TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wodzisław Śląski szuka operatora na 5 lat
KONRAD BEK - Opublikowano: 22.10.2018 15:30:29
fot. Konrad Bek

W cieniu ostatnich dostaw nowych autobusów, w ubiegłą środę, 17 października, wodzisławski magistrat ogłosił przetarg na obsługę komunikacji miejskiej na terenie miasta Wodzisław Śląski przez okres 5 lat, jedenastoma autobusami. Czy ktoś będzie w stanie zastąpić obecnego przewoźnika na liniach?

Przetargi tego organizatora charakteryzują się tym, że zazwyczaj jedynym kryterium jest tylko i wyłącznie cena. Tym razem jest inaczej. 60% to cena, 20% można dostać za rok produkcji autobusów oraz 20% za najwyższą normę emisji spalin. Po pięcioletniej, dość niechlujnej obsłudze linii u obecnego przewoźnika starszymi pojazdami, jesteśmy pełni optymizmu patrząc na obecny SIWZ. Do zagospodarowania jest prawie 2 mln wozokilometrów na ośmiu liniach.

Nowe autobusy, diesel czy CNG?

W trakcie pięcioletniego kontraktu urzędnicy zakładają zamówienie pracy eksploatacyjnej w wymiarze ok. 1 932 000 wzkm. Do obsługi linii A, B, C-1, C-2, D-1, D-2, E-1 i E-2 organizator wymaga w sumie 11 szt. autobusów, w tym 2 rezerwowych. Sześć autobusów typu B – czyli pojazdy klasy MAXI, wyposażone w 90 miejsc (siedzące + stojące); dwa autobusy typu C – pojazdy klasy MIDI, wyposażone w 60 miejsc (siedzące + stojące) i jeden pojazd typu M - klasy MINI, 35 miejsc (siedzące + stojące). Wszystkie pojazdy mają być wyprodukowane w drugiej połowie 2018 roku, wyposażone w najnowsze jednostki napędowe, tradycyjne spalinowe lub na paliwa alternatywne np. sprzężony gaz ziemny CNG, osiągające najwyższą normę emisji spalin EURO 6c.

Na wyposażeniu powinna znajdować się m.in. klimatyzowana przestrzeń pasażerska. Bezpieczeństwo podróżnych zapewni monitoring wizyjny, nadajnik GPS umożliwiający śledzenie położenia autobusu w czasie rzeczywistym. Naturalna wentylacja powinna być zapewniona poprzez okna przesuwane rozmieszczone na całej długości pojazdów. Wymiana pasażerów zostanie zapewniona przez dwie pary drzwi w każdym typie autobusów.

Dopuszczone do przetargu zostały autobusy częściowo niskopodłogowe (tabor typ B i C) oraz posiadające w 35% niską podłogę tabor typu M). Oprócz powyższych pojazdów wymagane są również dwa rezerwowe, jeden typu B – klasy MAXI wyposażonego w 90 miejsc i jeden typu M (35 miejsc), wyprodukowanych po 2014 roki i spełniających normy emisji spalin EURO 5 lub EURO 6. Jednolity kolor autobusów, czy też jednolity strój kierowców, a także zatrudnienie na cywilnoprawnej umowie o prace. Ponadto na własną rękę przewoźnik, który wygra przetarg ma za zadanie wprowadzenie dwóch biletomatów, na dworcu i planowanym centrum przesiadkowym.

Wymagania formalne

Pora na warunki formalne postępowania. Warunek doświadczenia urzędnicy uznają za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w ciągu ostatniego roku realizował usługi przewozowe w komunikacji miejskiej o wartości min. 500 000 PLN brutto. Do kompletu wadium, które w tym postępowaniu wynosi 270 000 PLN.

Termin składania ofert wyznaczono na 22 listopada. Otrzymane oferty wodzisławski magistrat oceniał będzie na podstawie trzech kryteriów. Cena to maksymalnie 60% punktów. 20% kolejnych punktów można uzyskać za wiek autobusów wprowadzonych od początku umowy. Pozostałe 20% za wprowadzenie autobusów z najwyższą normą emisji spalin EURO 6c. Termin realizacji zadania rozpocznie się 27. stycznia 2019 roku i zakończy 31. grudnia 2023 roku.

Poprzedni przetarg na wodzisławską komunikację miejską wygrała żorska firma PPUH Kłosok, która podczas pięcioletniej obsługi miała- zdaniem autora- więcej upadków niżeli wzlotów, głównie za sprawą problemów ze stanem technicznym swoich pojazdów. Wówczas wymagano 5-letnich pojazdów, a przewoźnik niezbyt trzymał się wymagań. To pokazuje, że nie zawsze najniższa stawka (w ofertach z 2012 roku stawki wahały się między 4,02 zł/wzkm, a najwyżsża 6,16zł/wzkm) przekłada się na jakość usług. Być może wyznacznikiem kłopotów było niedopilnowanie lub brak odpowiedniego nacisku ze strony organizatora. Miejmy nadzieję, że od przyszłego roku się to zmieni, a urzędnicy będą bardziej rygorystyczni dla przewoźnika.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Wodzisław Śląski
UM
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...