TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wodzisław tylko z ofertą od PPUH Kłosok. Ponad budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.11.2018 17:00:51
fot. Konrad Bek

Wodzisław Śląski otworzył jedną ofertę w przetargu na pięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej. Do startu zostały dwa miesiące, więc urzędnicy mają ciężki orzech do zgryzienia. Trzeba "trochę" dopłacić, aby móc zaakceptować ofertę żorskiej firmy PPUH Kłosok...

Przypomnijmy, że Wodzisław zaczął poszukiwania operatora na nowy pięcioletni kontrakt komunikacyjny w drugiej połowie października. Pisaliśmy o tym tutaj. Miasto założyło, że realizacji zadania rozpocznie się 27 stycznia 2019 roku i zakończy wraz z końcem 2023 roku. Przez tan okres zdobywca kontraktu byłby odpowiedzialny za obsługę linii A, B, C-1, C-2, D-1, D-2, E-1 i E-2. W trakcie pięcioletniej umowy założono wykonanie pracy eksploatacyjnej w wymiarze ok. 1 932 000 wzkm.

Od operatora miasto wymaga dysponowania łącznie 11 autobusami, w tym dwoma rezerwowymi. Jeżeli chodzi o autobusy podstawowe mają to być:

  • sześć autobusów typu B – czyli pojazdy klasy MAXI, wyposażone w 90 miejsc (siedzące + stojące);
  • dwa autobusy typu C – pojazdy klasy MIDI, wyposażone w 60 miejsc (siedzące + stojące)
  • jeden pojazd typu M - klasy MINI, 35 miejsc (siedzące + stojące)

Oprócz nich wymagane są również dwa rezerwowe. Muszą to być:

  • jeden typu B – klasy MAXI wyposażonego w 90 miejsc
  • jeden typu M (35 miejsc)

Wszystkie mają być wyprodukowane w drugiej połowie 2018 roku, wyposażone w najnowsze jednostki napędowe: tradycyjne spalinowe lub na paliwa alternatywne np. sprzężony gaz ziemny CNG, osiągające najwyższą normę emisji spalin EURO 6c. Na wyposażeniu pojazdów powinna znaleźć się m.in. klimatyzowana przestrzeń pasażerska. Bezpieczeństwo podróżnych zapewni monitoring wizyjny, nadajnik GPS umożliwiający śledzenie położenia autobusu w czasie rzeczywistym. Naturalna wentylacja powinna być zapewniona poprzez okna przesuwane rozmieszczone na całej długości pojazdów. Wymiana pasażerów zostanie zapewniona przez dwie pary drzwi w każdym typie autobusów.

Dziś upłynął termin składania ofert. Wodzisław na sfinansowanie pięcioletniego kontraktu przewozowego miał przygotowane 13 620 000 zł brutto. Oznacza to, że urzędnicy przyjęli jednostkową stawkę za wzkm na poziomie ok. 6,52 zł netto. Coś jednak nie wyszło, gdyż jedyna otwarta dziś oferta sporo przewyższa te szacunki.

Przedstawił ją obecny operator wodzisławskiej komunikacji, czyli żorska firma PPUH Kłosok. Jej propozycja opiewa na 17 694 028,80 zł brutto. Daje to stawkę 8,48 zł/wzkm netto. Niby bardzo drogo, ale nie zapomnijmy o dwóch ważnych czynnikach. Po pierwsze Kłosok zadeklarował w swojej ofercie, że będzie nowy kontrakt obsługiwał w znakomitej większości najwyżej punktowanymi autobusami (Euro 6c i praktycznie fabrycznie nowe). Po drugie mamy tutaj dosyć krótki, co pięcioletni kontrakt, a to musiało się przełożyć na wysoką stawkę, która wynika wprost z preferencji miasta.

Ruch teraz po stronie urzędników. 2,04 zł/wzkm netto różnicy to nie mało. Również plany miasta, aby kontrakt wystartował tuż po nowym roku nie sprzyjają na ewentualnym zbiciu takiej rozbieżności do niższego poziomu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Wodzisław Śląski
UM
PPUH Kłosok

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....