TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wrightbus bankrutuje! Pierwsza ofiara elektrobusów
- Opublikowano: 28.09.2019 09:00:51 1 komentarz
Wrightbus bankrutuje! Pierwsza ofiara elektrobusów; fot. Wrightbus

Wrightbus, jeden z największych brytyjskich producentów autobusów i główny dostawca piętrusów dla Londynu znalazł się pod zarządem komisarycznym.

Wrightbus to rodzinna firma, która produkcje autobusy od 1946 r. Spółka z siedzibą w Ballymena, w Irlandii Północnej, znana jest głównie jako producent piętrowych autobusów New Routemaster dla Londynu.

Niestety, od dwóch lat producent notuje 15 mln GBP strat rocznie i szacuje się, że wymaga zastrzyku finansowego w wysokości 30 mln GBP. Wcześniejsze rozmowy o przejęciu firmy z trzema potencjalnymi inwestorami - m.in. chińskim Weichai - zakończyły się fiaskiem.

Zdaniem pośredniczącej w tych rozmowach firmy doradczej Deloitte - "nie było możliwe znalezienie nabywcy, który chciałby kontynuować działalność". Upadek irlandzkiego producenta oznacza utratę miejsc pracy przez ok. 1,2 tys. pracowników Wrightbus.

Elektryczny problem

Wrightbus należy cały czas do rodziny Sir Williama Wrighta, jej 92-letniego założyciela. Rzecznik rodziny powiedział, że zmiana technologii w autobusach i przejście z silników wysokoprężnych na elektryczne spowodowała gwałtowny spadek popytu na autobusy w Wielkiej Brytanii.I stąd problemy firmy.

"Gwoździem do trumny" Wrightbus okazały się piętrusy dla Londynu, których zakupy - po zmianie na stanowisku burmistrza tego miasta - zostały w 2017 r. zamknięte. TfL powiedziało stop projektowi New Bus for London i od tamtej pory przyszłość stołecznej komunikacji to elektryczne autobusy spod znaku BYD-ADL.

Przypomnijmy, że do 2017 r. TfL wydał aż 350 milionów funtów na zakup 1000 nowych Routemasterów po 350 000 funtów za każdy, podczas gdy zwykła hybryda kosztuje na Wyspach około 300 000 funtów. To jednak widać nie pomogło Wrightbus.

Co dalej?

Zgodnie z brytyjskim prawem, komisarz zarządzający Wrightbus ma teraz tydzień na znalezienie nabywcy. Czy to się uda? Przy obecnej polityce brytyjskiego rządu raczej wątpliwe.

Warto zauważyć, że dla Wielkiej Brytanii to drugi cios w jej gospodarkę w tym tygodniu - w poniedziałek upadła grupa Thomas Cook. Teraz Wrightbus. W tej sytuacji Boris Johnson, premier Wielkiej Brytanii, spotkał się w środę z przedstawicielami firmy i rozmawiał o jej ratowaniu. Przypomnijmy, że to właśnie Johnson, kiedy był burmistrzem Londynu, zamówił flotę piętrowych autobusów New Routemaster.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
fabryka
piętro
Wrightbus
W. Brytania
  • Michał Paweł Łukasz – 28.09.2019

    Chińczycy szybciej dostosowują się do trendów i cen?

  • Lukasz Nitenberg – 28.09.2019

    Jeden z ich modeli StreetLite - polecam poczytać o jakości ich autobusów. Słaby skręt, słabe przyśpieszenie, droga hamowania porównywalna z tramwajem i słabe wykończenie, dlatego po za First i gdzie nie gdzie Arriva nikt ich autobusów nie kupował. A że First się niby sprzedaje to stracili kolejnego dużego klienta.

  • kasper1 – 29.09.2019

    Wrightbus podzieli los firm takich jak bułgarskiego Czawdara, holenderskiego Den Oudstena, rumuńskiego Rocara vel Autobuzul, polskie firmy takie jak Jelcz i Solbus

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....