TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wodorowe autobusy dla Londynu [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.05.2016 11:37:01 6 komentarzy
Wodorowe autobusy dla Londynu - wizualzicja

Van Hool zawarł umowę z Transport for London na zaprojektowanie i dostarczenie dwóch nowoczesnych autobusów z wodorowymi ogniwami paliwowymi.

To jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie i najbardziej przyjaznych środowisku rodzajów pojazdu dla publicznego transportu zbiorowego ? nie emituje żadnych szkodliwych cząsteczek ani dwutlenku węgla i znacząco obniża poziom emitowanego hałasu.

8 + 2

Dwa wodorowe autobusy dla Londynu będą miały napęd hybrydowy łączący ogniwa paliwowe z zasilaniem bateryjnym. Pojazdy będą oparte na sprawdzonej konstrukcji niskopodłogowego dwuosiowego 12-metrowego autobusu Van Hool A330. Najnowocześniejsze moduły ogniw paliwowych FCvelocity-HD7 dostarczy kanadyjska firma Ballard Power Systems. Każdy z autobusów pomieści 65 pasażerów, w tym 35 na miejscach siedzących. Wodorowe Van Hoole wyjadą na ulice ścisłego centrum Londynu, a dokładnie na linię RV1 pomiędzy Covent Garden a Gateway Tower, gdzie dołączą do 8 już eksploatowanych autobusów wodorowych (marki Wright Pulsar Hydrogen). Poniżej prezentujemy film, z ich wdrożenia na linie:


Z rury woda

Hybrydowy układ napędowy wraz z pełnym zbiornikiem mieszczącym 30 kg wodoru umożliwi osiągnięcie dziennego zasięgu 300 km w warunkach eksploatacji na liniach TfL. System napędowy bazuje na ogniwach paliwowych, bateriach litowych oraz silnikach elektrycznych. Autobus porusza się w pełni dzięki elektryczności. Wodór jest przekształcany w energię elektryczną w ogniwie paliwowym, wydzielając parę wodną jako jedyny rodzaj emisji, a dodatkową energię zapewniają baterię. Dodatkowo zastosowano system odzyskiwania energii podczas hamowania, dzięki czemu łączne zużycie wodoru wynosi 8 kg na 100 km.

49 w sumie

Filip Van Hool, prezes Van Hoola, wyraził zadowolenie z nowego wyzwania: - ?Fakt zdobycia przez nas zamówienia od TfL, eksploatującego 9050 autobusów, jest dowodem na zaufanie naszej technologii i produktom. Van Hool dostarczył już 49 wodorowych autobusów do Stanów Zjednoczonych oraz Europy, w tym 5 autobusów dla De Lijn w Antwerpii. Nowa generacja wodorowych autobusów budowanych w naszej fabryce w Koningshooikt (Belgia), utoruje drogę dla dalszych sukcesów rynkowych naszych nowoczesnych rozwiązań. Te wyjątkowej wartości innowacyjne pojazdy są bardzo istotnym elementem produkcji naszego zakładu w Koningshooikt?.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Van Hool
Londyn
TfL
wodór
  • fromex – 04.05.2016

    Niewygodne pytanie: ile kosztuje kg wodoru? Zarówno w sprzedaży, jak i w produkcji, bo na przykładzie biopaliw widac, że nowe technologie kosztują i ktoś (czyli państwo, czyli Pan, Pani i tamten pan...) się do tego dokłada, żeby ktoś inny mógł wyprodukować "ekologiczne" tabelki, jakie to superwspaniałe rozwiązanie jest... Znamienne, że ani słowa o ekonomii nie ma... A z okazji " nie emituje żadnych szkodliwych cząsteczek [...] i znacząco obniża poziom emitowanego hałasu", to jestem ciekaw, w jakiej ekologicznej technologii wykonano opony.

  • ert – 04.05.2016

    Drogo pewnie nie jest, tylko do wytworzenia wodoru trzeba więcej energii niż się jej uzyska z ogniw.

  • fromex – 04.05.2016

    Otóż, a ta energia pochodzi z... ? Zakładam, że z ogniw solarnych (a może lepiej lunarnych... :> ). Kilka dni temu czytałem jakiś oficjalną wypowiedź, że koszty wyprodukowania energii elektrycznej ze źródeł alternatywnych są droższe o średnio 100% od tradycyjnych (o tyle wzrosły by rachunki za "prund"), i to z rospisaniem na wiatraki, fotoogniwa, biocośtam itd... Ot taka ciekawostka ekonomiczna. No ale grunt, żeby roślinki miały dobrze. Mniejsza o ludzi, przyroda sobie bez nich poradzi :)Wodoru jest pełno wokół nas, dowcip polega na tym, że w bezużytecznej postaci.Pan Testla zapewne ze śmiechu się przesypuje w grobie :P

  • wort – 05.05.2016

    @fromex: Bardzo mądrze piszesz, ale mimo to pozytywnie oceniam takie inicjatywy - chodzi o eksperymentowanie z różnymi możliwościami i uczenie się na nich. One są marginalne, to zaledwie kilka autobusów. Oczywiście trzeba umieć to oceniać w taki sposób jak Ty to robisz - krytycznie, a nie hurra optymistycznie. Ale jednak dobrze, że są podejmowane takie inicjatywy, nawet jeśli są ślepymi uliczkami.

  • fromex – 05.05.2016

    Innowacyjność i badania, to klucz do rozwoju gospodarczego itd. Oczywisty banał i nie mam zamiaru tego negować. Mój sceptycyzm bierze się z obserwacji owego hurraoptymizmu w przypadku "elekrtyków".A pamiętamy jakie nadzieje wiązano z napędem gazowym? Wtedy ostrożnie liczono koszty itd., ale oczekiwano, że za kilka/naście lat, to będzie opłacalne i powszechne. Efekt? No właśnie temat uwalono podatkiem (przynajmniej w Polsce), bo jest coś "fajniejszego". Na horyzoncie mamy już następne technologie, ale "elektryki som trendy". Śmierdzi mi to lobbingiem (m.in. politycznym) na kilka mil. Widać ewidentnie minusy tego rozwiązania (i bilansu w zestawieniu z równie ewidentnymi plusami, żeby nie było), a mimo to kolejne miasta się w to pakują na skalę, o której przy gazowcach można było pomarzyć. Niedawno było info o kwasie mrówkowym - kolejny obiecujący temat, wymagający jednak badań, testów, zebrania doświadczeń itd., a to wymaga czasu. Niestety firmy nastawione na zysk sprzedadzą wszystko i szybko, czasem po kosztach, by utrzymać się na rynku korzystając z tymczasowej koniunktury. Tak to niestety widzę. Środowisko naturalne jest tu tylko listkiem figowym. I straszno i śmieszno.

  • fromex – 05.05.2016

    miało być (i brak bilansu w zestawieniu z ...)Szkoda, że nie można edytować (albo ja nie wiem jak.). Nie było by zbędnego nabijania wpisów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....