TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Władysław Smyk na pokładzie Solarisa
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 06.02.2015 21:57:33 9 komentarzy
Władysław Smyk na pokładzie Solarisa

Od początku br. Władysław Smyk kieruje Działem Sprzedaży w spółce Solaris Bus &Coach. Podlega mu zarówno sprzedaż krajowa prowadzona przez Andrzeja Sienkiewicza, jak i eksport pod dowództwem Tomasza Woźniaka. Nowy dyrektor był wcześniej prezesem MPK Wrocław i szefem sprzedaży autobusów Volvo Polska. W Solarisie na tym stanowisku zastąpił Rafała Krawczyka, któremu skończył się roczny kontrakt. 

Przypomnijmy, że transportowa kariera Władysława Smyka rozpoczęła się w 1994 r., kiedy rozpoczął pracę we wrocławskim MPK. W miejskiej spółce spędził trzy lata, a następnie przeniósł się do Volvo Polska, gdzie objął posadę dyrektora sprzedaży autobusów w regionie. Z szwedzkim producentem związany był przez 14 lat i to za jego kadencji Volvo odnosiło największe sukcesy handlowe w naszym kraju. Następnie w 2011 r. ponownie podjął prace w MPK Wrocław, na stanowisku prezesa zarządu. Rada nadzorcza dała wówczas mu konkretne zadania: 'dalsza poprawa jakości usług, uruchomienie linii Tramwaju Plus oraz uruchomienie Kolei Aglomeracyjnej i jej integracja z systemem transportu publicznego we Wrocławiu'. Te ambitne cele szybko przysłoniła proza życia, czyli szybko starzejący się park autobusowy oraz roszczeniowa postawa związków zawodowych, które domagały się jego dymisji. W kwietniowym referendum przeprowadzonym w spółce za zwolnieniem z pracy Smyka opowiedziało się ponad 95 proc. pracowników. Związkowcy oskarżali szefa MPK o zastraszanie podwładnych, zamrażanie wynagrodzeń i skłócenie ze sobą starszych i młodszych pracowników. Ale wszystkie zarzuty związkowców ?Smyk zawsze odpierał i przekonywał, że w spółce nie będzie zwolnień, a na nowym systemie płac, czyli tzw. 'Turbo' projekcie skorzystają wszyscy. Zawsze też, gdy związkowcy straszyli strajkiem, udawało mu się studzić nastroje. Wprowadził do wrocławskiego MPK wiele zmian. Pojawiły się nowe Solarisy, a odeszły wysokopodłogowe Ikarusy, Jelcze 120MM/1. W przyszłym roku pojawią też się nowe tramwaje. Zdecydowanie poprawił marketing, a biorąc pod uwagę aktualny stan finansowy i osobowy spółki postawił na outsourcing. M.in. dzięki temu przedsiębiorstwo wydzierżawiło 57 nowych autobusów oraz zleciło prywatnym firmom obsługę części linii. Dzięki temu do Wrocławia przyjedzie jeszcze więcej nowych pojazdów, a spółka odsunęła w czasie narastający problem niewystarczającej liczby kierowców autobusów. Ten mechanizm pozwolił także szybko opuścić zajezdnie przy ul. Grabiszyńskiej i przenieść całą flotę do obiektu na ul. Obornickiej.

W grudniu 2014 r. Władysław Smyk dość nagle zrezygnował z fotela prezesa MPK Wrocław. Jak poinformowało przedsiębiorstwo decyzja ta miała charakter osobisty, a jej powodem były nowe wyzwania zawodowe. Teraz już wiemy, że chodziło o stanowisko dyrektora Działu Sprzedaży Solaris Bus &Coach. To największe wyzwanie w karierze Władysława Smyka, którego skalę w najszybszy sposób obrazują dwie liczby ?1380 szt. sprzedanych pojazdów w 2014 r. i 29 krajów, w których jeżdżą autobusy z logo Solaris. Oczywiście cześć osób od razu połączy to nowe stanowisko z wygraniem przez wielkopolskiego producenta zeszłorocznego przetargu MPK Wrocław na dostawę 57 szt. autobusów. Nic z tych rzeczy. Przetarg został rozstrzygnięty znacznie wcześniej niż pojawiła się propozycja pracy w Bolechowie, a ten moment z kolei wiązał się z wygaśnięciem rocznego kontraktu poprzedniego dyrektora. Dla jeszcze nieprzekonanych warto dodać fakt, że w tzw. międzyczasie Wrocław zdecydował się na zakup tramwajów marki PESA ?największego rywala Solarisa na szynowym rynku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MPK Wrocław
Wrocław
zmiany personalne
  • – 07.02.2015

    No fakt spore zmiany

  • zkm – 07.02.2015

    a zdjęcie w citaro ;D

  • matomi – 07.02.2015

    Same błędy merytoryczne. MPK nie opuściło Grabiszyńskiej, podwykonawca nie ruszył. Studzenie nastrojów nie jest zasługą Smyka. Tramwaj plus ruszył przed Smykiem. Kolej Aglomeracyjna nie powstała. Brednie, brednie, brednie.

  • zz – 07.02.2015

    Ale wazelina w tym artykule.

  • kkz – 08.02.2015

    Oby nie działał na korzyść firmy na pokładzie której autobusu pozuje do zdjęcia.

  • tantus – 08.02.2015

    Czy Smyk rozwali kolejną firmę? Oby nie!

  • Jarek – 09.02.2015

    Pan Smyk, jest jednym z najlepszych fachowców w branży. Gratulacje dla Solarisa z powodu pozyskania takiego człowieka. Powodzenia

  • arg – 09.02.2015

    Czyli pierwszą sprzedaż zaliczył dla solarisa pracując jeszcze w mpk pt. Wynajem autobusów. Ciekawe czy dostał za to premie czy stołek w solarisie.

  • Pytanie na śniadanie – 10.02.2015

    Ciekawa polityka zatrudniania pod kontrakty... Najpierw Palenica i 100 autobusów do Krakowa a teraz pan Smyk i solaris wygrywa we Wrocławiu. Jak to drodzy forumowicze oceniacie? Jest to naginanie moralności w zdrowym biznesie czy raczej nie ma to związku?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....