TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wodna premiera Voith
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 16.01.2013 10:21:45
Wodna premiera Voith

Podczas targów IAA 2012 w Hanowerze, niemiecki producent Voith zaprezentował najnowszy Aquatarder SWR, który obok podstawowego Aquatardera PWR –wytycza nowy rozdział zastosowania technologii wodnych m.in. w autobusach.

Aquatardery, czyli retardery wodne, wykorzystują jako czynnik roboczy płyn chłodniczy silnika. Voith jest obecnie jedynym producentem tego typu rozwiązań. Zalety wody w stosunku do tradycyjnego czynnika roboczego, jakim jest olej, są oczywiste. Voith Aquatarder jest praktycznie bezobsługowy. Dodatkowo, jego zastosowanie umożliwia zaoszczędzenie rocznie od 6 do 12 litrów oleju, w zależności od wielkości pojazdu. To przekłada się z kolei na ograniczenie kosztów eksploatacji i ochronę środowiska, nie trzeba także ponosić kosztów utylizacji zużytego oleju. Jest to więc technologia oszczędzająca zasoby, która łączy w sobie zalety ekonomiczne i ekologiczne. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego retardera, kierowca ciężarówki lub autobusu może wykonywać 90% operacji hamowanie za jego pomocą, co spowalnia proces zużywania okładzin hamulcowych, a także przyczynia się do ograniczenia ilości pyłów wytwarzanych podczas hamowania o 80%. Przy przeliczeniu na 1 milion kilometrów oznacza to zmniejszenie emisji pyłów o ok. 50 kg. A ponieważ okładziny hamulcowe zużywają się znacznie wolniej, retarder taki przynosi także korzyści ekonomiczne. W większości przypadków, inwestycja w retarder zwraca się już po ok. 2 latach eksploatacji. Przy stosowaniu hamowania retarderem, pojazdy uzyskują także wyższą nawet o 6% średnią prędkość jazdy.

Dodatkowo, ponieważ retardery umożliwiają hamowanie ciągłe, przyczyniają się także do znacznego zwiększenia zapasu bezpieczeństwa oraz zapobiegają przegrzaniu się hamulców zasadniczych (tzw. fading) i ryzyka pojawienia się pęknięć na tarczach hamulcowych. Voith Aquatarder zapewnia więc wyższy poziom bezpieczeństwa, niższe koszty eksploatacji, rzadsze wizyty w serwisie oraz niższą emisję szkodliwych substancji. Retardery Aquatarder są bezobsługowe i lżejsze. W porównaniu z dodatkowymi retarderami olejowymi, dodatkowy retarder wodny waży o 35 kg mniej. Dodatkowo, dzięki kompaktowym rozmiarom potrzebuje znacznie mniej przestrzeni.

Aquatarder PWR (podstawowy) skonstruowany jest w taki sposób, że w połączeniu z hamulcem silnikowym zapewnia ciągłą moc hamowania na poziomie 610 kW w pełnym zakresie prędkości. Dlatego idealnie nadaje się szczególnie do ciężarówek dystrybucyjnych oraz pojazdach budowlanych, ale także do pojazdów przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego.

Z kolei Aquatarder SWR (dodatkowy) jest znakomitym rozwiązaniem we wszystkich typach ciężarówek. W autokarach stanowi on standardowe wyposażenie jako element systemu bezpieczeństwa. Aquatarder SWR szczególnie dobrze sprawdza się na długich trasach z relatywnie wysoką średnią prędkością. W połączeniu z hamulcem silnikowym zapewnia on maksymalną moc hamowania rzędu 750 kW.

Warto odnotować, że Aquatarder SWR zdobył Europejską Nagrodę Transportową Zrównoważonego Rozwoju 2012 r. Wręczenie nagrody odbyło się podczas uroczystej ceremonii w Monachium, 29 listopada 2011 r. W kategorii komponentów dla pojazdów użytkowych, Aquatarder SWR pokonał wielu konkurentów. Nagroda przyznawana jest przez monachijskie wydawnictwo Huss-Verlag w siedmiu kategoriach, wyróżniając przedsiębiorstwa z branży transportowej, które w sposób wzorcowy łączą sukces handlowy z odpowiedzialnością społeczną i przyjaznością dla środowiska naturalnego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
retarder
Voith

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....