TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Włosi międzymiastowym liderem LNG. Bolonia!
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.04.2020 17:00:41
Włosi międzymiastowym liderem LNG. Bolonia!; fot. Scania

Scania dostarczyła do Bolonii premierowe autobusy międzymiastowe na LNG na Półwyspie Apenińskim. To jedne z pierwszych tego typu konstrukcji w Europie, które wyznaczają nowy kierunek w rozwoju regionalnych i ekologicznych połączeń.

15 autobusów międzymiastowych Scania Interlink LD LNG zostało skierowanych na linie regionalne obsługiwane przez publicznego operatora TPER. Jak podkreśla włoski przewoźnik, to na pewno nie jego ostatni zakup w zakresie gazowych.

Gaz i elektryczność

Sieć TPER Bologna słynie z dużej liczby eksploatowanych tam pojazdów elektrycznych. Przewoźnik posiada ok. 100 elektrobusów i trolejbusów oraz dysponuje największa flotę autobusów hybrydowych we Włoszech. Jedocześnie firma cały czas rozwija swoją gazowa flotę i dzisiaj ma aż 311 pojazdów napędzanych CNG.

Dzięki takim inwestycjom, emisje gazów cieplarnianych emitowanych przez boloński transport zredukowane zostały o 20% w ciągu ostatnich trzech lat . Dziś firma robi kolejny krok naprzód w zakresie zrównoważonego transportu.

Poza miastem

Nowe autobusy Scania Interlink na LNG zakupione przez TPER łączą ekologię ze zwiększonym zasięgiem, gwarantowanym przez technologię LNG. Do tego dochodzi niezawodności elastyczność napędu opartego na gazie ziemnym.

Nowa Scania Interlink LD LNG może pomieścić w swoim "baku" aż 1008 l gazowego paliwa, które został podzielone na zbiorniki kriogeniczne: jeden o pojemności 556 l po prawej stronie i drugi mieszczący 452 l po lewej stronie. Razem zapewnia to zasiąg ponad 1000 km! Pozwala to na obsługę lokalnych linii bez tankowania nawet przez trzy dni!

-"Zakupione pojazdy marki Scania są owocem pierwszego w Europie przetargu na autobusy międzymiastowe napędzane LNG. Jesteśmy prekursorami w stosowaniu alternatywnego paliwa w regionalnym transporcie, co zwiększa korzyści środowiskowe - nawet w przypadku najdłuższych połączeń. W ciągu najbliższych trzech lat planujemy zakup kolejnych 243 nowych autobusów różnych typów za łączną kwotę ponad 76 milionów euro. Zapewniam, że nie zabraknie wśród nich pojazdów na LNG" - zapowiedziała dyrektor generalna TPER, Giuseppina Gualtieri.

Włoska ofensywa

Zakup 15 autobusów LNG o wartości 3,7 mln EUR został zrealizowany przez TPER w 90% ze środków własnych. Pozostałe 10% stanowiły dotacje z funduszy rządowych.

Warto pamiętać, że Włochy zajmują obecnie pierwsze miejsce w Europie pod względem liczby stacji tankowania LNG. Na Półwyspie Apenińskim działa aż 56 punktów z 200 wszystkich stacji tankujących kroplony gaz w Europie.

A w Polsce?

Nasz kraj jest europejskim liderem w zakresie użytkowania autobusów miejskich  zasilanych LNG, z czego najwięcej tego typu pojazdów ma MZA Warszawa. Dostawy paliwa do nich zabezpiecza firma PGNiG Obrót Detaliczny.A to nie koniec.

Stołeczne Miejskie Zakłady Autobusowe ogłosiły niedawno, że do roku 2022 planuje zakup kolejnych 160 autobusów na gaz, w tym 90 pojazdów napędzanych LNG. Dołączą one do floty blisko 200 autobusów gazowych, które już jeżdżą po ulicach .

Zdaniem ekspertpów, paliwo gazowe gwarantuje nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję cząstek stałych do atmosfery niż w przypadku zasilania ON. Ponadto pojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jest szczególnie istotne w przypadku centrów miast.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
intercity
LNG
Scania
Włochy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....