TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Wiedeńskie testy wodorowego autobusu Solarisa [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 15.06.2020 11:00:35
Wiedeńskie testy wodorowego autobusu [FILM]; fot. Wiener Linien

Do 12 czerwca po ulicach Wiednia kursował premierowy autobus Solaris Urbino 12 hydrogen.

Zielony rok

Rok 2020 firma Wiener Linien ogłosiła rokiem ekologicznych autobusów. Po udanych jazdach testowych eCitaro na linii 57A, 4 czerwca do miasta przybył pierwszy wodorowy autobus - Solaris Urbino 12 hydrogen. Na trasie 39A pojazd kursował codziennie do 12 czerwca.

-"Firma Wiener Linien była i zawsze będzie pionierem w dziedzinie ekologicznych innowacji. Dlatego jestem bardzo dumny, że teraz, oprócz e-mobilności, jesteśmy w forpoczcie zmian także, jeśli chodzi o napęd wodorowy", powiedział Ulli Sima z wiedeńskiego magistratu podczas prezentacji wodorowego autobusu 3 czerwca w zajezdni Leopoldau.

Przypomnijmy, że Wiedeń postawił przed testowym pojazdem spore wymagania: duża gęstość miejskiego ruchu, krótkie odległości między przystankami i zróżnicowana miejska topografia.

-"Oprócz napędu elektrycznego, napęd na wodór stanowi duży problem dla autobusów miejskich. Mamy tutaj szerokie pole do zmian: producenci autobusów muszą dostarczać pojazdy eksploatacyjne po realistycznych cenach, firmy transportowe muszą jak najszybciej zająć się przejściem na eko-napędy, a politycy muszą stworzyć odpowiednie ramy, które pozwolą nam uczynić mobilność jeszcze bardziej zrównoważoną i przyjazną dla środowiska - podsumowuje Günter Steinbauer, dyrektor zarządzający Wiener Linien.

Nic dodać, nic ująć. Zobaczcie, jak w Wiedniu sprawował się Solaris Urbino 12 hydrogen:



Gazowe zaplecze

Wodorowe plany Wiednia są bardzo ambitne - już od 2023 r. na linii 39A ma być eksploatowanych łącznie dziesięć autobusów wodorowych!

Oprócz jazd testowych, wiedeńska firma przygotowuje się do tego celu budując także odpowiednią infrastrukturę. Wodorowa stacja została już postawiona i znajduje się w autobusowej zajezdni Leopoldau.

Podczas pracy próbnej zbiornik autobusu był napełniany "do pełna" 35 kilogramami wodoru w ciągu dwunastu minut. Podczas normalnej pracy stacji ma to zająć osiem minut. Tak przygotowany autobus może pokonać do 400 kilometrów, co oznacza tankowanie raz dziennie.

-"Dobrą rzeczą jest to, że możemy wykorzystać istniejącą infrastrukturę i nasze know-how, nasze 120-letnie doświadczenie z gazami, a tym samym zapoczątkować przyszłość energii w oszczędny sposób" - mówi Gerhard Fida, dyrektor zarządzający firmy Wiener Netze, która obok Wien Energie również uczestniczyła w testach wodorowego autobusu.

Docelowo Wiedeń chce pozyskiwać wodór poprzez elektrolizę, w której zielony wodór byłby wytwarzany z odnawialnej energii elektrycznej.

W skali Europy

Wiedeński test Solarisa to część ogólnoeuropejskiego projektu wprowadzania autobusów wodorowych do miast. Na razie to przede wszystkim testy, ale też są pierwsze kontrakty. W tym roku w Bolzano zacznie eksploatować dwanaście autobusów H2. Kolonia, Wuppertal i Connexxion również złożyły już zamówienia na autobusy najnowszej generacji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
wodór
Solaris
Austria

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....