TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wojskowa bitwa na autobusy: Lider 10 vs. i6
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.07.2020 13:00:48
Wojskowa bitwa na autobusy: Lider 10 vs. i6

W maju 1 Regionalna Baza Logistyczna w Wałczu, która zaczyna specjalizować się w zakupach wojskowych pojazdów, ogłosiła przetarg na dostawę fabrycznie nowych autobusów.

26 czerwca wojskowi otworzyli trzy oferty, z których tylko jedna mieści się w budżecie.

Żołnierski budżet

Podstawowe zamówienie obejmuje 8 szt. nowych autobusów, które w opcji może być podwyższone o 7 szt. do łącznej liczby 15 pojazdów. Na te cel armia chce wydać:

  • zamówienie podstawowe: 7 593 528,00 zł brutto, co daje jednostkową cenę za pojazd na poziomie 949 191 PLN brutto / 771 700 PLN netto;

  • zamówienie w opcji: 6 644 337,00 zł brutto z identycznym przelicznikiem jednostkowym;

  • razem: 14 237 865,00 zł

Trzy oferty

Pod koniec czerwca swoje oferty przedłożyły trzy firmy:

  • Autosan z łączną ceną 14 151 150,00 zł brutto, co daje jednostkowy koszt Lidera 10 na poziomie 943 410 PLN brutto / 767 000 PLN netto. Sanocki producent zaproponował termin wykonania zamówienia: do dnia 30.10.2020 r. w ramach zamówienia podstawowego oraz do dnia 11.12.2020r. w ramach zamówienia w opcji. Okres gwarancji to: 42 miesiące bez limitu przebiegu na wszystkie elementy, które nie podlegają normalnemu zużyciu w czasie eksploatacji. Autosan zadeklarował zastosowanie w Liderze 10 silnika o mocy 233 kW z zużyciem energii: 5,065 MJ/km oraz dodatkowe warunki techniczne, jak: elektroniczny układ sterujący rozdziałem siły hamowania oraz przednia szyba ogrzewana

  • Wanicki – diler hiszpańskiego Irizara – z łączną ceną 19 354 972,50 PLN brutto, co daje jednostkowy koszt integralnego i6 na poziomie 1 290 331 PLN brutto / 1 049 049 PLN netto. Termin wykonania zamówienia: 30.10.2020r. w ramach zamówienia podstawowego oraz do dnia 11.12.2020 r. w ramach opcji. Okres gwarancji to: 42 miesiące bez limitu przebiegu na wszystkie elementy, które nie podlegają normalnemu zużyciu w czasie eksploatacji. Wanicki zaproponował w i6 silnik DAF o mocy 300 KW / zużycie energii: 5,76 MJ/km oraz dodatkowe warunki techniczne, takie jak: elektroniczny układ sterujący rozdziałem siły hamowania oraz przednia szyba ogrzewana

  • Scania Polska z łączną ceną 16 586 550,00 PLN brutto, co daje jednostkowy koszt modelu i6 na podwoziu Scania na poziomie 1 105 770 PLN brutto / 899 000 PLN netto. Termin wykonania zamówienia: 30.10.2020r. w ramach zamówienia podstawowego oraz do dnia 11.12.2020 r. w ramach zamówienia opcji. Okres gwarancji: 42 miesiące bez limitu przebiegu na wszystkie elementy, które nie podlegają normalnemu zużyciu w czasie eksploatacji. Scania zaproponował autokar i6 z silnikiem Scania o mocy 302 kW z zużyciem energii: 6,3360 MJ/km oraz dodatkowe warunki techniczne: pomieszczenie do wypoczynku dla drugiego kierowcy (ogrzewane oraz klimatyzowane), łączność pomiędzy pomieszczeniem wypoczynku a miejscem kierującego oraz elektroniczny układ sterujący rozdziałem siły hamowania a także przednią szybę ogrzewaną.

Formalny wybór

W tej sytuacji, wybór najkorzystniejszej oferty żołnierzy mają w zasadzie za sobą. Tylko Autosan zmieścił się w kwocie przeznaczonej przez MON na zakup nowych autokarów. Tym samym, jeżeli cała biurokracja została spełniona, nie pozostaje nam nie innego, jak tylko czekać na umowę i kolejne "bociany" w wojskowych barwach.

Dla formalności: zastosowane kryteria udzielenia zamówienia są następujące:

  • Kryterium jakości - Nazwa: Termin wykonania zamówienia / Waga: 10

  • Kryterium jakości - Nazwa: Okres gwarancji / Waga: 10

  • Kryterium jakości - Nazwa: Moc silnika / Waga: 6

  • Kryterium jakości - Nazwa: Zużycie energii / Waga: 2

  • Kryterium jakości - Nazwa: Dodatkowe warunki techniczne / Waga: 12

  • Cena - Waga: 60 %

Wojskowa historia

Na koniec przypomnijmy, jak to z tymi wojskowymi zamówieniami autobusów bywało. Razem daje to niezły taborowy mix.

W listopadzie 2019 r. Wojsko Polskie – a dokładniej 1 RBLog Wałcz - odebrało ostatnie nowe autobusy. Były to dwa niskopodłogowe pojazdy Autosan Sancity 12LF, przeznaczone do obsługi Wojskowego Portu Lotniczego Warszawa Okęcie. Wartość tego zamówienia wyniosła 2 083 620 PLN brutto, co dało cenę za jednego Sancity 12LF w wersji militarnej na poziomie 847 000 PLN netto.

Wcześniej – w sierpniu 2019 – 2 Regionalna Baza Logistyczna w Warszawie unieważniła przetarg na dostawę 4 autokarów z opcją zakupu kolejnych 3 sztuk. Wojsko otrzymało tylko jedną ofertę – od firmy Wanicki, która przekroczyła minimalistyczny budżet i w tej sytuacji żołnierze unieważnili przetarg.

W latach 2018/2019 armia zakupiła łącznie 28 szt. 10-metrowych autobusów międzymiastowych Autosan Lider 10. Zamawiającym była 2 Regionalna Baza Logistyczna z Warszawy, która z kolei przekazała pojazdy do wytypowanych jednostek wojskowych w całym kraju.

W 2017 r. polskie wojsko wzbogaciło się o 26 autokarów MAN i to z najnowszej generacji Lion`s Coach. Były to pierwsze nowe, turystyczne "lwy" w Polsce.

W 2016 r. Wojsko Polskie zamówiło 56 szt. autokarów MAN Lion`s Coach, które dotarły do koszar z końcem roku.

W 2015 roku także MAN wygrał przetarg dla Wojska Polskiego na 36 nowych autokarów Lion`s Coach (18 sztuk z zamówienia gwarantowanego i kolejne 18 sztuk w ramach opcji).

We wcześniejszych latach wojsko zakupiło 27 sztuk Mercedesów Tourismo (2012r.), 60 sztuk Scania-Irizar Century (rekordowe, zielone zamówienie z 2013 r.) oraz 4 sztuki MAN Lion`s Coach (3 szt. w 2012r. i 1 szt. w 2014r.)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
wojsko
Autosan
Irizar
Scania

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....