TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wodzisław dołożył i nie zmieni operatora do 2023 roku
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.12.2018 13:00:21
fot. Konrad Bek

Wodzisław Śląski potrzebował miesiąca aby móc rozstrzygnąć przetarg na pięcioletnią obsługę komunikacji miejskiej. Urzędnicy znaleźli brakujące pieniądze i dzięki temu mogli dziś, 28 grudnia zaakceptować ofertę żorskiej firmy PPUH Kłosok. To oznacza, że pozostanie ona operatorem wodzisławskiej komunikacji na kolejne pięć lat.

Przypomnijmy, że Wodzisław zaczął poszukiwania operatora na nowy pięcioletni kontrakt komunikacyjny w drugiej połowie października. Pisaliśmy o tym tutaj. Miasto założyło, że realizacji zadania rozpocznie się 27 stycznia 2019 roku i zakończy wraz z końcem 2023 roku. Przez tan okres zdobywca kontraktu byłby odpowiedzialny za obsługę linii A, B, C-1, C-2, D-1, D-2, E-1 i E-2. W trakcie pięcioletniej umowy założono wykonanie pracy eksploatacyjnej w wymiarze ok. 1 932 000 wzkm.

Od operatora miasto wymagało dysponowania łącznie 11 autobusami, w tym dwoma rezerwowymi. Jeżeli chodzi o autobusy podstawowe mają to być:

  • sześć autobusów typu B – czyli pojazdy klasy MAXI, wyposażone w 90 miejsc (siedzące + stojące)
  • dwa autobusy typu C – pojazdy klasy MIDI, wyposażone w 60 miejsc (siedzące + stojące)
  • jeden pojazd typu M - klasy MINI, 35 miejsc (siedzące + stojące)
Wszystkie muszą być wyprodukowane w drugiej połowie 2018 roku, wyposażone w najnowsze jednostki napędowe: tradycyjne spalinowe lub na paliwa alternatywne np. sprzężony gaz ziemny CNG, osiągające najwyższą normę emisji spalin EURO 6c. Na wyposażeniu pojazdów powinna znaleźć się m.in. klimatyzowana przestrzeń pasażerska. Bezpieczeństwo podróżnych zapewni monitoring wizyjny, nadajnik GPS umożliwiający śledzenie położenia autobusu w czasie rzeczywistym. Naturalna wentylacja powinna być zapewniona poprzez okna przesuwane rozmieszczone na całej długości pojazdów. Wymiana pasażerów zostanie zapewniona przez dwie pary drzwi w każdym typie autobusów.

26 listopada upłynął termin składania ofert. Wodzisław na sfinansowanie pięcioletniego kontraktu przewozowego miał przygotowane 13 620 000 zł brutto. Oznacza to, że urzędnicy przyjęli jednostkową stawkę za wzkm na poziomie ok. 6,52 zł netto. Coś jednak nie wyszło, gdyż jedyna otwarta przed miesiącem oferta sporo przewyższała te szacunki.

Przedstawił ją obecny operator wodzisławskiej komunikacji, czyli żorska firma PPUH Kłosok. Jej propozycja opiewała na 17 694 028,80 zł brutto. Dało to stawkę 8,48 zł/wzkm netto. Niby bardzo drogo, ale nie zapomnijmy o dwóch ważnych czynnikach. Po pierwsze Kłosok zadeklarował w swojej ofercie, że będzie nowy kontrakt obsługiwał w znakomitej większości najwyżej punktowanymi autobusami (Euro 6c i praktycznie fabrycznie nowe). Po drugie mamy tutaj dosyć krótki, co pięcioletni kontrakt, a to musiało się przełożyć na wysoką stawkę, która wynika wprost z preferencji miasta.

Pozostało czekać na ruch ze strony urzędników. Prawie 2 zł/wzkm netto różnicy to nie mało. Również plany miasta, aby kontrakt wystartował tuż po nowym roku nie sprzyjały na ewentualnym zbiciu takiej rozbieżności do niższego poziomu.

Stąd też miasto postanowiło poszukać dodatkowych środków. Miesiąc trwały konieczne formalności. Dziś już wiemy, że wszystko zakończyło się powodzeniem. Magistrat zaakceptował ofertę żorskiej formy. Pozostaje więce czekać na podpisanie umowy i kilka miesięcy na autobusy, które docelowo będą jeździć po Wodzisławiu do końca 2023 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
Wodzisław Śląski
UM
PPUH Kłosok
  • Piotr Pyć – 30.12.2018

    Czy ktoś, kto zajmuje się sprawdzaniem treści, przeczytał ten artykuł przed publikacją? Tyle byków!

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....