TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wraca sprawa mega-przetargu z Kielc. Kontrola z UZP
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.01.2019 16:00:28
fot. kamS, phototrans.pl

Urząd Zamówień Publicznych sprawdzi głośny przetarg na dziesięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej w Kielcach. To za sprawą wniosku społeczników z Kieleckiej Platformy Komunikacyjnej. W ich opinii miasto nie miało prawa podpisać umowy z MPK. A chodzi o kilka autobusów...

Kielecki przetarg na obsługę większości komunikacji miejskiej był jednym z najgorętszych przetargów w branży w 2017 r. Ostatecznie po wielu perturbacjach i nagłych zwrotach akcji jego zwycięzcą zostało tamtejsze MPK. Rok temu, 16 stycznia ZTM podpisał z przewoźnikiem umowę na obsługę komunikacyjną do końca 2027 r. Kontrakt opiewa na 676,5 mln PLN brutto i zakłada przewozy w wymiarze nawet 113 mln wzkm, co uczyniło go największym z dotychczas przeprowadzonych w Polsce.

Wydawało się, że to już kończy całą sprawę. Po roku temat znów powraca. A to za sprawą pięciu autobusów, które zdaniem KPK oraz kilku naszych informatorów są niezgodne z warunkami przetargu. Chodzi o cztery MAZ-y 206 i jednego Solarisa Urbino 15.

"Umowa została podpisana niezgodnie z obowiązującym prawem, czyli z przewoźnikiem, który nie spełniał i nadal nie solenia warunków technicznych narzuconych przez miasto." - tłumaczy nam Filip Jackowski z KPK - "Minimum pięć autobusów nie odpowiada minimalnym warunkom technicznym, a dyrektor ZTM Kielce zdaje się bagatelizować problem, którego zaś prezes MPK w ogóle nie widzi."

O co więc chodzi dokładnie? Zaglądamy do SIWZ. W przypadku MAZ-ów chodzi o fakt, że są to autobusy niskowejściowe. Tymczasem w świetle warunków przetargu pojazdy powinny posiadać "niską podłogę bez stopni poprzecznych we wnętrzu".

Z kolei w przypadku trójosiowego Solarisa chodzi o błędne zakwalifikowanie go przez MPK jako pojazdu klasy MEGA. W przypadku tego typu taboru ZTM określił następujące warunki minimalne:

  • niska podłoga bez stopni poprzecznych we wnętrzu
  • min. trzy drzwi o szerokości min. 11800 mm
  • długość min. 15 m
  • przynajmniej 135 miejsc, w tym nie mniej niż 25 siedzących

Kielecki Urbino 15 tymczasem nie spełnia jednego z tych warunków, bo jego nadwozie jest długie na 14,59 m. Niby tylko 41 cm mniej, ale treść SIWZ wskazywała, że warunki powinny zostać spełnione łącznie. W świetle tego Solaris powinien zostać uznany za pojazd klasy MAXI. O to oznacza dla MPK niższą stawkę za wzkm ok. 50 gr netto w stosunku do taboru MEGA.

KPK wskazuje, że zgłaszała do ówczesnego prezydenta Kielc, Wojciecha Lubawskiego problem z przetargiem, ale nic to nie zmieniło. Wobec ignorowania przez ZTM, łamania warunków umowy przez MPK Kielce i narażania miasta na ogromne straty finansowe, 27 grudnia społecznicy zdecydowali się skierować do Urzędu Zamówień Publicznych wniosek o przeprowadzenie kontroli. Urząd już przekazał zwrotną informację, że podjął postępowanie wyjaśniające.

"Nie dostaliśmy w tej sprawie oficjalnego zawiadomienia. Jeżeli takie się pojawi, to poddamy się kontroli" – mówił rzecznik prasowy ZTM, Grzegorz Witkowski kieleckiemu wydaniu Gazety Wyborczej.

Sprawa jest dosyć intrygująca, choć zastanawiające jest również to, dlaczego dopiero kilka miesięcy temu wyszła ona na światło dzienne. Będziemy się jej przyglądać. W końcu w czym był problem, że nie sprawdzono istniejących autobusów, ale nieistniejącą zajezdnię skrupulatnie weryfikowano? Gdyby ten wątek wyszedł na etapie analizy ofert przez ZTM to kto wie czy byłaby konieczna powtórka przetargu. A wtedy raczej nie skończyłoby się tylko na dwóch ofertach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ZTM Kielce
MPK Kielce
  • Sebbastian Pioro – 09.01.2019

    Dziś prawo jest tylko na papierze. Nikt go już nie przestrzega - a tym bardziej miasta...

  • Norbert Kwiecień – 09.01.2019

    Jeszcze nie takie wałki wyjdą z tego układu kilku osób związanych z MPK i ZTM,czas pokarze w ciagu kilkunastu miesiecy,....

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....