TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Władysław Smyk na pokładzie Solarisa
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 06.02.2015 21:57:33 9 komentarzy
Władysław Smyk na pokładzie Solarisa

Od początku br. Władysław Smyk kieruje Działem Sprzedaży w spółce Solaris Bus &Coach. Podlega mu zarówno sprzedaż krajowa prowadzona przez Andrzeja Sienkiewicza, jak i eksport pod dowództwem Tomasza Woźniaka. Nowy dyrektor był wcześniej prezesem MPK Wrocław i szefem sprzedaży autobusów Volvo Polska. W Solarisie na tym stanowisku zastąpił Rafała Krawczyka, któremu skończył się roczny kontrakt. 

Przypomnijmy, że transportowa kariera Władysława Smyka rozpoczęła się w 1994 r., kiedy rozpoczął pracę we wrocławskim MPK. W miejskiej spółce spędził trzy lata, a następnie przeniósł się do Volvo Polska, gdzie objął posadę dyrektora sprzedaży autobusów w regionie. Z szwedzkim producentem związany był przez 14 lat i to za jego kadencji Volvo odnosiło największe sukcesy handlowe w naszym kraju. Następnie w 2011 r. ponownie podjął prace w MPK Wrocław, na stanowisku prezesa zarządu. Rada nadzorcza dała wówczas mu konkretne zadania: 'dalsza poprawa jakości usług, uruchomienie linii Tramwaju Plus oraz uruchomienie Kolei Aglomeracyjnej i jej integracja z systemem transportu publicznego we Wrocławiu'. Te ambitne cele szybko przysłoniła proza życia, czyli szybko starzejący się park autobusowy oraz roszczeniowa postawa związków zawodowych, które domagały się jego dymisji. W kwietniowym referendum przeprowadzonym w spółce za zwolnieniem z pracy Smyka opowiedziało się ponad 95 proc. pracowników. Związkowcy oskarżali szefa MPK o zastraszanie podwładnych, zamrażanie wynagrodzeń i skłócenie ze sobą starszych i młodszych pracowników. Ale wszystkie zarzuty związkowców ?Smyk zawsze odpierał i przekonywał, że w spółce nie będzie zwolnień, a na nowym systemie płac, czyli tzw. 'Turbo' projekcie skorzystają wszyscy. Zawsze też, gdy związkowcy straszyli strajkiem, udawało mu się studzić nastroje. Wprowadził do wrocławskiego MPK wiele zmian. Pojawiły się nowe Solarisy, a odeszły wysokopodłogowe Ikarusy, Jelcze 120MM/1. W przyszłym roku pojawią też się nowe tramwaje. Zdecydowanie poprawił marketing, a biorąc pod uwagę aktualny stan finansowy i osobowy spółki postawił na outsourcing. M.in. dzięki temu przedsiębiorstwo wydzierżawiło 57 nowych autobusów oraz zleciło prywatnym firmom obsługę części linii. Dzięki temu do Wrocławia przyjedzie jeszcze więcej nowych pojazdów, a spółka odsunęła w czasie narastający problem niewystarczającej liczby kierowców autobusów. Ten mechanizm pozwolił także szybko opuścić zajezdnie przy ul. Grabiszyńskiej i przenieść całą flotę do obiektu na ul. Obornickiej.

W grudniu 2014 r. Władysław Smyk dość nagle zrezygnował z fotela prezesa MPK Wrocław. Jak poinformowało przedsiębiorstwo decyzja ta miała charakter osobisty, a jej powodem były nowe wyzwania zawodowe. Teraz już wiemy, że chodziło o stanowisko dyrektora Działu Sprzedaży Solaris Bus &Coach. To największe wyzwanie w karierze Władysława Smyka, którego skalę w najszybszy sposób obrazują dwie liczby ?1380 szt. sprzedanych pojazdów w 2014 r. i 29 krajów, w których jeżdżą autobusy z logo Solaris. Oczywiście cześć osób od razu połączy to nowe stanowisko z wygraniem przez wielkopolskiego producenta zeszłorocznego przetargu MPK Wrocław na dostawę 57 szt. autobusów. Nic z tych rzeczy. Przetarg został rozstrzygnięty znacznie wcześniej niż pojawiła się propozycja pracy w Bolechowie, a ten moment z kolei wiązał się z wygaśnięciem rocznego kontraktu poprzedniego dyrektora. Dla jeszcze nieprzekonanych warto dodać fakt, że w tzw. międzyczasie Wrocław zdecydował się na zakup tramwajów marki PESA ?największego rywala Solarisa na szynowym rynku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MPK Wrocław
Wrocław
zmiany personalne
  • – 07.02.2015

    No fakt spore zmiany

  • zkm – 07.02.2015

    a zdjęcie w citaro ;D

  • matomi – 07.02.2015

    Same błędy merytoryczne. MPK nie opuściło Grabiszyńskiej, podwykonawca nie ruszył. Studzenie nastrojów nie jest zasługą Smyka. Tramwaj plus ruszył przed Smykiem. Kolej Aglomeracyjna nie powstała. Brednie, brednie, brednie.

  • zz – 07.02.2015

    Ale wazelina w tym artykule.

  • kkz – 08.02.2015

    Oby nie działał na korzyść firmy na pokładzie której autobusu pozuje do zdjęcia.

  • tantus – 08.02.2015

    Czy Smyk rozwali kolejną firmę? Oby nie!

  • Jarek – 09.02.2015

    Pan Smyk, jest jednym z najlepszych fachowców w branży. Gratulacje dla Solarisa z powodu pozyskania takiego człowieka. Powodzenia

  • arg – 09.02.2015

    Czyli pierwszą sprzedaż zaliczył dla solarisa pracując jeszcze w mpk pt. Wynajem autobusów. Ciekawe czy dostał za to premie czy stołek w solarisie.

  • Pytanie na śniadanie – 10.02.2015

    Ciekawa polityka zatrudniania pod kontrakty... Najpierw Palenica i 100 autobusów do Krakowa a teraz pan Smyk i solaris wygrywa we Wrocławiu. Jak to drodzy forumowicze oceniacie? Jest to naginanie moralności w zdrowym biznesie czy raczej nie ma to związku?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....