TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wkrótce darmowe autobusy w Zakopanym
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.07.2015 19:19:34 15 komentarzy
Autobus z firmy "Żólta linia" w Zakopanem

30 lipca br. burmistrz Zakopanego Leszek Dorula, podczas sesji zakopiańskiej Rady Miasta, zadeklarował wprowadzenie darmowej komunikacji miejskiej.

To cios w prywatny, ?busowy? transport, jednak zdaniem burmistrza można tu mówić jedynie o ?uzupełnieniu oferty?. Na pewno zakopiański transport publiczny to sposób na zmniejszenie ruchu samochodowego (zwłaszcza w sezonie turystycznym) i odkorkowanie miasta.

Podczas lipcowej sesji burmistrz mówił o projekcie powstania dwóch linii: z centrum na Olczę, Pardałówkę i Harendę, drugą z Cyrhli do centrum i na Krzeptówki. Za darmo takim autobusem będzie mógłby jechać każdy, kto przedstawi ważny dowód rejestracyjny swojego samochodu. Najwięcej kursów ma być realizowanych rano i wieczorem.

Organizacją i eksploatacją miejskich linii w Zakopanem ma zająć się samorządowa spółka Tesko, która teraz wykonuje zadania komunalne. Na początku miałaby ona uruchomić dwie linie z nowym, niskopodłogowym taborem klasy MIDI. Według wstępnych deklaracji firma chce zakupić w tym celu cztery takie pojazdy, a przetarg nieograniczony na nie ma być ogłoszony jeszcze w te wakacje. Głównym warunkiem ? oczywiście oprócz ceny ? ma być dostawa autobusów jeszcze w tym roku. Wówczas komunikacyjna rewolucja w Zakopanem mogłaby się rozpocząć wraz z Nowym Rokiem. Szacunkowy koszt tej inwestycji to ok. 2-3 mln złotych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
  • krakus – 31.07.2015

    To mi się podoba numery taborowe , numery linii , a nie busowska wolna amerykanka

  • bolo – 31.07.2015

    wygra ten kto da najnisza cene to moze byc kazdy bo dostanie darmowa reklame na wiele lat moj typ solaris alpino

  • autobusy – 31.07.2015

    W Zakopanem, nie w Zakopanym. Miasto ''Zakopane'' to w Zakopanem, gdyby było miasto ''Zakopany'', to byłoby w ''Zakopanym''.

  • Wawa – 01.08.2015

    Brawo, Bufetowa bierz przydał i rób bezpłatną komunikację w Warszawie.

  • farafiu – 01.08.2015

    Taniej wyjdzie kupić Autosany M09LE lub AMZ CS8,5LE niżeli nowe Alpino. A nawet na wzór Żor - ukraińskie Zazy, Kapena Urby lub Iveco SKD Stratos LF 38. Czyli typowe wozy "buso-pochodne". Swojego czasu testowano Solarisa Urbino 12LE, to może w razie większego zainteresowania KM zakupią coś w ten deseń. Wszystko się okaże w swoim czasie.

  • nir – 01.08.2015

    No w końcu, a może niech władze Zakopanego dojdą do porozumienia z władzami Bukowiny Tatrzańskiej w sprawie linii na trasie Zakopane - Bukowina?

  • @Wawa – 03.08.2015

    Nie ma czegoś takiego jak bezpłatna komunikacja. Za każdą komunikacje ktoś musi zapłacić - jeśli nie poprzez zakup biletu, to w formie podatków.

  • nemo – 03.08.2015

    Przejcie miasta to godzinka spacerkiem wiekszosc ludzi tak robi wiec wielkie ahhha z darmowa komunikacja. Goral goralowi oka nie wydziobie

  • hoop – 03.08.2015

    @@wawa: słuszna uwaga, to ważne, żeby to powtarzać - "darmowa", "bezpłatna" komunikacja to chwytliwe slogany będące politycznymi łapówkami wobec wyborców. Ani to nie jest bezpłatne czy darmowe, ani nie przynosi dobrych efektów (np. rosnąca popularność połączeń wynikająca z zasysania pieszych, a nie kierowców samochodów, generująca dodatkowe koszty a nie ograniczająca ruchu drogowego; problem z bezdomnymi w pojazdach; częstsze akty wandalizmu, zarówno z powodu większej dostępności, gdy wyrostki wieczorami kręcą się po mieście 'darmowymi' autobusami, jak i z powodu ogólnego mniejszego szacunku do pewnego dobra, jakim jest komunikacja). Co więcej, w skali miast średnich, dużych i aglomeracji (jak np. Warszawa) jest po prostu niemożliwe stworzenie efektywnej sieci komunikacji niezwiązanej z poborem opłat. To się może sprawdzić tam, gdzie komunikacja jest tak śladowa, że w zasadzie wpływy z biletów są symbolicznym ułamkiem wpływów budżetowych. Nie można dać się populizmowi - tańsza komunikacja TAK, ale nie "darmowa"!

  • P – 03.08.2015

    darmowa komunikacja to głupota - skrajny populizm, socjalizm i oszustwo

  • Wawa – 04.08.2015

    Mieszkam w Warszawie praktycznie od zawsze to wiem, samo stworzenie II linii metra + koszty utrzymania wagonów + kupno wagonów Simensa + prąd itd., to właśnie równowartość za którą można zrobić bezpłodną komunikację. Po prostu Warszawa marnuje pieniądze na często niepotrzebne inwestycje i biurokratów, a jest bogatym miastem a z biletów jest tylko ok 30% kwoty jaką miasto przeznacz na komunikację, reszta z podatków ogólnych, i aby promować komunikacje to ''bezpłatna'' jest wskazana. Ja nie macie wiedzy i rozumu to nie gadajcie. I lepiej nie głosujecie na PO bo kasa pójdzie na zmarnowanie a bilety będą skandalicznie drogie. Na spokojnie można przywrócić cen sprzed lat, czyli ulgowy 70 gr a normalny 1,40 zł. Teraz 20 minutowy ulgowy to aż 1,70 zł, a normalny 20 minutowy aż 3,40 zł. Już taniej jest jechać Tico 1.0 niz autobusem paranoja !!! Platforma Okradania i źle zarządzająca Bufetowa i macie swój populizm pajace, jak nie ma argumentum i wiedzy to wy ''populizm'' brawo za elokwencje.

  • mądry do pisiaka – 04.08.2015

    do WawaChłopie - wypływy z biletów to zwykle 30-50% kosztów komunikacji. Czy wiesz jakie kwoty wzrostu dopłat do kosztów komunikacji będzie chodzić w razie bezpłatnej komunikacji. To rozłoży każde duże miasto. To w takim razie zróbmy też wodę za darmo, żeby w miastach nie zmniejszała się liczba mieszkańców. Ale kto i z czego będzie za to płacił?!?

  • Mądry z Wawy – 04.08.2015

    Po pierwsze nie jestem za PiSem, ale już wole tą partie jako mniejsze zło, mimo ze obie formacje są siebie warte, ale wole to niż ''modernizacje'' kraju za pomocą podwyższania danin i innych haraczy. Po drugie u nas w kraju za rządów PO miliard rocznie wydajemy na radnych gmin, a cały budżet kraju to ok 300 mld rocznie, taki przykład: Los Angeles ma 20 radnych, Chicago 55, także 55 w Madrycie. W Paryżu - 163 radnych (Francja tez ma rozdmuchaną biurokrację w różnych dziedzinach), ale w Warszawie masz aż 408 radnych, a każdemu trzeba słono płacić. I tak można wymieniać i pisać setki zdań na temat marnowania pieniędzy.. Po trzecie jak wspomniałem II linia metra wozi powietrze, linia niepotrzebna, a strasznie droga w utrzymaniu i budowie. Po czwarte inny przykład most północny, nowo wybudowany, zamiast puścić autobus to oni zmarnowali dodatkowe pieniędzy aby go poszerzyć i zrobić tramwaj - efekt? Nikt nim nie jeździ, nawet bus pas niepotrzebny bo mało kto tam jeździ samochodem więc korków nie ma w godzinach szczytu, a jest dużo dobrych linii autobusowych, tramwaj - zmarnowane pieniądze publiczne. . I gdyby uszczelnić pieniądze to jest bezpłatna komunikacja która w XXI wieku jest cenna aby ludzie przysiadali się z samochodów. Skoro może być bezpłatna komunikacja z dobrym zarządzanie albo płatna z biurokratkami szastającymi forsą na prawo i lewo, to chyba tylko idiota wybiera tą drugą opcję i widocznie więcej mamy idiotów skoro tak się dzieje.

  • Mądry z Wawy do pseudo mądrego z Pcimia Dolnego – 04.08.2015

    Całe utrzymanie wszystkiego w w kraju i mieście, w tym komunikacji, powinno iść z podatku VAT, akcyzy i pochodowego (lub także podatku przychodowego). Wszystkie dodatkowe haracze typu abonament rtv, bilety, wieczyste użytkowanie, podatek od gruntu czy podatek od psa, to zwykłe wyłudzanie. Chcesz płacić za bilet a nie dochodowy to róbmy państwo Korwina. Wóz albo przewóz.

  • mario – 13.08.2015

    @krakus: Gdzie Ty w tym tekście widzisz, że autobusy będą miały numery taborowe, oznaczenia linii?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....