TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Włoski strajk kierowców MPK Lublin. Chodzi o podwyżki i nie tylko
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.08.2018 14:30:26
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Nowy rok szkolny może się zacząć dla lubelskich pasażerów z pewnymi problemami. Na 3 września kierowcy tamtejszego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego zapowiedzieli rozpoczęcie protestu w formie strajku włoskiego. W ten sposób chcą walczyć o większe wynagrodzenia, zmianę organizacji pracy oraz kilka innych przywilejów.

Strajk włoski to forma strajku aktywnego polegająca na wykonywaniu przez pracowników obowiązków służbowych w sposób skrajnie drobiazgowy, co powoduje blokadę lub znaczące utrudnienie działania zakładu pracy w sposób zbliżony do strajku pasywnego. W ten sposób m.in. o lepsze zarobki chce zawalczyć cześć kierowców lubelskiego MPK. Rozesłali oni do lokalnych mediów list, w którym wyjaśniają motywy, które ich skłoniły do takiego kroku.

"Wszyscy którzy patrzą z boku, bardzo często uważają, że opóźnienia, zamykające się drzwi, brak klimatyzacji, to wszystko jest winą kierowcy. Otóż nie. Opóźnienia bardzo często wynikają tylko i wyłącznie z bardzo napiętego czasu na przejazd trasy, w większości nieadekwatnego do panujących warunków na drodze. Drzwi zamykają się automatycznie, a spora część taboru nie jest wyposażona w klimatyzację. Większość również nie zastanawia się nad tym, że kierowca z którym właśnie jedziemy, musiał wstać o 3 rano i bardzo często dostaje rozkłady blisko 10-godzinne. W dodatku słucha ciągłych pretensji pasażerów o opóźnienia, korki i remonty" – wyjaśniają pracownicy miejskiej spółki w liście otwartym.

Protestujący kierowcy to ok. 180 osób i jak udało nam się ustalić w większości z niewielkim stażem pracy w MPK. Domagają się podwyższenia minimalnej stawki za godzinę do 21 zł netto wraz zachowaniem istniejących już u przewoźnika dodatkowych elementów wynagrodzenia tj. premia i wysług za staż pracy. Ponadto żądają przywrócenia nagród jubileuszowych- po 5 latach pracy w MPK połowy pensji, po 10 latach całej pensji. Liczą także na to, że wywalczą prawo do tzw. “trzynastek", czyli dodatkowej wypłaty w ciągu roku.

"W MPK jest kilka stawek za godzinę brutto, są też pensje i pensyjki. Wiadomo, że kierowca, który pracuje tam od 20 lat, zarobi więcej bo ma dużo wysługi. Ale przecież wszyscy robimy to samo. Jak któryś z kierowców upomina się o podwyżkę bądź jawnie krytykuje zarobki, długie rozkłady itp, zaraz nasyła się na niego Nadzór Ruchu żeby mieli go na oku i szukali choćby najmniejszego powodu do zabrania premii. Ta zaś wynosi 80 zł. Nie zgadzamy się z takim traktowaniem i liczymy na to, że ktoś zwróci w końcu uwagę na to co się dzieje. Ludzi zmienia się tu jak rękawiczki, a ci co pracują od kilku lat, zmuszeni są dorabiać jeszcze po godzinach" – piszą pracownicy.

Ich postulaty sprowadzają się także do zmiany organizacji pracy w MPK. Lubelski przewoźnik jak większość w branży również cierpi na notoryczny brak kierowców. Stąd pomysł na zaradzenie temu w postaci służb, które w Lublinie sa nazywane “półtorakami". Takie zadanie jest bardzo zbliżone do rozkładu szczytowego, na którym przerwa pomiędzy obie połówkami jest opłacana po 50% stawki. Różnica polega na tym, że kierowca wykonuje taką służbę na dwóch autobusach. Pierwsza część, czyli wyjazd z bazy i podmiana na mieście. Następnie tak jak w przypadku służby szczytowej następuje płatna przerwa. Gdy nadchodzi jej koniec czas na drugą połówkę, a więc podmiana i zakończenie pracy na zajezdni na innym autobusie.

Początek protestu zaplanowano na 3 września. Pracownicy MPK z góry przeprosili lublinian za niedogodności, które będą skutkiem ich akcji. Władze spółki są jednak gotowe do rozmów. Jeszcze w tym roku znaczna część załogi dostała podwyżki.

"Jeśli uda się wypracować ostateczny kompromis, przeszeregowania obejmą pracowników jeszcze w roku 2018" – zapewniała na łamach Dziennika Wschodniego rzecznik prasowy MPK Weronika Opasiak. Dodała także,  że "przeszeregowanie" oznacza po prostu przyznanie wyższej stawki. Spółka zapewnia, że w bieżącym roku takie "regulacje płac" objęły 595 kierowców.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
strajk
kierowca
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....