TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wodna premiera Voith
Dariusz Więcławski - Opublikowano: 16.01.2013 10:21:45
Wodna premiera Voith

Podczas targów IAA 2012 w Hanowerze, niemiecki producent Voith zaprezentował najnowszy Aquatarder SWR, który obok podstawowego Aquatardera PWR –wytycza nowy rozdział zastosowania technologii wodnych m.in. w autobusach.

Aquatardery, czyli retardery wodne, wykorzystują jako czynnik roboczy płyn chłodniczy silnika. Voith jest obecnie jedynym producentem tego typu rozwiązań. Zalety wody w stosunku do tradycyjnego czynnika roboczego, jakim jest olej, są oczywiste. Voith Aquatarder jest praktycznie bezobsługowy. Dodatkowo, jego zastosowanie umożliwia zaoszczędzenie rocznie od 6 do 12 litrów oleju, w zależności od wielkości pojazdu. To przekłada się z kolei na ograniczenie kosztów eksploatacji i ochronę środowiska, nie trzeba także ponosić kosztów utylizacji zużytego oleju. Jest to więc technologia oszczędzająca zasoby, która łączy w sobie zalety ekonomiczne i ekologiczne. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego retardera, kierowca ciężarówki lub autobusu może wykonywać 90% operacji hamowanie za jego pomocą, co spowalnia proces zużywania okładzin hamulcowych, a także przyczynia się do ograniczenia ilości pyłów wytwarzanych podczas hamowania o 80%. Przy przeliczeniu na 1 milion kilometrów oznacza to zmniejszenie emisji pyłów o ok. 50 kg. A ponieważ okładziny hamulcowe zużywają się znacznie wolniej, retarder taki przynosi także korzyści ekonomiczne. W większości przypadków, inwestycja w retarder zwraca się już po ok. 2 latach eksploatacji. Przy stosowaniu hamowania retarderem, pojazdy uzyskują także wyższą nawet o 6% średnią prędkość jazdy.

Dodatkowo, ponieważ retardery umożliwiają hamowanie ciągłe, przyczyniają się także do znacznego zwiększenia zapasu bezpieczeństwa oraz zapobiegają przegrzaniu się hamulców zasadniczych (tzw. fading) i ryzyka pojawienia się pęknięć na tarczach hamulcowych. Voith Aquatarder zapewnia więc wyższy poziom bezpieczeństwa, niższe koszty eksploatacji, rzadsze wizyty w serwisie oraz niższą emisję szkodliwych substancji. Retardery Aquatarder są bezobsługowe i lżejsze. W porównaniu z dodatkowymi retarderami olejowymi, dodatkowy retarder wodny waży o 35 kg mniej. Dodatkowo, dzięki kompaktowym rozmiarom potrzebuje znacznie mniej przestrzeni.

Aquatarder PWR (podstawowy) skonstruowany jest w taki sposób, że w połączeniu z hamulcem silnikowym zapewnia ciągłą moc hamowania na poziomie 610 kW w pełnym zakresie prędkości. Dlatego idealnie nadaje się szczególnie do ciężarówek dystrybucyjnych oraz pojazdach budowlanych, ale także do pojazdów przeznaczonych do ruchu dalekobieżnego.

Z kolei Aquatarder SWR (dodatkowy) jest znakomitym rozwiązaniem we wszystkich typach ciężarówek. W autokarach stanowi on standardowe wyposażenie jako element systemu bezpieczeństwa. Aquatarder SWR szczególnie dobrze sprawdza się na długich trasach z relatywnie wysoką średnią prędkością. W połączeniu z hamulcem silnikowym zapewnia on maksymalną moc hamowania rzędu 750 kW.

Warto odnotować, że Aquatarder SWR zdobył Europejską Nagrodę Transportową Zrównoważonego Rozwoju 2012 r. Wręczenie nagrody odbyło się podczas uroczystej ceremonii w Monachium, 29 listopada 2011 r. W kategorii komponentów dla pojazdów użytkowych, Aquatarder SWR pokonał wielu konkurentów. Nagroda przyznawana jest przez monachijskie wydawnictwo Huss-Verlag w siedmiu kategoriach, wyróżniając przedsiębiorstwa z branży transportowej, które w sposób wzorcowy łączą sukces handlowy z odpowiedzialnością społeczną i przyjaznością dla środowiska naturalnego.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
retarder
Voith
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....