TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wodorowe autobusy dla Londynu [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.05.2016 11:37:01 6 komentarzy
Wodorowe autobusy dla Londynu - wizualzicja

Van Hool zawarł umowę z Transport for London na zaprojektowanie i dostarczenie dwóch nowoczesnych autobusów z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

To jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najbardziej przyjaznych środowisku rodzajów pojazdu dla publicznego transportu zbiorowego ? nie emituje żadnych szkodliwych cząsteczek ani dwutlenku węgla i znacząco obniża poziom emitowanego hałasu.

8 + 2

Dwa wodorowe autobusy dla Londynu będą miały napęd hybrydowy łączący ogniwa paliwowe z zasilaniem bateryjnym. Pojazdy będą oparte na sprawdzonej konstrukcji niskopodłogowego dwuosiowego 12-metrowego autobusu Van Hool A330. Najnowocześniejsze moduły ogniw paliwowych FCvelocity-HD7 dostarczy kanadyjska firma Ballard Power Systems. Każdy z autobusów pomieści 65 pasażerów, w tym 35 na miejscach siedzących. Wodorowe Van Hoole wyjadą na ulice ścisłego centrum Londynu, a dokładnie na linię RV1 pomiędzy Covent Garden a Gateway Tower, gdzie dołączą do 8 już eksploatowanych autobusów wodorowych (marki Wright Pulsar Hydrogen). Poniżej prezentujemy film, z ich wdrożenia na linie:


Z rury woda

Hybrydowy układ napędowy wraz z pełnym zbiornikiem mieszczącym 30 kg wodoru umożliwi osiągnięcie dziennego zasięgu 300 km w warunkach eksploatacji na liniach TfL. System napędowy bazuje na ogniwach paliwowych, bateriach litowych oraz silnikach elektrycznych. Autobus porusza się w pełni dzięki elektryczności. Wodór jest przekształcany w energię elektryczną w ogniwie paliwowym, wydzielając parę wodną jako jedyny rodzaj emisji, a dodatkową energię zapewniają baterię. Dodatkowo zastosowano system odzyskiwania energii podczas hamowania, dzięki czemu łączne zużycie wodoru wynosi 8 kg na 100 km.

49 w sumie

Filip Van Hool, prezes Van Hoola, wyraził zadowolenie z nowego wyzwania: - ?Fakt zdobycia przez nas zamówienia od TfL, eksploatującego 9050 autobusów, jest dowodem na zaufanie naszej technologii i produktom. Van Hool dostarczył już 49 wodorowych autobusów do Stanów Zjednoczonych oraz Europy, w tym 5 autobusów dla De Lijn w Antwerpii. Nowa generacja wodorowych autobusów budowanych w naszej fabryce w Koningshooikt (Belgia), utoruje drogę dla dalszych sukcesów rynkowych naszych nowoczesnych rozwiązań. Te wyjątkowej wartości innowacyjne pojazdy są bardzo istotnym elementem produkcji naszego zakładu w Koningshooikt?.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Van Hool
Londyn
TfL
wodór
  • fromex – 04.05.2016

    Niewygodne pytanie: ile kosztuje kg wodoru? Zarówno w sprzedaży, jak i w produkcji, bo na przykładzie biopaliw widac, że nowe technologie kosztują i ktoś (czyli państwo, czyli Pan, Pani i tamten pan...) się do tego dokłada, żeby ktoś inny mógł wyprodukować "ekologiczne" tabelki, jakie to superwspaniałe rozwiązanie jest... Znamienne, że ani słowa o ekonomii nie ma... A z okazji " nie emituje żadnych szkodliwych cząsteczek [...] i znacząco obniża poziom emitowanego hałasu", to jestem ciekaw, w jakiej ekologicznej technologii wykonano opony.

  • ert – 04.05.2016

    Drogo pewnie nie jest, tylko do wytworzenia wodoru trzeba więcej energii niż się jej uzyska z ogniw.

  • fromex – 04.05.2016

    Otóż, a ta energia pochodzi z... ? Zakładam, że z ogniw solarnych (a może lepiej lunarnych... :> ). Kilka dni temu czytałem jakiś oficjalną wypowiedź, że koszty wyprodukowania energii elektrycznej ze źródeł alternatywnych są droższe o średnio 100% od tradycyjnych (o tyle wzrosły by rachunki za "prund"), i to z rospisaniem na wiatraki, fotoogniwa, biocośtam itd... Ot taka ciekawostka ekonomiczna. No ale grunt, żeby roślinki miały dobrze. Mniejsza o ludzi, przyroda sobie bez nich poradzi :)Wodoru jest pełno wokół nas, dowcip polega na tym, że w bezużytecznej postaci.Pan Testla zapewne ze śmiechu się przesypuje w grobie :P

  • wort – 05.05.2016

    @fromex: Bardzo mądrze piszesz, ale mimo to pozytywnie oceniam takie inicjatywy - chodzi o eksperymentowanie z różnymi możliwościami i uczenie się na nich. One są marginalne, to zaledwie kilka autobusów. Oczywiście trzeba umieć to oceniać w taki sposób jak Ty to robisz - krytycznie, a nie hurra optymistycznie. Ale jednak dobrze, że są podejmowane takie inicjatywy, nawet jeśli są ślepymi uliczkami.

  • fromex – 05.05.2016

    Innowacyjność i badania, to klucz do rozwoju gospodarczego itd. Oczywisty banał i nie mam zamiaru tego negować. Mój sceptycyzm bierze się z obserwacji owego hurraoptymizmu w przypadku "elekrtyków".A pamiętamy jakie nadzieje wiązano z napędem gazowym? Wtedy ostrożnie liczono koszty itd., ale oczekiwano, że za kilka/naście lat, to będzie opłacalne i powszechne. Efekt? No właśnie temat uwalono podatkiem (przynajmniej w Polsce), bo jest coś "fajniejszego". Na horyzoncie mamy już następne technologie, ale "elektryki som trendy". Śmierdzi mi to lobbingiem (m.in. politycznym) na kilka mil. Widać ewidentnie minusy tego rozwiązania (i bilansu w zestawieniu z równie ewidentnymi plusami, żeby nie było), a mimo to kolejne miasta się w to pakują na skalę, o której przy gazowcach można było pomarzyć. Niedawno było info o kwasie mrówkowym - kolejny obiecujący temat, wymagający jednak badań, testów, zebrania doświadczeń itd., a to wymaga czasu. Niestety firmy nastawione na zysk sprzedadzą wszystko i szybko, czasem po kosztach, by utrzymać się na rynku korzystając z tymczasowej koniunktury. Tak to niestety widzę. Środowisko naturalne jest tu tylko listkiem figowym. I straszno i śmieszno.

  • fromex – 05.05.2016

    miało być (i brak bilansu w zestawieniu z ...)Szkoda, że nie można edytować (albo ja nie wiem jak.). Nie było by zbędnego nabijania wpisów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....