych i 21 krótkich. Na ulice wyjadą 1 września.
Będą kursowały na trasach obsługiwanych przez zajezdnię na Grabiszyńskiej, niewykluczone, że spotkamy je także na liniach nocnych. - Natomiast na pewno będą kursowały na lotnisko - obiecuje rzeczniczka MPK Iwona Czarnacka. Przegubowe mercedesy mają z tyłu dużą półkę na bagaż. Dlatego jadąc z plecakiem lub sporą walizą, nie będziemy przeszkadzać współpasażerom.
Choć siedzenia są tapicerowane, to ich podparcia wydały się nam zbyt twarde. Ale za to producent zapewnia, że są wandaloodporne.
Citaro jest wyposażony w komputer, który monitoruje pracę silnika i w razie awarii informuje o tym kierowcę. Komputer liczy też np. skasowane bilety.
W autobusach zainstalowano System Informacji Pasażerskiej. Na dużym ciekłokrystalicznym ekranie z przodu widać nazwy przystanków, które pozostały do końca, a najbliższy przystanek jest zaznaczony na czerwono. Gdy autobus minie przystanek, jego nazwa znika z tablicy i widzimy tylko te przed nami.
Na każdym przystanku z zewnętrznego głośnika będzie słychać donośny głos informujący o linii autobusowej, obecnym przystanku i kierunku jazdy (np. autobus linii 145, przystanek dworzec, kierunek Sępolno).
Cały autobus jest monitorowany, i to bez martwego pola. Obraz ze wszystkich kamer jednocześnie lub z jednej w powiększeniu wyświetla się na monitorze obok kierowcy i jest nagrywany na dysku. Autobus ma także kamery z przodu i z tyłu. - To świetne rozwiązanie, bo zdarza się że auta osobowe zajeżdżają nam drogę. W razie kolizji wszystko się nagra i nikt nie powie, że to nie jego wina - cieszy się Bogusław Cyjak, kierowca MPK.
Niestety w mercedesie klimatyzacja jest tylko w kabinie kierowcy. Pasażerom pozostają malutkie, uchylane lufciki. Sami nie otworzą nawet okien dachowych. Te sterowane są elektronicznie wyłącznie przez kierowcę.
Laszlo Rakasz, dyrektor ds. strategii w Evobusie, dilerze Mercedesa, zapewnia jednak: - Nasze autobusy mają bardzo wydajną wentylację. Cyrkulację usprawnia wentylator z tyłu pojazdu, przez który przechodzi nawet 1,5 tys. m szesc. powietrza na godzinę.
O włączeniu wentylatora decyduje kierowca. Witold Turzański, prezes zarządu MPK, niewyklucza, że jeśli lata we Wrocławiu będą coraz gorętsze, to w autobusach pojawi się pełna klimatyzacja. Konstrukcyjnie nie ma przeszkód.
Na razie mercedesy są w barwach wrocławskiego MPK. Jednak tak bardzo spodobały się reklamodawcom, że 3/4 z nich jest już zarezerwowanych i wkrótce będzie oklejonych reklamami.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
MPK
Mercedes
EvoBus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....